Gå til innhold

Mrkelig symptom... noen andre?

Anbefalte innlegg

Er 10 1/2 uke på vei ca, og har begynt å få skikkelig vondt i tennene... Var bare for noen uker siden og fikk fikset mange hull hos tannlegen, så jeg vet at det skal være ganske i orden. Det var et lite hull igjen som han ikke tok, men nå har jeg vondt mange steder i munnen, ikke bare der. Leste på "Fra uke til uke" at tannkjøttet blir ekstra ømfindtlig rundt denne tiden i graviditeten, men kan ikke huske at det gjorde så vondt sist gang... skikkelig plagsomt... er det bare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143835165-mrkelig-symptom-noen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prinsesse x 2

Nå jeg tenker over det hadde jeg også det i forrige svangerskap. Følte det verket i alle tennene så var sikker på at jeg hadde hull. Husker ikke når i svangerskapet det var men... Ja så kanskje det ikke er så uvanlig da? :) Får håpe det går over snart. Det er jo så vondt å gå med! Men skulle det ikke gi seg, så er en sjekk ikke så dumt? :)

Håper jeg slipper det, brukte nok penger sist, hehe... Er utrolig irriterende, og kom bare nå de siste dagene sånn plutselig, Og nå kan jeg jo ikke ta ibux mot smertene heller... :-( Så håper det gir seg fort ja...

Gjest Prinsesse x 2

Huff ja, vil helst slippe turen dit, hehe!

Varte maks 2 uker på meg da jeg hadde det. Så får håpe det ikke varer lenge på deg. Er det så ille at du gjerne skulle tatt smertestillende?

Oi, da er det ille!

Husker det var verst på kveldene. Sovnet til slutt med smertene. Veldig irriterende ja! Jeg fikk lindret det litt med isvann. Jo kaldere jo bedre, hehe! Prøv det! :)

Og skulle det bli veldig ille, er det lov å ta en Paracet (ibux er vel fyfy).

Lykke til med tennene! Håper jeg slipper unna denne gangen! :)

Takk, og håper det for deg og ;-) Skal prøve isvann, takk for tipset :-) Det er ikke sååå ille at jeg trenger smertestillende ennå, selv om det var nærme i natt, men er nervøs for at det skal bli verre. Vet at Ibux er det eneste som hjelper mot skikkelig tannpine, fordi de har noen stoffer som er mer betennelsesdempende i forhold til paracet, men tør nok ikke å ta paracet heller. Er litt nevrotisk etter 3 SA i løpet av 2 år nå, så tør ikke drikke et glass med cola en gang jeg, og ikke noe smertestillende i det hele tatt, da blir jeg bare paranoid... Så jeg får bare holde ut og håpe på det beste...

Annonse

Hei! Har ikke hatt helt det samme, men ising/brenning i tenna når jeg drikker/spiser kaldt eller varmt. Er så vondt innimellom at jeg ikke klarer og spise/drikke. Men er jo bare da, så smertestillende er jo ikke aktuelt. Men vurdert sånn tannkrem mot ising, for er grusomt vondt :-/. Hadde ikke noe sånt med førstemann.

Miniinme: Har ikke jeg hørt om, men det må jo sjekkes opp. Hvis ikke får det ihvertfall vente til etter jul ;-)

Magica: Hmm, har faktisk vært småsyk en stund nå, føler meg forkjølet og har hatt vondt i hodet, og nå tennene.

Huff, jeg som har nok lege(for andre ting)/gynekolog-besøk på kalenderen allerede, har ikke tid til mer jeg... :-( Gir det noen dager til...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...