Gå til innhold

Gullfiskbollen! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Garfy, jeg er kontaktlærer for 4. Klasse og elsker jobben min :-)

Synes det er verdens beste yrke og jeg stor trives i klasserommet *smiler*

Bare to og en halv uke att så får vi juleferie *juhu*

Du skriver at du er fra Eidsvoll, verden er ikke stor *ler*

Vi bor da bare ca 30 min fra hverandre, har familie som bor i Eidsvoll også *smiler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er snart helgen over...har dere hatt det fin?

Jeg gruer meg litt til de neste dagene, det stikker i magen og jeg tror tr er på vei hit :( Jeg har nettopp hatt svigers på middag, hatt det veldig koselig, men tror ikke hun liker mine kaker...hm....er det mulig? Hehe....er så vant med at de fleste liker kakene mine, så jeg ble litt overrasket.

Skrevet

Cornflake, nei ho tanta kan bare våge å besøke deg snuppa :-)

Jeg har advart tanta om å la oss vakre gullfisker få fred fra tanta ;-)

Vil ha mange positive tester i bollen vår, synes vi er en god gjeng som fortjener det *smiler*

Så rar din svigermor er da *ler* som ikke liker dine himmelske kaker :-)

Ho hadde sikkert bare en dårlige dag eller mage snuppa *smiler*

Jeg har hatt en super fin og rolig helg *smiler*

Imorra starter en ny uke og det er mange av oss som nærmer seg den store teste dagen *smiler*

Skrevet

God morgen jenter:)

Cornflake: I dag er jeg 8 eller 10 dpo..merker ingenting bortsett fra en øm pupp..men den er jo alltid det mellom el og tr:( Jeg kan ikke forestille meg at noen ikke liker kakene dine! kanskje svigermor passer vekta? Håper ikke tr kommer til deg nå, hun trenger ikke å komme på leeeeeenge hun!

Nå må jeg bare få Leah i barnehagen, vi har vært så sene di siste dagene..og de ønsker jo at man er der før 9.30 :P

Skrevet

God morgen jenter :)

Da har jeg hatt min egen klasse og 2. klasse :)

Gikk så fint når vi hadde engelske leker *smiler* Også så vi på tegnefilm i den andre timen, synes vi fortjente det *smiler*

Nå har jeg en fritime, og da skal jeg slappe av.

Formen er rar, jeg er små uggen og sliten. Hadde vært koselig om det var for en god grunn, men det tviler jeg litt på.

Jeg skal til kiropraktor idag. Da blir det å knekke opp hodet/nakke partiet *ler* Er 3 mnd siden sist, og formen er blitt bedre, jeg er ikke like mye svimmel som for et år siden. Og det er jo positivt :)

Hvordan er formen din Leah?

Har du prøvd kiropraktor?

Hos meg fant han ut at den skålen som hodet ligger oppi og som fester hodet til nakken var stiv hos meg. Det var grunnen til at jeg var mye svimmel.

Når jeg er ferdig med behandlinga så skal jeg ta en tur på senteret og få unna de siste julegavene *juhu*

Gullet blir henta av svigermor idag og snuppa skal være med ei venninne hjem fra barnehagen idag, så da er det kun vesla jeg skal hente idag :)

Jeg må nesten rydde litt på biblioteket *smiler*

Skrevet

Dossa: Husker ikke hva hun var hun jeg var hos, men hun fant ut at jeg var skikkelig myk og fin i rygg og nakke..også klemte hun rundt på masse nerver i ryggen, armene, ansiktet, nakken og beina for å sjekke om noe lå i klem..det gjorde ikke det. Husker jeg var skuffet, for om det hadde vært stiv nakke eller noe sånt, så ville det jo vært en kur :/ Lykke til hos kiropraktor i dag, så bra at du blir bedre av det:) Og så koselig for barna å få lov å se film i timen i dag:)

Jeg leverte Leah ca 9.45 i dag..men de hadde ikke kommet i gang med samlinga enda, så det gikk bra:p Hun ledern var ikke i særlig godt humør i dag, litt irritabel..og sånt merker jo Leah med engang og da vil hun ikke i barnehagen. Blir så irritert på hun dama, for hun er en streng dame og noen ganger så er det så jævlig unødvendig! Hun vet jo hvordan Leah er, at hun trenger myke stemmer om morgenen og litt dulling for å ha lyst til å gå inn..men likevel tok hun bare henne i hånda og leide/dro henne inn mens hun sa med streng stemme: Kom nå inn og sett deg. Leah satte seg men begynte jo med engang å gråte og løp ut i gangen til meg der jeg kledde på meg skoene. Heldigvis så kom ei av de andre ut og jeg spurt eom Leah kunne sette på fanget hennes og det skulle hun få lov til, så katastrofen ble avverget :P (Og egentlig så liker jeg hun ledern altså, hun er flink i jobben sin..men når hun er irritert så er hun ikke rett for Leah om morgenen altså!)

Men nå har samboern fri en hel uke..og den vil han bruke på å gjøre koselige ting sammen med oss..Så i går etter at vi hadde levert tantepia mi til mamma og pappa (foreldrene rakk ikke hjem før vi måtte dra) kjørte vi oss en kosetur til et lite sted som selger den beste burgern vi vet:) Tar ca 1 time å kjøre hver vei, men det er verdt det:p Leah sov hele veien til, for hun og tantegullet sov ikke så mye om natta :P Og så koste vi oss med mat før vi kjørte hjem igjen..da dro vi innom farmor en tur og så en tur til farfar etterpå:)

I dag skal vi å se Happy feet 2 på kino, mandager går den i 2D..så slipper vi å slite med 3D..tror ikke det er så lett for Leah nemlig. Og i morgen er det bursdag til tantesnuppa som blir 2 år..og på fredag skal vi kjøre en dagstur til blånisseland i målselv, gleder meg :D Så masse spennende denn uka og masse kos med både Leah og samboern:) Og da går sikkert uka fort også :D Bare 1 uke igjen så vet jeg om vi har lykkes denne pp eller ikke:)

Nå har jeg danset litt zumba for første gang på et par uker..deilig:) Så nå er det bare å komme seg i dusjen før jeg må dra sambo ut av senga så vi får gjort noen ærender i dag!

Skrevet

Leah, er jo fint at de ikke fant noe galt, men jeg skjønner at du synes det hadde vært bedre om de hadde funnet noe slik at du kunne fått en kur som hjalp slik at du ble bra att *smiler*

Du får bare ta tida til hjelp snuppa, også krysser vi fingra for at de snart finner ut hva som er grunnen til din svimmelhet :)

Så masse kos dere skal finne på Leah *smiler*

Da går dagene fort og uka også, og før du veit ordet av det så sitter du med en positiv test i handa *smiler*

Det hadde vært såå koselig ;))

Kos dere masse på kino idag, og spis litt popkorn for meg også *knis*

Nå er det lunsj også er det bare to timer att før jeg må reise til kiropraktoren :)

Skrevet

Dossa: Har sendt deg PM, detta må utforskes :P For alt vi vet kan vi jo kjenne til hverandre ;)

Nå er jeg inne i siste delen av EL perioden, vet ikke helt hvor lang syklus jeg har, men føler at det snart er over :P Håper at spira sitter, og gleder meg til å teste om en ukes tid ;)

Skrevet

Hei jenter :)

Da er den verste dagen i uken over :) En dag nærmere helg :)

Dossa: Huff, håper ikke du bli syk nå vennen. Det er jo snart jul :)

Leah: Stakkar lille Leah, hun lederen må jo se at lille søte Leah trenger litt tid da. Bra det ordner seg :)

Jeg er 10dpo i dag, det stikker litt på puppene, ikke direkte vondt eller ømt, men klø-ish. Ellers så stikker det fortsatt på eggstokkene (ja, har begyntpå venstre side også) ogoppblåst. Men noe sier meg at tr dukker oppom planlagt :( I morgen kommer Medicus til å ringe legg gir en vurdering av mine prøver...håper å høre positive ting.

Skrevet

Du har fått pm Garfy :-):-)

Cornflake, mandagen er verst helt enig med deg *smiler*

Bare mandagen er overstått så føles det som uka bare flyr unna *ler*

Takk for omtanken, jeg håper jeg ikke brygger på noe. Det passer så dårlig nå rett før jul og hvor det er så masse som må gjøres *off*

Tenker en god natt gjør susen jeg :-)

Nå skal jeg legge vesla også må snuppa hentes :-)

Skrevet

Innom en tur for å ønske dere en riktig god natt jenter :-)

Det er lalletid på meg nå *smiler*

Klarer så vidt å holde meg våken *ler* så da kan jeg bare hoppe til sengs:-)

God natt snupper <3

Skrevet

Hei igjen, jenter :-) Har ikke glemt dere, selv om jeg ikke har skrevet noe på et par dager. Husker selvfølgelig ingenting av det over, men vil i hvert fall ønsker Garfy velkommen i bollen :-) Så koselig med nye nick :)

Var inne på spå-forumet i stad, og det hun fikk opp var at spiren sitter etter første eller andre runde med ivf. Åååh, håper så veldig at hun har rett!

Ellers skal jeg visst bli "bestemor" i jula. Nå er det ikke lenger noen tvil om at bikkja er på tjukken (godt at det er NOEN som er fruktbare i familien *knis*), og antatt termin er ca. 26. des. (kanskje et par dager senere). Så vet hva vi skal gjøre i jula... *ler*. Men kommer jo til å bli såå koselig også, da. Masse deilige små valper *smelt*. Og tror heller ikke det kommer til å mangle på besøk, er vel bare å fylle kakebokser og fryser hehe. Er herlig med fullt hus i jula!

Ha en fortsatt fin kveld, her blir det natta snart.

Skrevet

Har jo glemt å ønske Garfy velkommen i bollen :o Men veldig koselig med nye nick Garfy:)

Tigerlise: Nååå..det blir sikkert kjempekos med små hundebebiser i jula :) Og neste jul er det en menneskebebis hos dere:)

I dag har vi sett happy feet 2..og vi var de eneste som var på kino..helt utrolig morsomt å ha en hel kinosal helt for seg selv :P

Nå er det snart kveld tenker jeg..er så trøtt!

Skrevet

I dag sto vi opp 7.15..og Leah ville i barnehagen med engang:D Så vi laget frokost som hun kunne ta med seg i barnehagen og så leverte jeg henne rundt 8 :) Veldig gøy å oppleve dette syns jeg..at hun vil i barnehagen:)

Så har jeg rukket å danse zumba og lufte hunden og åpnet masse kalendere på nett :P Og nå må jeg få i meg litt frokost tenker jeg:)

Drømte i natt at jeg testet svakt positivt..men det har jeg drømt mange ganger uten at de betyr noe:p Enda noen dager til jeg kan teste!

I ettermiddag skal vi i bursdag til tantesnuppa, gleder meg:) Må ut i dag og kjøpe siste rest av gaven til henne..pluss noen ærender vi ikke rakk i går. Er vel ikke så lett å snu døgnet tilbake etter å ha jobbet natt i 2 uker, så i går sto ikke sambo opp før nesten 2. Må prøve å få han opp litt før i dag:)

Ha en super tirsdag jenter:)

Skrevet

Skal si du har fått gjort unna masse på kort tid Leah :-)

Føles sikkert godt da å kunne sette seg ned og slappe av *smiler*

Jeg fikk telefon fra bhg idag, måtte hente vesla.

Ho hoster så masse og er ikke i slaget. Virker som at det er feber på gang også. Regner meg å være hjemme med ho imorra.

Mannen er borte på jobb, skal jobbe ikveld og natta så jeg ser ikke han før imorra kveld.

Blir enkel middag idag, pølser i brød og lompe. Ungene fikk velge og da visste jeg jo svaret *ler*

Jentene skal over til svigers og bake julekaker nå kl 16 :-)

Blir vel noen smaksprøver håper jeg.

Stille her på tråden, håper det er bra med alle sammen :-):-)

Skrevet

Hei mine skjønne gullfisker :)

Jeg er 11dpo, tok en test i dag morges og den var blendahvit :( Jeg har plutselig fått vondt på puppene...2 dager før mensen....hm...

Hvordan går det med dere da? Leah? Dossa? Nærmer seg ikm for dere også :)

Jeg ringte Medicus i går og spurte om prøveresultatene, men da hadde ikke legen tatt en vurdering ennå. De ringte meg opp igjen i dag, men fikk da ikke noe svar. Hun dame som ringte sa at legen skal gå gjennom resultatene når jeg kommer til timen. Men hun kunne si at verdiene ser bra ut og at hun tror ikke jeg trenger å bekymre meg. Puh....det var godt å høre. Spørs da om det er noe "feil" inni meg.

Blir litt mye om meg her nå...sorryyyy...

Skrevet

Dossa: Stakkar snuppa de, får håpe hun ikke blir skikkelig syk, men bare trenger en dag til å hente seg inn litt:) fikk du smaksprøver på julekaker i dag?

Cornflake: Så bra at verdiene er i orden da:) Får håpe alt er bra inni deg også:) Pleier du å ha vondt i puppene før ikm? Hvis ikke så er det jo et positivt tegn:) En hvit test trenger ikke å bety noe..krysser fingrene for at de ømme puppene betyr noe i stedet :D

Jeg er i følge ff 11 dpo i dag, men tror selv jeg er 9 dpo. Hvis ff har rett så skal jeg ha mensen i morgen..og tempen sank i dag :/ Jeg har en hypervond pupp, men den er alltid sånn før ikm...og så har jeg masse kviser på haka, ser ikke ut :( Men kviser får jeg også før ikm..så det ser ikke bra ut for min del..vil nok få besøk av monstret denne gangen også! Åh, skulle ønske jeg slapp å vente helt til utti januar før jeg fikk time hos gyn:(

Det var nå veldig koselig i bursdag i dag, spiste masse god kake og skravlet med familien :) Hun ble fornøyd med gaven også, så da var jo alt bare helt perfekt:) Nå sitter jeg å lurer på hva jeg skal finne på..sambo er nede og ser fotballkamp og jeg så gossip girl tidligere i dag. Siste episode før jul..har du sett den Cornflake? OMG!! Det blir lenge å vente til 16.januar :P

Skrevet

Leah: Nei jeg har ikke sett Gossip girl i dag, sitter og ser på Pan am :) Tror nok du hadde likt denne serien :) Jeg pleiere ha vondt fra 2-3dpo til 10dpo. Men denne pp fikk jeg ikke vondt før i går..hmm...Legger ved grafen min her, den ser veldig lovende ut, men jeg har mine tvil.

http://www.fertilityfriend.com/home/356a5e

Skrevet

Leah, jeg vil ikke høre snakk om at du får tante besøk snuppa. Ho har å holde seg laaaaangt vekke *smiler*

Krysser fingra for deg :-)

Å jada, snuppa fikk med seg en full kakeboks med serinakaker *nam*

Også har jeg fått en boks med kromkaker av mamma *heldig jeg* :-)

Er mine to favoritt julekaker så da er jula reddet for meg *gliser*

Huff begge jentene mine hoster og hoster.

Håper vi får sove inatt. Svigermor sa ho kunne passe vesla imorra. Jeg har bare 3 timer imorra også skal vi avspassere pu tida så da er jeg ferdig kl 1140 :-)

Veldig kjekt at besteforeldre hjelper til *smiler*

Skulle gjerne ha sett greys som starter om en halv time, men regnet med at vesla våkner og vil ha mamma *smiler*

Burde sikkert ha lagt meg nå likevel, er stup trøtt *knis*

Ha en god natt jentene mine <3

Skrevet

Ser ut av vinduet og det snør i bøtte og spann jo *ler*

Da veit jeg om 3 søte små som kommer til å juble av glede når de våkner og ser ut *smiler*

Cornflake, negativ test betyr ikke noe så lenge ho tanta holder seg vekke.

Det er din tur nå snuppa <3

Tigerlise, er det bra med din pappa?

Sweet dreams girls :-):-)

Skrevet

Cornflake: Tempen din ser jo veldig fin ut, fin stigning i temp hele veien:) Jeg hadde sikkert likt Pan am..men tror ikke jeg skal se flere serier jeg..er jo skikkelig seriejunkie :P Min temp steg litt i dag igjen, men den har hoppet mye opp og ned hele pp :/

Dossa: Så bra at mamman din kan passe barn så du kommer deg på jobb:) Og greit med kort dag i dag da:) Så heldig du er som fikk smake julekaker i går :)

Nå skal jeg få snuppa i barnehagen:)

Skrevet

God morgen!

Cornflake, den kurven din ser jo kjempeflott ut! Spent på dagens måling :)

Jeg har vært litt fraværende de siste dagene. Prøver å ikke tenke så mye på dette prøvestyret, men det har ikke vært så lett. Føler nå på meg at noe ikke er helt som det skal med denne dumme kroppen min, er har ingen forhåpninger denne pp. Jeg har tatt tempen siden CD8, og men brukt en termometer med kun èn desimal og målt oralt. Tempen har variert veldig mye, og jeg har ikke hatt en veldig klar økning etter EL: Er ganske sikker på at EL har vært (CD 23 nå), men forstår ikke disse tempene mine. Det høyeste jeg har målt i munnen på morgenen er 36,6, og det laveste er 36,0. Mannen min mener at jeg absolutt ikke bør stole på disse målingene, og særlig siden han mener jeg sover med munnen åpen. Han måler alltid analt eller i blodet på sine pasienter. Blir helt gal av dette her! Hva tenker dere andre to tempere, Leah og Cornflake? Måler dere oralt, eller bak? Har bestilt meg en basaltermometer nå, men føler at jeg blir helt koko av dette styret :S

Det positive denne måneden er at sex ikke har vært noe stress. Mannen min har ikke fått prestasjonsangst, og vi har hatt sex jevnlig de siste ukene :)

For noen dager siden drømte jeg faktisk om to av dere kjære gullfisker, Cornflake og Lilleblomst. Vi skulle ha et slags BIM-treff i nærheten av Stavanger, og ingen av de andre gullfiskene kunne komme. Cornflake insisterte på at vi skulle hoppe i fallskjerm, mens jeg og Lilleblomst var mer skeptisk. Og så vpknet jeg selvfølgelg :) Lilleblomst, kanskje du kan tyde drømmen min? :D

Dossa, håper jenta di er bedre i dag. Mitt lille gull er endelig bedre etter å ha vært syk en uke. Godt med alt som er gjort før jul :D Har du noen symptomer, snuppa?

TigerLise: Er alt bra med faren din? Min mor skal på en undersøkelse av tarmene i dag, etter at hun har hatt problemer med magen en stund. Jeg er veldig nervøs, pga at faren min døde av kreft i tarmen, og jeg er så livredd for at hun skal feile noe :S

Og til slutt noen strofer av en sang jeg hørte på vei til jobb idag (som alltid får meg i godt humør):

"I don't want a lot for Christmas

There's just one thing I need

I don't care about the presents

Underneath the Christmas tree

I just want you for my own

More than you could ever know

Make my wish come true

All I want for Christmas is...

You"

Fikk en liten tåre i øyekroken da jeg hørte sangen i dag. Vi ønsker jo oss bare EN ting til jul, jenter! En liten fantastisk spire :)

Skrevet

Verpesyk: Jeg gjør en skikkelig fyfy når det gjelder temping..jeg bruker øretermometer :P Og den er det bare en desimal på! MEN jeg ser jo tydelig tempforskjell på før og etter el..i alle fall forrige pp..og det så sjekker jeg jo tappen også:) Pluss at denne pms-puppen min alltid begynner å være sykt øm etter el:p

Jeg elsker også den sangen, skikkelig fin:) Og passer jo bra for oss, vi vil jo så gjerne ha en baby til jul:)

Håper alt er bra med mamman din!

Nå er puddingen levert i barnehagen og jeg lader opp til litt zumba :) Skal i bursdag 17.desember og må få strammet opp magen litt til da, ser jo skikkelig gravid ut, og det er ikke noe gøy når man ikke er gravid :P

Etter det vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på, rydde og vaske klær kanskje:) Vi får branntilsyn her i dag, og regner med de har en del å pirke på inni huset..gammelt hus med noen ulovlige løsninger etter dagens standard..så må nok ut med noen tusen for å få ordnet opp i det..Og det er jo flott, akkurat det vi trenger..mer penger som skal ut når det kommer mindre penger inn :( Hadde ikke gjort noe med 6 rette i vikinglotto i dag nei..

Ellers er her ingen symptomer uten om kviser og øm pupp..tempen steg litt i dag igjen, men forrige pp så steg tempen samme dag som mensen kom..da kom den på kvelden. Så vi får se..hvis ff har rett så skal mensen komme i dag!

Skrevet

Hei dere!

Jeg måtte inn å snike litt i gullfiskbollen i dag:) hehe

Hadde jo håpt dere skulle slå følge med meg før jeg flytter inn på 2.trimester på Lørdag da:/ Skulle bare si at jeg tenker på dere, og jeg håper det klaffer for dere alle sammen i nærmeste fremtid!

Jeg skal sende masse babystøv til dere i denne førjulstiden;)

Skrevet

Suger til meg babystøv :) Hadde også håpet at vi kunne komme over til 1.tri snart..kanskje i neste uke da:) Men da har jo du hoppet videre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...