Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #76 Skrevet 1. desember 2011 Jeg skjønner deg viss dere hadde avtalt at dere skulle bruke mye penger på kalender til hverandre. Men det er jo en helt fantastisk kreativ gave! Det er hvertfall mer romantisk enn at han skulle fylt kalenderen med parfyme, sminke smykker osv.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #78 Skrevet 1. desember 2011 Skjønner forsåvidt HI, jeg. Jeg vet ikke. Jeg syns mannens kalender var litt småmorsom, og hadde gjerne tatt imot et par sånne kort. Meeeen, jeg hadde nok blitt litt skuffet om det var min mann som valgte en enkel utvei og kom med en hel kalender utelukkende med sexkort (som han har like mye moro av selv). Iallefall om jeg selv hadde brukt mye tid (ikke nødvendigvis penger) på å finne 24 små gaver som han setter pris på. Mannen min, derimot, hadde nok blitt overlykkelig over en slik kalender...;-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #79 Skrevet 1. desember 2011 Hvis partneren er en person som vil sette pris på en sånn gave, syntes det er morsomt også videre så er det en flott kalender. Om personen har et anstrengt forhold til sex, sliter med dårlig sexlyst, eller rett og slett ikke ønsker så mye sex som den som gir gaven. Og normalt sett føler at partneren ønsker mer og/eller krever mer en det de orker å gi så blir en slik gave helt feil. Den vil føles som et press og få mottakeren til å føle seg "liten og ikke satt pris på eller forstått. Da er det ikke gaver. Spesielt om man vet at partneren forventer at man skal stille opp på dette. Da er det ikke lenger en gave i hele tatt men et krav rett og slett. En gave skal jo som noen sies gies uten å forvente noe tilbake. Selvsagt finnes det mange som hadde syntes en slik kalender var helt himmelsk å få, men det er også mange som ville syntes det var pyton ikke noe kos i hele tatt og bare enda et krav eller enda mer mas. Det handler om å kjenne partneren sin så godt at man noenlunde vet hvordan den vil reagere på noe slikt. Gaver er noe man gir for å glede mottakeren så da bør man jo legge litt tanke inn i det. Min exmann hadde en enorm appetitt på sex, jeg syntes sex 3 ganger i uka var nok i massevis han ville helst ha flere ganger om dagen. Han elsket visse ting i senga som ikke bød meg imot men som ga meg absolutt ingenting og jeg derfor ikke ønsket å gjøre særlig ofte. En gang i bursdagsgave ga jeg han gavekort på sex, et par kort for hver ting av disse som han elsket men som jeg ikke hadde stor interesse for. Og litt annet og så fikk han det sammen en annen gave. Han ble kjempeglad for dette. Men jeg ga dette fordi jeg visste det var noe han ville sette pris på. Og nei jeg anser ikke sex med meg som en gave. I tillegg kunne han jo bruke det når han ville ikke dette skal brukes nå idag. Hadde han gitt meg noe slikt hadde det føltes som et press og ikke en glede og ikke minst en gave han ga til seg selv.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #80 Skrevet 1. desember 2011 Hvis jeg var mann og sammen med et kvinnemenneske som HI, eller enkelte andre i denne tråden for den saks skyld, er jeg stygt redd for at jeg hadde gått rundt og gjespet dagen lang. What a bore.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #81 Skrevet 1. desember 2011 Dersom jeg var under middels interessert i sex og fikk en sexkalender, ville jeg ha tolket det som - Vi har behov for å piffe opp sexlivet - Mannen ønsker ikke å lage kalender til meg og forsøker å sette en stopper for det Hadde jeg fått en sexkalender hadde jeg blitt fnisete (sammen med mannen) og glad og gledet meg til de neste 24 dager!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #82 Skrevet 1. desember 2011 Jeg hadde elsket det!!! han prøver vel å være oppfinnsom og prøve noe nytt. Gøy Mannen min har fått 24 juleøl, han lurte på om jeg ville ha 24 brus... He he ser nok ikke ut til at jeg får noen kalender
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #83 Skrevet 1. desember 2011 Kjære troll. Gleder meg til å høre hva som er i resten av de 23 gavene du har igjen! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #84 Skrevet 1. desember 2011 Haha, jeg må le. Sitter hjemme og er forkjøla som et helvette og lar meg underholde av DiB-forumet. Det virker som om det eneste dere her på DiB i dag er interessert i er julekalendere og sex. Prøvde et øyeblikk å se for meg samme diskusjonen på spiserommet på jobb, og fikk nærmest latterkrampe. DiB-verden er en underlig verden. Knis.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #85 Skrevet 2. desember 2011 Så gøyal kalender! Vær glad du har en oppfinnsom mann, trådstarter. Penger er ikke alt!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #86 Skrevet 2. desember 2011 Hehe, hva var det i pakkekalenderen i dag, da?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #87 Skrevet 2. desember 2011 Han valgte tydeligvis en adventskalender som kom han selv til gode ja.. Men når det er sagt kan kalendere fint sagt være gratis, men hadde mer satt pris på; Han tar oppvasken en dag, rydder en dag, en fin middag, kino osv.. ++ Men sexkalender? Patetisk
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #88 Skrevet 2. desember 2011 Hvorfor er det patetisk, 17:19? Har de sex bare for hans skyld? Hvorfor skulle ikke sex være for damas del?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #89 Skrevet 2. desember 2011 Sex er såklart for begges del. Men jeg hadde personlig blitt litt oppgitt om jeg fikk sexkalender av min kjæreste, nettopp fordi vi har masse sex ellers. Men nå vet jeg ingenting om HI's sexliv da, det sier hun ingenting om.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #90 Skrevet 2. desember 2011 Fikk du kalender du da?? Heldig du er!!! Jeg har aldri fått en kalender av min mann!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #91 Skrevet 2. desember 2011 Veldig morsomt at det sitter så mange frigide damer her og er over seg av irritasjon og vantro over det de selvfølgelig mener er sexpress. Ingen som sier at man må ha sex hver dag med en sånn kalender, men kanskje man blir inspirert og det var nok mest humoristisk ment fra mannens side. Glad jeg ikke er frigid altså.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #92 Skrevet 2. desember 2011 Ja, dibdamer har ikke høye krav til mannen. Her inne er mann HELDIIIIIG om mannen klarer å tørke seg i ræva selv. Husker han bursdagen til kona kvalifiserer han til Husband of the Year.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #93 Skrevet 2. desember 2011 Er man altså frigid når man mener det et gjerrig å gi sex i gave, når man har sex uansett? Så rart. Mener uansett at man ikke skal mobbe folk for å være frigide, og bruke det som skjellsord. Like lite som man mobber folk for impotens. Da synker man bare så utrolig lavt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #94 Skrevet 4. desember 2011 Til dere som tror menn vil ha seg med alt og alle med puls: HVOR i herrens navn har dere det fra om jeg tør spørre? Noe så usaklig og ikke minst skitprat har jeg ikke hørt på lenge! Sjekk fakta før dere kommer med så absurde argument, for dette stemmer ikke i det heletatt. Foreslår at dere bruker 5 min på google for å finne ut av dette, det er bortkastet å legge inn innlegg her for dere. Hvorvidt folk vil ha pakkekalender eller ei er vel strengt tatt deres private sak, moralrytterne??? Dere bruker sikker penger på ting andre synes er tragisk dere også, buhu, who cares!? Dersom HI har så mye cash til overs i desember at hun trenger å bruke flere tusen på en pakkekalender, so be it. Synd ikke typen gjorde det samme. Hadde sikkert vært... moro å bruke ca. 3000-4000 (siden det nevnes flere tusen, regner med "flere" er mer enn et par tusen?), for så å få gaver tilbake for 3000.. Like greit å bruke sine egne 3000 siden man mest sans får ting man har ønsket seg for de pengene, eller? Fy flate, så mye teit det går an å oppdrive..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #96 Skrevet 5. desember 2011 Herregud for en vanvittig bukett med damer som er her inne på DIB! Jeg har nå lest gjennom tråden, og tusen takk for den gode underholdningen, jeg ler så jeg griner:-D Det er definitivt noen komikerspirer her altså. Vi har ikke verdens beste sexliv for øyeblikket, for jeg mangler lyst. Jeg skjønner jo at det ikke var vondt ment av mannen, men jeg tar meg likevel nær av hele opplegget. Jeg oppfatter det som en forventning til å ha sex, noe som jeg synes er kjipt mtp situasjonen vi er i nå. Og ja, som noen over her nevnte, så han HAR faktisk kjøpt en PS3 til meg i gave tidligere, og gjett en gang hvem som bruker den? Ikke jeg... HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #97 Skrevet 5. desember 2011 Føler med HI... Manglende sexlyst hos partner må tas på alvor, skjønner hvorfor HI oppfatter kalenderen som sexpress. Du oppnår ikke økt lyst hos partneren med MAS og press om sex. Jeg har mann som sliter med veldig liten sexlyst, men jeg anser meg da for god til å mase, være sur og prøve å "lure" ham til å ha sex med meg? Sånt må man prate med og finne ut av sammen. Mistenker at mannen til HI er en egoist, siden han allerede fra før har kjøpt en gave til henne som kun HAN bruker... Snakk om lite selvinnsikt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #98 Skrevet 5. desember 2011 12:13 Han forventer det garantert ikke hver dag. Det er en morsom greie og om de skulle bli inspirert av noe så er det en bonus. Jeg kan garantere deg at han ikke forventer sex daglig. Men om de har sjeldent sex så håper han kanskje at det tar seg opp litt. Det er jo deilig? At mannen tenner på kona si.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #99 Skrevet 5. desember 2011 Inne her fremstår mange som frigide ja. De har ikke sex med mannen sin og mener han bør "være fornøyd" med at de gidder å stille opp en gang i mnd. Så det argumentet ditt falt nok litt igjennom 18:32. For alt vi vet var det en ting i den kalenderen som omhandlet kamasutra stillinger - stillinger som sies å gi KVINNEN maksimal nytelse.. tenk det da, en mann som vil gi sin vinne max nytelse??? !!! *rister oppgitt på hodet over dere*
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #100 Skrevet 5. desember 2011 Jeg syns at innimellom glemmer man å sette pris på det man har og får. Man forventer hele tiden noe mer, men egentlig, er alt man kan ønske seg allerede der. Jeg fikk pakkekalender i år. Litt tilfeldig tror jeg, han fikk av meg i fjor, og nå ville han vel gi igjen, selv om han ikke får noe særlig i år, en sjokoladebit eller kjærlighet hver dag, samt "gavekort" og flax kalender i ny og ne. Hittil har jeg fått: Batteri til røykvarsler, lyspærer til adventstaken, låsolje til bilen, selvforsvar spray. Altså mest "nyttige" ting. og ting han kunne tenke seg. Jeg for min del syns det er utrolig sjarmerende, at han gidder å finne på ting og pakke de inn, selv om de kanskje er mest til han, eller ting jeg måtte kjøpe uansett. Men elsker TANKEN bak det, og det humoristiske. Så ikke depp, han forventer nok ikke sex hver dag, mer en humoristisk måte å gi deg oppmerksomhet på tenker jeg. Men så er det jo slik, at noen mannfolk (som kvinnfolk) faktisk er slem, og egoistisk. GOD JUL og adventstid alle sammen =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå