Gå til innhold

Er det nå det starter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hodet festet seg for et par uker siden, magen sank også for et par uker siden. Jeg har hatt mye murringer i magen, nedpress og vondt i ryggen de siste ukene. Kynnere har jeg hatt siden uke 20, men jeg føler at de i de siste ukene har hatt en slags effekt. Føler i allefall at de fungerer, på en måte. De har vært regelmessige over noen timer et par dager per uke de siste tre ukene. Da har de kommet med mellom 5 og 10 min mellomrom.

Nå derimot har de vært regelmessige hvert 5 min siden kl 18. De varer alt fra 30 sek til 2 min, og er skikkelig harde. Vondt for å puste og jeg kjenner at de "jobber seg nedover". Presset i underlivet er enormt. Var en tur på do nå istad, og da kom det masse slim. Tykt, gulaktig/hvitaktig slim i en slags "løs klump". Aner ikke om det er sånn slimproppen skal se ut, eller om det kun er en liten del av den som kom ut, men jeg har ikke sett slikt slim tidligere i svangerskapet.

Et par av kynnerne som har kommet nå har jeg måttet puste meg igjennom.

Er veldig spent på om dette er starten på noe, eller om det kommer til å vare sånn i en evighet. Har termin 15.des, så jeg har 15 dager igjen. Legen og jordmor mener at det er stor sannsynlighet for at babyen kommer før termin, men det tør jeg ikke tro eller håpe på. Er jo førstegangs og forberedt på å gå laaaaangt over tiden.

Uansett, dette er spennende. Føler ting er annerledes idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen er forøvrig superaktiv inni magen. Hun har hatt en svært rolig periode i det siste, men nå ikveld er hun over alt med bein og armer. Og alle bevegelser gjør DRITVONDT!

Skrevet

De pleier å være ganske rolige sånn i dagene før det starter da så det trenger ikke være at du skal føde nå snart. Jeg har det akkurat som du og har termin 20. :) Håper så at han kommer litt før, helt så fort som mulig for jeg er sliten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...