Gå til innhold

Mannens vekkerklokke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er lillegull og jeg hjemme hver dag, mannen drar på jobb og har vekkerklokken på kl 5.30 hver dag. Lillegull våkner av vekkerklokken og jeg bruker ofte nesten 1 time på å få han til å sovne igjen (om han i det hele tatt sovner). Slitsom siden uten vekkerklokken (i helger osv) så sover lillegull ca 2 timer lengre og det kommer godt med når vi er en del våkne om natten. Hvordan løser dere det? Vurderer at mannen må sove på et annet rom, men føler ikke at det er så bra for parforholdet.. Lillegull er snart 4 måneder, men han er en del våken på natten nå så synes det er uaktuelt å flytte han på eget rom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å legge noe over den, så den ikke ringer så høyt? Ikke så mye at mannen din ikke klarer å våkne såklart :) Mannen min slår den av så fort den har gitt fra seg et pip, så vi våkner ikke noen av oss. Kanskje en telefonalarm fungerer bedre?

Skrevet

Mannen min har nå fått streng beskjed om å ha vekkeklokka under dyna for å forhindre at lillegutt våkner. Problemet er at han ikke våkner heller, men jeg våkner og sparker han litt i siden til han våkner... Jeg sovner fort igjen så det er ikke noe problem at jeg våkner, så lenge lillegutt ikke blir forstyrret!

Lykke til!

Skrevet

Hvis man bruker mobil så sett den på vibrasjon bare? Det gjorde vi her, jeg våknet og vekka han.. (han sover veeeeldig godt, men jeg er jo i "hønemor. modus" )

Skrevet

Her bruker mannen telefonalarmen, og stopper som regel alarmen omtrent før den har fått gitt fra seg lyd. Men lillefrøken er veldig vàr på at vi står opp og legger seg, så ofte hun småvåkner når mannen reiser seg fra sengen. Som regel er det heldigvis ikke så vanskelig å få henne til å sove igjen...

Skrevet

Her ble mannen pælma ut av soverommet av samme årsak...for fem måneder siden. Etter en lang sommerferie begynte han å jobbe igjen, og 4 mnd gammel baby våknet av det. Irriterende. Spesielt siden han ikke tar smokk, og jeg må til med puppen om sånt skjer. Nå skal far og sønn snart bytte plass, vi er klare for nattavvenning. Kanskje ikke akkurat en forhold-booster, men det er strengt tatt ikke parforholdet som står i høysetet mens man nattammer, i hvert fall ikke her i huset. Men vi har greid oss bra likevel. Vi legger oss så og si aldri samtidig uansett, og rulle i høyet gjør vi sjeldent når det er leggetid...ei heller på morgenkvisten.

Jeg hadde i hvert fall prioritert søvn før kjæreste de månedene det måtte stå på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...