Gå til innhold

Dere som går tredelt turnus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har du tenkt/klarte du å gå nattevaktene? Merker jeg sliter nå, er nesten 22 uker på vei :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går selv 3 delt turnus, men har fått tilpasset turnus til kun dag pga kvalme på kveldstid. Merker og at jeg er trettere på kveldene enn til vanlig. Må og legge til at jeg jobber på en ekstremt travel avdeling på sykehus og ikke sjangs for å sette seg ned eller ta det litt roligere hvis man har behov for det. Er nå i uke 19+3. Tror ikke du skal presse deg for hardt med å gå nattevakter, tenk heller på deg selv og den lille.

Skrevet

Samme her, jobber på akuttavd der vi løper hele dagen (og natta). Dagene og ettermiddagene går bra, men kaster opp på hver eneste nattevakt + dagene etterpå :/ Må vel bare be om tilrettelegging ja...

Skrevet

Alle som jobber netter har krav på å få slippe dersom de ønsker det pga risikoen for spontanabort da nattarbeid kan være direkte skadelig for fosteret. Man får da omgjort turnusen til dag/kveld. Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for det, kan man søke om svangerskapspenger for den andelen netter utgjør i turnusen. Man får da utbetalt det samme, men slipper belastningen det er å jobbe natt. For å søke svangerskapspenger må du få attest fra fastlege eller jordmor. Se fremgangsmåten på NAV sine sider under svangerskapspenger. Ingen skal måtte bli syk eller utsette fosteret for fare pga nattarbeid.

Skrevet

Heisann!

Jobber ikke tredelt, men bare nattevakter. 64%.

Blir selv tilrettelagt over på dag/kveldstid fra januar, da er jeg 21 uker på vei. Kjenner at det er tyngre å gå nettene enn før jeg ble gravid, men er ikke plaget med kvalme og oppkast i den grad dere andre her snakker om. Til gjengjeld fikk jeg konstatert bekkenløsning fra uke 14, så det er greit å komme over på dagtid å ha fler personal til å be om hjelp i forflytning osv...

Skrevet

Jeg jobber 19 timers nattevakter på sykehus. Kom hjem fra vakt nr 2 denne uken for noen timer siden,og merker at dette ikke går stort lenger.... Er i uke 17 og har ikke vært borte en time fra jobb så langt,men i natt var jeg litt bekymret for både egen og babyens helse...da er det i alle fall godt man er ultralydkyndig selv og kan ta en liten sjekk midt på natten;-)

Må nok snart kaste inn håndkle og be om tilpasset arbeidstid(noe jeg vet er helt uproblematisk...vil bare være "flink pike" og det er jo helt tullete!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...