ConsuelaBananaHammock Skrevet 29. november 2011 #26 Skrevet 29. november 2011 Har de ikke overvåkningskamera på bussen? Det har de her hvertfall. Ville ringt selskapet, så får de se på kamera selv og vurdere utifra hva de ser. Sjåføren hadde kanskje en dårlig dag han også, men å ta så hardt i syns jeg er totalt undøvendig.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #27 Skrevet 29. november 2011 Kontakt busselskapet og krev en personlig unnskyldning fra sjåføren. Si at du vil anmelde forholdet dersom du ikke får det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #28 Skrevet 29. november 2011 Huff, for en forferdelig skremmende opplevelse! Jeg vill anmeldt ham. Blir skikkelig sint på dine vegne!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #29 Skrevet 29. november 2011 blir litt provosert 21.40. det du kaller "geleidet" stemmer ikke. forstår at folk kan tenke at jeg overdriver, men i dette tilfellet følte jeg faktisk at han nærmest gikk til angrep. fordi det skjedde fort, og hardt og jeg så det ikke komme. han tok ikke bare tak og geleidet meg ut, han dro meg nedover mot gulvet i et rykk, sånn at ryggen min ble skadet. sier ikke at jeg skal være vekk fra jobb i mange uker. men har lenge vært delvis sykmeldt pga sykdommen, har fått tilpasset arbeid på jobb, og nettopp komt tilbake i full stilling. skal ikke mye til for å "fucke opp" ryggen min altså. og i perioder har min mor vært nødt til å komme å hjelpe meg med levering og henting i barnahage fordi jeg ikke kommer meg ut av senga! kjører ikke bil pga sykdommen, har store smerter, og stivner til i knærne så jeg føler ikke det er trygt. vanligvis når jeg går på busser, spør jeg alltid bussjåføren om de kan være snille å vente med å kjøre til jeg har satt meg ned, fordi jeg ikke klarer stå mens de kjører. samme når jeg skal av, k an ikke reise meg før bussen har stopt. Kan godt hende noen andre hadde tålt dette helt fint, men for meg, var det et angrep, som gjorde skade. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #30 Skrevet 29. november 2011 DET HAR JEG IKKE TENKT PÅ!! Det skal jeg gjøre ! takk:) Lettere å ringe politiet når jeg faktisk kan si at de bør se gjennom kamera! HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #31 Skrevet 29. november 2011 Det er selvsagt totalt uakseptabel oppførsel fra sjåførens side. Tviler på at du kommer noen vei med en anmeldelse, men det er lov å prøve. Ville i alle fall kontaktet busselskapet. Når det er sagt, så oppførte du deg ikke særlig fint selv heller. At du ikke har hørt om forbudet mot mat og drikke på bussen er ganske rart. De fleste busser har et skilt som opplyser om dette, og jeg trodde vel uansett at det var velkjent. Og selv om du ikke hadde hørt om det før, så er man som passasjer pliktig til å innrette seg etter sjåførens anvisninger. Hvis du svarte slik du skrev i hovedinnlegget, så var du ganske frekk. Han hadde lov til å nekte deg å ta med koppen inn på bussen, men han hadde ingen rett til å snakke til deg som han gjorde, og selvsagt ikke til å ta tak i deg fysisk.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #32 Skrevet 29. november 2011 Takk for at du er så støttende frøken_førstegangs <3 HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #33 Skrevet 29. november 2011 Ikke bagatelliser det, ta en telefon til politiet, du. Og selskapet i morgen, alt etter hva politiet sier. Du har vitner også, de kan sikkert spores opp og vil støtte deg. Jeg er også fra Stavanger, vil gjerne bli kvitt sånne sjåfører!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #34 Skrevet 29. november 2011 Det er IKKE greit å gå til fysisk angrep på noen, bare så det er sagt. MEN du virker litt sær HI. Får man beskjed om å forholde seg til reglene som gjelder for plassen man er på, det være seg bussen, kinoen, butikken eller jobben, så må man rette seg etter det. Ut fra det du forteller så virker det som om du var rimelig frekk mot han, så jeg forstår godt at han ble provosert. Du skriver også at du har klaget til busselskapet i "hytt og pine" noe som muligens sier noe om deg som person...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #35 Skrevet 29. november 2011 Du klaget mye tl busselskapet før og har nå klaget "bare" to ganger siden 6. mai. Det også samme selskap som før, bare ny organisering. Hvis du har klaget så mye tidligere er jeg redd du ikke kommer til å bli tatt på alvor nesten samme hva saken gjelder. Det blir som gutten som ropte "ulv, ulv" litt for mange ganger. Venn deg til at folk gjør småfeil uten å lage så mye oppstyr om det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #36 Skrevet 29. november 2011 At en bussjåfør går til fysisk angrep kan vel ikke kalles en småfeil? Å ta med seg kaffe på bussen kan kalles en småfeil!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #37 Skrevet 29. november 2011 Huff kom meg ikke ut med hunden med en gang likevel.. Nå har jeg gått gjennom absolutt hele siden kolumbus.n og finner ikke en eneste plass der det står at mat og drikke er forbudt. Gikk videre til boreal.no, finner fortsatt ingen regler som tilsier at mat, drikke, kaffe er forbudt. Fant bare regler som gjelder for bussjåførene: http://www.boreal.no/sikkerhet/category388.html
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #39 Skrevet 29. november 2011 Du hadde vel ringt politiet og vurdert anmeldelse om dette var på gaten, av en ukjent person?! Om ikke politiet får gjort noe akkurat nå, så vil det li reg. i loggen at du har ringt om hendelsen -og det kan være nyttig i evt videre klage og anmeldelse. Om du har vondt, drar du på lgv, rett og slett for å få det regestrert at du var der. Alt dette for å bygge opp "casen" din mtp klage/anmeldelse senere. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #40 Skrevet 29. november 2011 vel, jeg kikket faktisk overalt rundt på bussen for å se etter skilt. Ikke et eneste forbudt-skilt å se. HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #41 Skrevet 29. november 2011 vel, må ta to busser for å komme meg til legevakten. og jeg nekter å gå ut på noen buss igjen nå! vente i drittvær osv... uff:) men skal ringe legen i morgen hvis jeg er like vond for jeg trenger sykmelding mo jeg blir vekke fra jobb. da blir det også registrert. gjør det ikke? takk:) HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #42 Skrevet 29. november 2011 Syns du virker veeldig spesiell HI!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #43 Skrevet 29. november 2011 det er jo ikke lov til å ta med drikke/mat på bussen da... hadde du kastet kaffen så hadde det ikke skjedd. han sa kom deg ut.. du nektet.. hadde også kastet deg ut
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #44 Skrevet 29. november 2011 Såg du om der var eit skilt om at du ikkje kunne ta med kaffien in ?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #45 Skrevet 29. november 2011 Det spiller ingen rolle om du så skilt eller ikke, du skulle ha rettet deg etter det sjåføren sa. Det er du pliktig til, og gjør du det ikke kan han avvise deg som passasjer. Skiltet pleier foresten å henge foran det aller fremste setet til venstre i bussen, altså bak sjåføren.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #46 Skrevet 29. november 2011 Men bussjåføren har ingen myndighet til å fysisk ta tak i noen... Han kan hendvise til reglene, og be personen fjerne seg. Og gjør de ikke det, så kan han faktisk bare ringe politiet...Kun de har myndighet til å fysisk fjerne/ta tak i noen. (med mindre det er nødverge) -Ikke vektere, ikke helsepersonell, ikke privatpersoner og iallefall ikke busssjåfører...! Så uansett om HI oppførte seg "feil", har denne sjåføren gjort noe han ikke har lov til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #47 Skrevet 29. november 2011 Bussjåføren er vel strengt tatt ansvarlig for sin buss, og du fulgte jo helt klart ikke hans anvisninger. At han ikke skal reagere fysisk er jo en selvfølge, men vi hører din versjon av saken, og hans oppfatning av situasjonen kan jo være en annen... selv om han muligens har hatt en dårlig dag også. Det er vel strengt tatt ikke vesentlig at du har en diagnose... at du skulle få så store "men" av noe som andre kanskje ikke oppfatter som dramatisk er jo ikke noe han kunne vite, selv om det er leit for din del. Neste gang følger du kanskje sjåførens anvisninger?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #48 Skrevet 29. november 2011 Det er jo sjåføren som har oversikt over reglene på bussen. Det står ikke noe skilt om at det er forbudt å kaste opp heller... men det er det. Ikke lurt å krangle med sjåføren. Kan godt forstå at han blir irritert på "nosy" passasjerer.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #49 Skrevet 29. november 2011 Korfor severer det kaffi på ekspressbussen. Og ikkje kom med det at det er lengre turer. Du kan gjøre det samme på ein buss om det er 5 timer eller 5 minutters tur. Da tenker jeg skade el etc
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #50 Skrevet 29. november 2011 Eh? Forbudt å kaste opp? Er du dum? Det er like tullete som å påstå at det er forbudt å besvime. Det er ikke anledning til å forby folk å bli syke! Forøvrig tullete oppførsel av en voksen dame å ikke høre på sjåføren. Hi var frekk, men sjåførens oppførsel var uakseptabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå