Gå til innhold

Noen som har noen gode råd ang jobb og sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå igang med sv.skap nr 2. Er 11 uker på vei, og mini er 8 mnd.

Forrige sv.skap var jeg 100% sykemeldt fra uke 20-permisjon, pga ingen tilrettelegging på jobb. Jeg jobber i butikk, og det er ikke mulig å bli omplassert til noen annen jobb, da alle er like mye "på gulvet". Min stilling er også veldig tung, og de får ikke ta inn noen andre til å ta over, med mindre jeg er 100% sykemeldt.

Jeg har slitt veldig med bekkenløsning forrige sv.skap, og jeg har kjent det nå siden uke 8.

Det er mye annet som gjør at jobbhverdagen ikke fungerer, vi må bla ha på høye sko, på steingulv- noe som såklart ikke fungerer for meg. Men er ikke mye støtte å få fra "høyere hold" da jeg jobber i utenlandsk bedrift.

Legen min vet allt dette fra forrige sv.skap. nå har jeg vert sykemeldt 15 dager pga kvalme(veldig kvalm denne gang), og fikk forlenget sykemeldingen til 11.des. MEN- jeg føler meg helt teit som da ringer opp til legen igjen å ber om utsettelse enda en gang den 10 des.

Virker ikke som hun har lyst å sykemelde meg, og jeg føler meg rimelig dum. Bør jeg bare gå på jobb?- for å vise nok engang at det ikke fungerer.. ?

Jeg vurderer å skifte lege- for å slippe å føle meg så udugelig at jeg må be om sykemeldig hele tiden, men føler det blir litt dumt. Har jo time igjen 21. des, for å fylle ut helsekort..

Fortsetter under...

Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Dersom de ikke klarer det, er det kanskje bedre å ta en diskusjon på en evnt. permisjon?

Det er ikke du, men legen, som bestemmer om du skal sykemeldes eller ei.

Lykke til!

Eg husker ikkje ka det heiter, men der er ein anna type stønad du skal ha om ikkje arbeidsgiver evner å tilpasse arbeidet ditt. Den er tilsvarende lønna di, og hindrer deg i å bruke opp sjukepengeretten din. Hør med ditt lokale NAVkontor, eller jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...