Lea'85 Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Nå har jeg nesten gått med konstant kvalme i noen uker, å de siste dagene har jeg fått brekningshoste. Jeg får i meg lite mat og dette bekymrer meg. Noen gode råd eller tips? Føler meg syk til tider og er blitt veldi slapp, dette skyldes selvfølgelig dårlig næring men syns det er vanskelig å finne f.eks en god frokost. Jobber i barnehage så får jo en rolig start på dagen men begynner å bli lei av kjeks og yoghert...:/
Fjelljenten Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 For meg hjalp det å spise noe i sengen med en gang jeg våknet, helst druer, eple eller bare noen IFA-pastiller, så fortsatte jeg egentlig å småspise konstant, men lite brødmat og sånn, utenom noen tørre knekkebrød uten pålegg av og til, mye frukt... Og husk å drikke masse vann hele tiden...
mumitrollet Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Jeg trodde lakris var bra for kvalme hvertfall. Det har jeg vært med på at dem har levert ut på danskebåten når det er mye sjø. Selv spiser jeg litt bananer da jeg er så fryktelig sulten hele tiden. Jeg er bare uggen så kan ikke si så mye om kvalme. Men jeg merker uggenheten på kvelden.
Lea'85 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2011 Tusen takk Syns jeg er flink med vann, prøver meg på et par liter om dagen. Men så er det denne krampen i magen, som ligner på menskramper... Hvor lenge har man den? Hadde den voldsomt i forrig mnd å da mistet jeg, 6 uker på vei.
Fjelljenten Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Hmm, kan dessverre ikke svare på det, for det har jeg ikke kjent selv, selv om jeg har hørt andre som har kjent det. Hvor langt er du på vei?
Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Forrige svangerskap kastet jeg opp helt til prinsessa kom til verden. Det eneste som funket på meg var tørt knekkebrød og appelsinjuice. Klementiner og appelsiner. Så det var det jeg levde på, meget variert og sunt kosthold, hehe. Du må bare prøve deg frem. Spis litt i senga før du står opp. Hjelper på mange, vel ikke på meg, men verdt et forsøk! Lykke til. Håper kvalmen gir seg snart Denne gangen merker jeg så vidt noe til kvalmen, deilig!
Lea'85 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2011 Okei. Er nok helt normalt leste jeg nettopp, er vel livmoren som tøyer seg for å gjøre seg større. Jeg er 6 uker
Lea'85 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2011 Jeg har heldigvis ikke kastet opp enda, men det er like før til tider. Men er jo mest kvalm når jeg ikke har noe i magen. Så skal prøve meg på å spise i senga, tror kanskje det kan hjelpe for meg:) Gleder meg bare til neste trimester, kanskje dette har gitt seg da
Fjelljenten Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Ja, det er vel da det begynner å strekke seg, har jeg og hørt :-)
MammaElisabeth Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Grove speltbrødskiver som har blitt så tørre som mulig i brødristeren med bittelitt smør, farris bris uten smak og mandler hjelper for meg. I går var jeg faktisk i litt bedre form, da spiste jeg ristet brød med avokado og egg. Før jeg begynte å spise trodde jeg aldri jeg skulle klare å svelge det på grunn av kvalmen. Men, jeg ble faktisk bedre etterpå. Så lenge jeg småspiser en gang i timen går det greit Jeg har også forsøkt biola med frokostblanding, klementiner, epler, omelett - men da ble jeg bare enda mer kvalm!
lillesvirre Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 For meg er det forskjellig hva som hjelper hver gang. Jeg har vært kvalm siden midt i uke 6 og er nå i uke 9. Jeg er sykemeldt å helt "shaky" på en måte. Jeg har ikke sjanse til å klare en arbeidsdag på 8 timer som kokk på et stressende kjøkken, å er litt spent på hva jeg skal gjøre når sykemeldinga mi går ut på mandag. Jeg har spist klementiner med jevne mellomrom, yoghurt med musli og knekkebrød med hvitost. Jeg har også spist druer og kjeks, men det er jeg veldig lei av. Nå er jeg ikke så kvalm lengre, men prøver å spise jevnlig, gjerne før jeg kjenner meg sulten. Spiser akkurat det jeg får lyst på. Er ikke mye jeg får i meg så har gått ned 3-4 kg men tror det er normalt når man sliter med kvalme i svangerskapet!? Jeg er iallefall ikke "bilsyk-kvalm" slik jeg var i uke 6 og 7
Lea'85 Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2011 Jeg vet akkurat hva du mener. Er helt shaky selv og har vært borte fra jobb et par dager nå, og skal være hjemme imorgen. Hadde mitt første møte med doskåla idag, å sikkert ikke det siste. Jobber selv i barnehage, så er ikke så stressende, men hater å ikke la kroppen hvile når den sier ifra. Selv går det i brødskive med variert pålegg og havregrøt. Spiser en god del klementiner og epler, mest til frokost. Å prøver å drikke 2 liter vann hver dag med en skive lime eller sitron. Er også redd for å gå ned i vekt for er ikke akkurat overvektig fra før, men tror det er helt normalt å gå ned litt når man sliter med kvalme og å få i seg næring. Jeg spiser omega3 i tillegg så det hjelper litt, også på samvittigheten;) Holder meg unna bilkjøring, var på langtur for noen uker siden å det ble bare slitsomt.
lillesvirre Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ble "frisk over natta" ca midt i uke 9 nå. Jeg tror ikke mine egne øyne!? Er SÅ lykkelig å hadde trodd jeg skulle slite iallefall til uke 12. Men nå har jeg faktisk klart å jobbe igjen. Hvordan er det med andre? Juleklemmer <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå