Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #51 Skrevet 29. november 2011 Det er opp til hvert enkelt selskap hva de vil tillate/forby på sine busser. De eier bussene, og de som ønsker å benytte seg av dem må følge de reglene som gjelder.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #52 Skrevet 29. november 2011 Hva om det var en gutt på 12 som gjorde det samme som HI, svarte sjåføren frekt, nektet å sette igjen drikken og nektet å forlate bussen, ville dere reagert like mye om bussjåføren "kastet" ham av bussen?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #53 Skrevet 29. november 2011 Du skulle gjort som han sa. Ikke ta med kaffen inn på bussen. Busssjaføren har faktisk rett. Det blir mye gris av kopper som velter. Sjaføren må selv ta bussen ut av trafikk og reise og vaske bussen. Hva sier da passasjerene som skal ha bussen som ikke kommer for du søkte en kopp kaffe.? Eller barnet du gav brannskader for at du søkte koppen over han ? Ingen sympati fra meg. Sitter selv med brann skade på låret etter medpassasjerens kaffesøl.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #54 Skrevet 29. november 2011 Angående klagene: 1. FØRSTE gang jeg klaget, var den gangen sjåføren ble sparket, og jeg fikk tilbakemelding på hvor bra det var at jeg sendte klage, noe jeg måtte fortsette med!! 2. Jeg klager IKKE på bagateller, her er det snakk om å kjøre før jeg har komt inn på bussen(har skjedd flere ganger, en gang ble hunden stående ute i båndet mens jeg holdt båndet innenfor, en gang fikk jeg så vidt barnevognen inn før han kjørte og vognen veltet, en gang ble jeg KLEMT I DØRENE fordi han lukket igjen før jeg var inne. 3. Jeg sender også inn positive tilbakemeldinger når jeg har hatt gode opplevelser med bussjåfør som sier god morgen, kommer med fine kommentarer, snakker med barnet mitt, prøver å trøste når hun griner osv... fordi gode bussjåfører er med på å gjøre dagen bedre. (og omvendt..) Siden jeg er avhengig av offentlig transport som ikke kan kjøre selv, syns jeg det er viktig å stå på og gi tilbakemeldinger, både ris og ros. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #55 Skrevet 29. november 2011 jeg vet det pleier henge der, har tatt buss i mange år, og har sett slikt flere ganger med hamburger og strek over.. hvis du fatter... men drikke/kaffe? nei... hi
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #57 Skrevet 29. november 2011 Det sjåføren sier skal følges, uansett om det finnes skilt eller ikke. Alvorlig talt, det sier seg da selv!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #58 Skrevet 29. november 2011 jeg tror HI lyver for å få sympati og oppmerksomhet...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #59 Skrevet 29. november 2011 Kanskje du bør ta det opp med NAV? Ring NAV du!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #60 Skrevet 29. november 2011 Jeg må forholde seg meg til Oslo Sporveier og vet alt om sure bussjåfører. Heldigvis er det noen lyspunkt på en og annen avgang:) Ingen har lov til å ta fysisk i deg, bortsett fra politiet. Så enkelt er det med den saken!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #61 Skrevet 29. november 2011 Jeg vil egentlig bare påpeke at jeg aldri har hørt at mat og drikke ikke er tillatt på bussen, men nå er det noen år siden jeg tok bussen mye da. Barna har visst fått beskjed om det, jeg er tydeligvis utdatert... Jeg synes du skal snakke med sjefen hans, dette håndterte han helt feil - han burde taklet det langt bedre. Hadde vært pluss i margen om Boreal hadde opplyst om reglene sine også. =P
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #62 Skrevet 29. november 2011 På Oslo sporveier er det i alle fall mange som både spiser og drikker på bussen uten at jeg noen gang har opplevd at de har blitt kastet av av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #63 Skrevet 29. november 2011 Sær dame! Klager på busselskapet i hytt og pine!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #64 Skrevet 29. november 2011 Bare lest HI men du skal selvfølgelig til legevakten slik at eventuelle skader blir journalført Så politiet for å anmelde
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #65 Skrevet 29. november 2011 Det skal være tydelig merket... ellers kan de få problemer med å nekte
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #66 Skrevet 29. november 2011 Dette er et selskap med som selger ca 83.000 reiser hver dag. Når noen klager så ofte som du gjør, berettiget eller ikke, så slutter folk å ta deg på alvor. Vi har en slik nabo som ringer til politiet for den minste ting. Politiet må følge opp til en viss grad. men når de ringer beroliger de oss bestandig med at de vet jo hvem det er som klager så de kommer ikke til å gjøre annet enn å arkivere klagen. En klage eller to på noen år, hvis det har hendt noe spessielt er bra, men noe særlig mer blir bare mas, uansett om det er positivt eller negativt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #67 Skrevet 29. november 2011 Buss selskapet atb i Trondheim har feks regler om drikke og mat. Regner med andre buss selskap har det på lik linje. https://www.atb.no/gode-bussvaner/category226.html
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #68 Skrevet 29. november 2011 Er ikke sjokkert over å lese at dette skjedde i Stavanger. Mange av bussjåførene der er virkelig ikke egnet til å ha en jobb som innebærer så mye kontakt med mennesker. Ikke kan de språket, og blir sinte om de ikke forstår.. Nei, dette må du gå videre med!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #69 Skrevet 29. november 2011 vel, du kan jo gå gjennom kolumbus.no eller hovedselskapet boreal.no og se om du finner noe som helst om regler som gjelder mat og drikke på buss.. forresten, står ikke på linken din atb.no at det er forbudt, det står "vennligst ikke"
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #70 Skrevet 29. november 2011 hvis du leser alt, ser du at hun ikke klager i hytt og pine
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #71 Skrevet 29. november 2011 Står ikke forbudt nei. Men det står vennligst ikke, noe som tilsier at sjåfør med god samvittighet kan nekte deg å ta det med inn på bussen. I bussene i Trondheim er det tydelig skiltet at det ikke er lov.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #72 Skrevet 29. november 2011 MEN DETTE SKJEDDE IKKE I TRONDHEIM!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #73 Skrevet 29. november 2011 Det var ett eksempel, som viser at det er mulig at det er likens hos det andre selskapet. Var det virkelig så vanskelig å skjønne? Ps: Jeg ser hva det står uten at du bruker caps lock. Unødvendig å klikke helt bare fordi du ikke skjønte hva jeg skulle fram til
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #74 Skrevet 29. november 2011 Hvor ofte synes du det er normalt å skrive klager til busselskapet? oftere enn 5 ganger i året? Hun har allerede klaget 2 ganger det siste halve året og klaget oftere før.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #75 Skrevet 29. november 2011 Joda!! Jeg tar ofte buss i Stavanger. På skiltene er det bilder av diverse mat, og også beger med drikke, med rød strek over!! Du griser faktisk mer om du mister en kopp kaffe utover setene, enn om du mister en pølse ned i nabosetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå