Gå til innhold

Grønn avføring - fortsatt normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt bekymret, for lille her har hatt mageproblemer i en uke. Det startet med oppkast i en dag, og har deretter gått over på diare. Vi har skiftet opptil 10 bleier i døgnet, og er ganske frustrerte over at det ikke gir seg. I dag hadde han også fått litt feber, og da jeg skulle skifte på ham nå var bleia helt grønn! Jeg vet jo dette var vanlig når de var mindre, men trodde ikke det skulle dukke opp når de var over året. Noen som vet om det er normalt? Kjente jeg ble litt engstelig nå...

Allmenntilstanden for øvrig er god. Han er ganske blid, spiser litt mindre enn før, men drikker så mye at jeg ikke er redd for dehydrering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønn avføring er ikke normalt. Med mindre han har spist en grønn fargestift liksom.. :P Men "regelen" er vel at man skal kontakte lege om diaren varer i mer en 5dager. Ville tatt en tlf til legen.. Spar på bleien og ta den med.

Skrevet

Takk for svar! Vi har vært hos lege og fått til svar at diare kunne vare veldig lenge hos sånne små, også etter at selve infeksjonen var gått over...Jeg merker at jeg ikke ble helt beroliget, men det er vel ikke mye jeg kan få gjort annet enn å følge med og pøse på med væske... Veldig slitsomt når disse små er syke, og særlig når det varer så lenge! :-( Barnehagetilvenningen må vi vel ta på nytt igjen, for han får jo knapt vært der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...