Gå til innhold

Et veldig spesielt spørsmål (jeg vet). Men avføring som setter seg i doskålen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager altså, men det er en ting jeg lurer veldig på. I noen toalettskåler har avføringen en tendens til å sette seg fast etter hvert eneste toalettbesøk (gjelder toalettet i kjelleren), mens det på det andre toalettet sjelden setter seg fast i doskålen.

Det må jo være en årsak til at det alltid, uten unntak, setter seg fast i toalettskålen nede. Er det fordi toalettet er slitt? Andre grunner?

Hehe, jaja.

Skrevet

Ja, riper i emaljen gir bedre feste.

Skrevet

Kan det være vinkelen mellom bæsjens fall og porselenet? Eller ganske enkelt at grisene som ikke bruker dobørste i huset bæsjer på den doen?

Skrevet

Da fikk jeg svaret mitt. Riper i emaljen. Hm, så enkelt var det. :) Nesten så jeg vurderer å investere i ny do nede, irriterende. ;)

• 9 år senere...
Skrevet

Vi har akkurat samme problem. Men vi har problemet på 3 stk toaletter, (2 bad og ett wc). De er helt nye, merke er Laufen Pro, nyoppussede bad for noen uker siden, så kan vel ikke være riper i emaljen her.. Tror heller det er vinkelen på skålen inni som er for flat. Noen andre med samme problemet? Vi vurderer å reklamere til de som pusset opp for dette er jækla irriterende. Aldri vært nødvendig å bruke kosten så ofte, nå må den brukes nesten etter hvert eneste toalettbesøk. 

Skrevet

Det er forskjell fall i skåla. Min do har nesten en liten hylle som mye legger seg på, forferdelig irriterende. den er og lavere enn mange andre doer.

Anonymkode: 58084...c48

Skrevet

Mine og er slik...! Og barna er håpløs på dokost... 

Nytt hus og «vanlige» doer men forferdelig fall på dem🙈 Her er i tillegg bunn av toalettet buet bakover og smalnet slik at jeg ikke kommer til med dokost liksom «baki der» 😂På evig jakt etter en dokost med bøy på eller en tøyelig kost!!!

Anonymkode: d93e9...5b3

Skrevet
Alexyr skrev (1 time siden):

Vi har akkurat samme problem. Men vi har problemet på 3 stk toaletter, (2 bad og ett wc). De er helt nye, merke er Laufen Pro, nyoppussede bad for noen uker siden, så kan vel ikke være riper i emaljen her.. Tror heller det er vinkelen på skålen inni som er for flat. Noen andre med samme problemet? Vi vurderer å reklamere til de som pusset opp for dette er jækla irriterende. Aldri vært nødvendig å bruke kosten så ofte, nå må den brukes nesten etter hvert eneste toalettbesøk. 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er forskjell fall i skåla. Min do har nesten en liten hylle som mye legger seg på, forferdelig irriterende. den er og lavere enn mange andre doer.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Mine og er slik...! Og barna er håpløs på dokost... 

Nytt hus og «vanlige» doer men forferdelig fall på dem🙈 Her er i tillegg bunn av toalettet buet bakover og smalnet slik at jeg ikke kommer til med dokost liksom «baki der» 😂På evig jakt etter en dokost med bøy på eller en tøyelig kost!!!

Anonymkode: d93e9...5b3

Herregud, jenter. Ta fire tørk toalettpapir (sammenhengende), brett dem i to (men skjevt så de dekker et større område med de to endene) og legg det med i skåla (som et lokk). Sørg for at det dekker de områdene hvor bæsjen normalt sett fester seg. Problem solved. 

Anonymkode: 8f902...3e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Herregud, jenter. Ta fire tørk toalettpapir (sammenhengende), brett dem i to (men skjevt så de dekker et større område med de to endene) og legg det med i skåla (som et lokk). Sørg for at det dekker de områdene hvor bæsjen normalt sett fester seg. Problem solved. 

Anonymkode: 8f902...3e6

Ahhh, hva skulle vi gjort uten din eminente ekspertise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...