Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Jeg skal begynne å ha en gruppe med barnehagebarn 1 time i uka, på frivillig basis. Så da lurer jeg på om det er noen av dere som kan gi meg noen gode tips til hva vi kan gjøre. De er stort sett i alderen 3 til 5 år, så må ikke være for komplisert eller langdrygt:) Tenker å ha flere aktiviteter underveis + bruke musikk og dans.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Stiv heks Doktorsisten Alle mine barn, kom hjem Trollmannen (du tryller de om til diverse dyr, yrker mm) Leke med fallskjermen Hinderløype (balansere, henge i tau, hoppe på tjukkas, kaste erteposer) Stafett
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 "Lekebutikken" er veldig populær. Noen få står i butikken (et stykke unna) så kommer barna og spør om hva de kan kjøpe. Du svarer feks ballerinaer, da går barna som en ballerina tilbake. Så sier du at lekebutikken er stengt, da løper du etter de og prøver å fange flest mulig. De som er fanget må stå i lekebutikken. Ellers kan de stupe kråke, balansere, hoppe høyde. Dette er noe av det jeg husker fra gymmen til min eldste:)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 Trusedisco - ikke så veldig populært hos foreldrene men ungene elsket det. En bedre variant er strømpebuksedisco :-) Tampen brenner her må det letes høyt og lavt. Leke at det ikke er lov å gå på gulvet, legg ut matter/tepper/puter med litt avstand i mellom. Fugledansen Små grodorna ( hoppe som små frosker) Hode skulder kne og tå Mini røris (google det)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Tuuuusen takk for svar! Din baby er kjekt altså HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Kan jeg forresten spørre hvordan trusedisco/strømpebuksedisco gjennomføres? HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Dytter denne for ønsker også flere tips.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Alle ungen danset som gale i bare trusa. Men det er bedre å danse disco i strømpebukse og genser. Poenget er at hvis du kaller det strømpebuksedisco så er det mye kulere å være med :-) Og spill gjerne discomusikk fra 70åra.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Her har vi barneidrett for barn mellom 4 og 5år. De danser som oppvarming - gjerne til en morsom sang (de elsker Gråtass-sangen). Ellers har vi hinderløype, men da er vi flere voksne for å vise hvordan hvert hinder skal gjennomføres. Vi hopper på tjukkasen, kryper gjennom tunneler, har rockeringstopp, og bruker et brett med hjul til å dra oss frem på magen m.m. Vi øver også på jentehopp, gå baklengs, hinke, balansere, gå med ertepose på hodet. Det viktigste er at det ikke blir "dødtid" og at alle blir med på leken. Jeg opplever f.eks at "stiv-heks" ikke er like gøy for alle. Det blir for kaos...for de minste iallefall.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Når vi har barneidrett så faller et par utenfor, så synes det er vanskelig å finne på ting som fenger alle. Noen sangleker funker rett og slett ikke heller..Gråt og misnøye. Hehe...ikke greit..Flere er vel slitne etter en dag i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå