katrine5 Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Hei! Var hos jordmor i dag, og mens jeg var der presset babyen på så magen ble veldig deformert. Jordmor antar babyen ligger i riktig leie (hodet ned), men hun og en kollega er ikke helt sikker så vil sende meg til UL i morgen . De kunne ikke finne ut av hvilke kroppsdeler som presset på/bulet ut. Likte ikke helt at dem ikke klarte finne ut av det. Noen med samme erfaring her?
TerminJulaften :) Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Jeg var på ultralyd i går for å sjekke m babyen hadde snudd seg rett vei. Både lege og jordmor trodde det,men var ikke helt sikre. Ble bestilt ultralyd. Jeg så ikke på det som noe problem,da det er bedre å være 100% Er ikke alltid like lett å kjenne
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Eg skal tilbake i januar for å sjekke det. For han låg i sete i uke 29 på en kontroll. Er bare en vanlig ultralyd å så snakke dei litt om hva å forvente å ser hvor stor babyen er spesielt vist han er i sete. For det heter at man har ikke lov å føde babyer på over 4 kg i sete. Å så sjekke dei bekkne ditt vist han er i sete for å se om det er stort nok til en sete fødsel. Min er forsatt i sete å er nå 30+5, kjenne de selv å eg ser hode klart å tydelig bule ut inni mellom under venstre ribbein. Å blæra mi blir brukt som fotball. :-P
katrine5 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2011 Sikkert bare jeg som unødvendig synes det er rart at dem ikke klarte å kjenne hvilke kroppsdeler som buler ut. Jordmor sa det ikke betød noe, kunne for eksempel ha noe med hvordan livmora er formet. Tror jeg. Det er klart det er best å være 100% sikker så sånn sett er det ett pluss med ultralyd. Takk for tilbakemeldinger! Har forresten termin om 8 dager...
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Jeg hadde samme problemet i forrige svangerskap, og ble sendt til ekstra ul på sykehuset. Første jordmoren som tittet på barnet med ultralyd, slet faktisk også med å finne ut hvordan hun lå. Så det var tilsammen tre stykker som sjekket meg på samme timen, og tilslutt fant de ut at hun lå i tverrleie. Og ble deretter en "prøvekanin", fordi det er såpass uvanlig med tverrleie rett før termin. Så alle studentene på avdelingen fikk komme inn i tur og orden, for å kjenne på magen min og gjette hvordan barnet lå. Ingen gjettet tverrleie forresten;)
katrine5 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2011 Ble det keisersnitt på deg siden baby lå i tverrleie? Det er forresten ømt etter kjenninga til to jordmødre. De er ganske hardhendte sammenlignet med meg...
1jente2gutter Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Min første baby var lege og jordmor uenige,legen meinte sete og jordmor hode ned.Ble sendt inn på UL og hun låg i sete,blei derfor KS på meg.Neste baby var hun også usikker,hvertfall siden erfaringen sist blei sete og KS,men han låg rett og var 4300g.Gutt nr 3 var jeg også på UL pga samme problem,men han låg også heldigvis med hode ned, var 4400g.De 2 sisste var vanlig fødsel! Di låg begge langt nede i bekkenet Men det de sa til meg var at som regel er det formen på livmora som gjør hvordan babyen legger seg til
katrine5 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2011 Det var godt å høre, det med formen på livmora. Mener det var det jordmora mi mente er forklaringa på hvorfor det var vanskelig å skjønne hvordan baby ligger. De snakket om hjerteformet "mage" og at det kan være at hodet har festet seg og ligger langt nede i bekkenet. Blir spennende å se i morgen.
1jente2gutter Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Ja,va hjerteformet livmor legen mente jeg også hadde! Men du må ha lykke til uansitt hvordan babyen ligger
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Ja, fikk ks noen dager før fødselen. Når de fant ut at barnet lå i tverrleie, så var det flere leger som spurte meg om det var meg eller barnet det var noe galt med. Kjente at dette var ubehagelige spørsmål, fordi trodde alt var i orden. Men under ks fant de ut at jeg har en svakhet i livmoren, og at veggen på høyre side er tynnere enn avispapir. Så derfor hadde jeg ikke muskler nok til å dytte hodet ned. Men har heldigvis fått klarsignal for et barn til, og det blir ks denne gangen også. Og ja, man blir ganske øm etter at de har trykket og trykket;)
*Lissja* Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Jeg har vært borti dette uttallige ganger nå.. er i dag i uke 39. Min lille rakker ha mye fostervann å boltre seg i og har derfor variert mellom hode og seteleie.. i går lå han hallveis på tværr og i dag lå han pent med hode nede igjen. De sier de velger å tro at han snur seg til rett uansett når riene tar tak, så vi håper i grunn det samme Lykke til
katrine5 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2011 Tusen takk for delte erfaringer, og masse lykke til til dere også!
katrine5 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2011 Til Kira Kunne du merke at baby lå i tverrleie? Selv synes jeg baby presser ut midt over magen. Det buler tydelig ut to steder; på venstre og høyre side av magen, og så er det flatt på midten/rundt navlen. Ikke helt diagonalt, men det har fått meg til å undre på om baby ligger på tvers. Nå får jeg jo svar i morgen da, men lurte bare på om du hadde mistanke om dette?
katrine5 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2011 Til Kira Kunne du merke at baby lå i tverrleie? Selv synes jeg baby presser ut midt over magen. Det buler tydelig ut to steder; på venstre og høyre side av magen, og så er det flatt på midten/rundt navlen. Ikke helt diagonalt, men det har fått meg til å undre på om baby ligger på tvers. Nå får jeg jo svar i morgen da, men lurte bare på om du hadde mistanke om dette?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 1. desember 2011 #15 Skrevet 1. desember 2011 Nei, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde peiling selv på hvordan barnet lå. Var første barnet, og visste ikke helt hvordan ting skulle "føles". Men når man får vite det, så skjønner man hvorfor ting presser fryktelig både her og der. Tverrleie er fryktelig tungt på slutten, fordi magen blir trykket i bredden i stedet for utover. (Datteren min lå med hodet på høyre side av navlen, ryggen i bue over navlen og beina ned på venstre side.. ikke behagelig*s*) Så hvis det blir tverrleie denne gangen også, så tror jeg nok at jeg er i stand til å gjenkjenne det. Lykke til i dag;)
Venter nr3 er 22 år Skrevet 1. desember 2011 #16 Skrevet 1. desember 2011 jeg er på ul en gang i med.. og hver gang han han ligget i tverr leie... forrige gang jeg var hos legen sa han at hodet var ned ( uke 30) men nå merker jeg tydelig at han ligger i tverrleie... har vært gravid 4 ganger før.og hatt så fine graviditeter.. nå sliter jeg med å ta på meg sko,og bøye meg.. er så tungt når man ikke for bøyd seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå