lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Snuppisn min på 7,5 mnd har alltid vært skeptisk til mennesker. Hun liker seg best hos mamma, og sånn er det bare! Når endrer dette seg? Det begynner å bli litt slitsomt å reise på besøk til andre, eller være sammen med andre babyer fordi hun absolutt ikke vil ligge/sitte noen andre steder enn i mitt fang.. og legger jeg henne ned på gulvet, tar det 5 sek så er underleppen godt dradd over overleppen.... Når vi er hjemme derimot, er hun helt spinnvill! Skriker og hoier fra hun våkner til hun sovner, ruller og styrer på. Da ligger hun på gulvet hele tiden bortsett fra når hun sover, spiser eller koser med meg. Skjønner jo veldig godt at det er fordi hun er trygg, og med engang vi får besøk, så er det kun mitt fang som er godt nok. Når babyer åler seg bort for å hilse på henne, begynner hun å gråte akkurat som om de er kjempe farlig! Gleder meg til hun blir litt mer selvstendig og vil utforske verden selvom det er andre i rommet:)
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 Muffin her er like gammel som snuppa di, men han har ennå ikke kommet inn i den fasen hvor andre mennesker er skummelt. Han er rett og slett supersosial; elsker å bli holdt og bært, av hvem som helst, gjerne av vilt fremmede mennesker vi møter på butikken. Han elsker å gi og å få oppmerksomhet. Og gråter om han må ligge alene og det ikke er noen i syne. Han kan være mer oppmerksomhetskrevende om vi er på besøk, men det er det samme hvem som tar han opp, så lenge han får oppmerksomhet Så her hadde jeg helst sett at han trivdes litt bedre i ensom majestet på gulvet jeg da, hehe
zassy☆ Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Jenta mi er bare 4 mnd, men jeg aner allerede samme tendenser. Hun er en skikkelig mammadalt og andre kan ikke holde henne lenge før surleppa kommer og hun skriker. Også når jeg holder henne så kan hun lett bli skremt av andre barn..er litt redd av seg virker det som. Hun er jo stort sett bare sammen med meg hele tiden så er kanskje ikke rart at det blir sånn. Men det går seg kanskje til med alderen? Noen barn er vel bare litt mer reserverte også, ligger i deres natur?
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2011 Når hun var 6 mnd godtok hun endelig at sambo lå henne om kvelden. Når kl begynte å nærme seg leggetid ville hun bare være med meg og hylgren om sambo holdt henne. Det er jo som du sier; hun er med meg hele dagen, og da er det ikke så rart... Håper det går seg til når hun blir litt eldre, for det er absolutt ikke noe kjekt å måtte sitte med henne i fanget når vi er på besøk eller med andre babyer som er sååå fornøyde og leker sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå