Gå til innhold

Tungt å puste - bedring mot slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31+5 i dag, og sliter veldig med å puste, føler et press på lungene bak i ryggen hele tiden. Har slitt med dette siden uke 25. Har/har hatt allverdens symptomer ellers også, men følelsen av ikke å få nok luft i lungene er det aller værste. Jeg får av og til nesten panikk av det.

Noen andre? Ble det bedre mot slutten da babyen la seg ned i bekkenet (droppet)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off har det på samme måte,synd å måtte si det,men tror ikke det blir noe bedre,du har nok fått vena cava syndromet,det har jeg hvertfall,det klemmer på hovedpulsåren din,derfor blir du uvel.helt jævlig,jeg klarer ikke lenger ligge på sidene heller får panikk følelse selv.har termin 10 des,og håper det skjer noe her snart =) men får håpe det gir seg hos deg =) masse lykke til =)

Skrevet

Jeg merka stoor forskjell etter at hodet hadde festa seg.. Det gjorde det i uke 38.. Slet lenge med pusten, og nesten over natta ble det bedre..

Skrevet

Usj, jeg håper virkelig det gir seg et par uker før fødselen. Og at det ikke blir mye værre enn nå, men gutten vokser jo masse de neste ukene, så regner med at det blir enda mer press. Jeg klarer ikke engang sitte i en stol/sofa med støtte i ryggen slik det er nå. Sitter på skrå eller ligger på siden.

Er i tillegg veldig tett i nesen, og fikser ikke å puste gjennom munnen, så har blitt stormisbruker av Otrivin. Dessverre. Men SKAL slutte etter fødselen!

Skrevet

fårstår deg så godt mim 2012..jeg har sittet på kanten av sofan de siste 2 mnd,lener jeg meg bakover blir jeg kvalm og svimmel og kjempe uvel. vi har nok ikke vært så heldige der,jordmor sa det var ikke så mange som pleide å få det,så da har vi vært uheldige..

Skrevet

Sist jeg var gravid var jeg også plaget med tung pust. Følte at babyen lå oppå lungene og presset. Men når magen sank 3 uker før fødsel så ble det bedre.

Hos meg viste det seg at det dannet seg en blodpropp i vene cava, og den "slo ut" et par uker etter fødselen. Den var da blitt diger :/ Denne gangen er jeg mer obs kan man si.

Men følg med på bena deres, damer. En ting er vanlig press på bena slik at blodet sirkulerer, men ta det opp med legen. Hos meg så den ene foten verre ut enn den andre, og det var hovedsaklig den det gikk ut over. Var mye propp i det benet og litt på tur nedover i det andre. Pass på :)

Skrevet

Blodpropp i vena cava? Uff, det hørtes veldig skummelt ut! Kan man sjekke dette på noe vis? Hvordan er du obs? Blir du fulgt opp ekstra på sykehuset? Røntgen kan man vel ikke ta.

Jeg føler veldig press på lungene bak i ryggen, men tror også at musklene i ryggen er stramme fordi spenner så mye pga tungpust og bekkenløsning. Og når jeg lener meg mot noe (liggende eller sittende) blir det ekstra tungt å puste. Blir også litt "hvit i hodet" og føler at brystet letter litt på en måte. Veldig ubehagelig.

Skrevet

Jeg er 31+3 og har det akkurat slik som deg.

Føler jeg OFTE ikke får puste pga press, og er i tillegg stormisbruker av Otrivin. Sliter med følelsen av å ikke få puste og har lett for å stresse meg opp slik jeg blir svimmel å får panikk på en måte.

Har opplevd flere ganger at jeg tror jeg kommer til å besvime. Ikke noe særlig behagelig:/

Skrevet

Jeg følger med på bena mine for å se om det er noe forandringer på de. Jeg bruker støttestrømpebukse da det ene benet framdeles er hovent, men om det blir noe fargeforskjell slik det ble sist gang så kontakter jeg legen asap. Det benet som ble værst rammet var da lilla-aktig, det andre mer lys rød. Det gikk mange uker, kanskje to mnd, før utslaget kom.

Det som du opplever med pusten tror jeg er ganske vanlig. Livmora strekker seg langt opp og dytter lungene og andre involler oppover og innover. Det er ikke bare lett å være gravid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...