Gå til innhold

bussjåfør gikk til fysisk angrep på meg nettopp. sitter og hylgriner her. jeg er så SINT!!! HVA SKAL JEG GJ

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært på jobb i 13 timer. kjempesliten, det er storm ute. tenker på stakkars hunden min som venter hjemme. har ordnet barnebakt.... tar en time å komme meg hjem fordi jeg må ta buss-tog-buss... rakk akkurat ikke bussen så måtte vente en halvtime. gikk i butikken og handlet. etterpå kjøpte jeg en kaffe på en kafe som jeg tom med meg i beger med lokk.

endelig kom bussen. sjåføren virket hyggelig. mot alle foran så jeg smilte og antydet at jeg syns han var en hyggelig mann. skal lese av månedskortet da han sier at jeg ikke får ta med meg kaffen inn på bussen. jeg sier ærlig talt, det har jeg aldri hørt før, jeg er en voksen dame og det er lokk på koppen så jeg skal ikke søle. han var dritfrekk og gjentok "kom deg ut! kom deg ut!" jeg kjente jeg begynte å bli sint og hele meg skalv for å beholde roen og ikke svare tilbake på samme måte. han begynte med at nå skal han kjøre, kom deg ut osv osv... sa jeg syns han var urimelig og at jeg virkelig ikke kunne se problemet her og at jeg nettopp hadde kjøpt den og betalt 40 kr og om jeg vær så snill kunnef å lov til å ta den med meg..

da klikket han... tok fysisk tak i ranselen min og reiv meg nedover så jeg holdt på å dette i gulvet. jeg var sjokkert over at han faktisk reiste seg og tok tak i meg. jeg sa ingenting bare måpte, han reiv i jakken og slo til kaffekoppen så kaffen sprutet over hele meg, og to andre damer som sto bak og ventet på å komme inn. de skrek. og var sjokkerte. varm kaffe er det snakk om. kaffen rant nedover jakkene deres..

han sa beklager til de, jeg gikk og satt meg.

ET VIKTIG POENG Å FÅ MED FORRESTEN: jeg har store problemer med ryggen og knærne pga bekhtrev, en revmatisk sykdom og nå er jeg så ødelagt at jeg tror jammen ikke jeg kan gå på jobb på et par uker. jeg har så vondt og er så sint at jeg griner og skjelver fremdeles. vurderer å ringe politiet men det er jo å overreagere. bare jeg som har opplevd det veldig dramatisk og kanskje noen mener jeg overdriver men... jeg føler sterkt at han framprovoserte noe med vilje. hvorfor hive kaffen utover hele bussen selv, hvis han var redd for at jeg skulle søle?

jeg er bare så sint og oppgitt nå. hva syns dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer politiet! Øyeblikkelig!!!!!

Skrevet

Og drar på legevakten å får det innskrevet i journalen din!!!!

Hilsen første ano!

Skrevet

Tuller du eller, du må selvfølgelig anmelde dette!

Skrevet

Ring politiet og buss-selskapet og fortell hvilken buss og tidspunkt du dro med. Da finner de ut hvem som er sjåføren

Skrevet

Anmeld. Også ringer du og snakker med ledelsen i buss-selskapet. Denne personen bør miste jobben sin!!

Skrevet

Herregud er det mulig. Vet ikke om jeg hadde anmeldt det, men jeg hadde garantert tatt kontakt med buss selskapet og forlangt at de gjorde noe med det. Tenk hvis det hadde vært et barn han hadde blitt så sint på

Skrevet

Send en skriftlig klage til buss selskapet.

Skrevet

Du får innrette deg etter andre mennesker og etter de reglene som gjelder. Bare synd det ikke var deg han helte kaffe på.

Skrevet

Anmeldelse først. Hadde gått til avisa med en sånn sak! Grunnlag til oppsigelse i jobben sin med en sånn sak..

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

I alle dager, det er i alle fall ikke overdrevent å ringe politiet. Det er jo assult (hva heter det på norsk?).

Min bestefar er bussjåfør, og en ting er at mat er de litt strenge på. Kjedelig for nestemann å sette seg med hvit bukse på sete med sennep/muffins klin. Men drikke kan de ikke nekte folk å ta med. Det er da lov å drikke brus på bussen også? Hvor er forskjellen på det, eller en iskaffe fra Tine?

Vet du hva, jeg ble oppriktig irritert her, og skjønner godt at du er skjelven. Var det ingen andre på bussen som sa noe?

Skrevet

Hvis historien din stemmer akkurat slik du skriver oppførte han seg helt over alle grenser. Hadde både dratt til sjefen hans imorgen og anmeldt han.

Men når du kommer inn med drikke et sted det ikke er tillatt er ikke det noe å krangle på. Da er det bare å si at beklager det viste du ikke, kaste kaffen og så sette deg.

De har nok mye erfaring med søl, så kan skjønne den regelen.

Så du oppførte deg litt dumt med å nekte å kvitte deg med kaffen, mens han oppførte seg helt uakseptabelt.

Skrevet

Forresten; Jeg tar med kaffe på bussen hver morgen! Bodum kopp med lokk. ALDRI vært et problem for sjåførene her. En unge med en smulete bolle og en jusboks, ja da hadde jeg skjønt det!

Skrevet

1. Jeg hadde kvittet meg med kaffien.

2. VOLD er ulovlig. ring politiet og bussselskapet.

Dette var ikke i stavanger vel??

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

20.49: Hva slags person er du? Unnskyld meg altså!!

Skrevet

Jeg synes du var den første til å være frekk, hvis jeg skal være helt ærlig..det var ingen grunn til å svare han sånn. Og jeg synes det er rart at du aldri har hørt om den regelen tidligere.

MEN, han har ikke lov til å ta i deg fysisk, både du og de han sølte varm kaffe på, bør anmelde, og han bør miste jobben.

Skrevet

Ta-med-kaffe med plastlokk når du i tillegg skal navigere egen og andres bagasje, dårlig rygg og kjøretøy i bevegelse? De fleste busser har ikke-spise-og-drikke ombord nettopp for å unngå at man søler på andre. Dessverre, som sagt, sølte vedkommende ikke på seg selv.

Skrevet

Vel, tåpeligheter bør gå utover rett person.

Skrevet

Kjære Hi

Ring politiet med engang!!!!

Han kan få sparken for dette og det er ikke lov å forgripe seg fysisk på sine pasasjerer.

Skrevet

Jeg mener helt klart at du skal anmelde. Du ble jo faktisk fysisk angrepet!

Trøsteklem til deg!

Skrevet

Det er vanlig at man ikke får ta med seg drikke på ussen og helt naturlig om du ble "eskortert" av bussen om du nektet. Det er godt mulig bussjåøren var for hardhendt, men jeg tipper hans historie høres vesentlig annerledes ut enn din.

Neste gang anbefaler jeg at du bare setter igjen kaffen om du skal på bussen.

Skrevet

Jeg er dypt sjokkert over enkelte svar her.

Å ville ta med seg en kaffe med lokk på bussen (uvitende om regelen) er verre enn å gå til fysisk angrep på noen?

Forsvarer dere fysisk angrep som motreakjon på regelbrudd?

Hva feiler det dere - dere som svarer slik? Har det noe med IQ å gjøre? Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Forøvrig tror jeg regelen gjelder mat og ikke drikke, men det bør sjekkes.

Uansett, HI: Jeg forholder meg til det du skriver (spekulerer ikke, slik andre uanalytiske folk her inne gjør). Basert på det, mener jeg absolutt du burde anmelde hendelsen, og kontakte ledelsen i busselskapet.

Man skal ikke godta å bli fysisk angrepet.

Skrevet

Nå har jeg snakket med mamma i telefonen i 40 minutter.. Første hun sa var at jeg burde jo ringt politiet og meldt fra om dette. Jeg sa jeg var redd for at de skal syns at jeg overdriver fordi situasjonen opplevdes nok verre for meg enn det høres ut når jeg forteller det!

Det skjedde akkurat sånn som jeg fortalte. Hadde det gått en buss om et kvarter igjen hadde jeg nok slengt noen stygge kommentarer og gått ut. Men jeg holdt meg helt rolig fordi jeg måtte virkelig komme med denne bussen. Orket ikke vente lenger..

hun som sier det med å "navigere bagasje, kaffekopp med vond rygg osv..:" Det er jo ikke så vanskelig å "navigere" noe når jeg faktisk sitter på setet!

Hadde tenkt å ta det med i hovedinnlegget men glemte det: Dette skjedde i STAVANGER ja. buss nr N1142 (rute nr.2)

har roet meg nå etter å ha snakket med mamma så lenge. skal ut en liten tur med hunden. om jeg klarer i dette været med vond rygg:( vet ikke om jeg tør å ringe politiet. hva skal jeg si? redd for å bli "ledd" av

Angående det å klage på busselskapet: Dette gjorde jeg mye før. Og fikk alltid respond og tilbakemelding. Noe jeg syntes var kjempeflott. En gang var det faktisk så alvorlig at de satt ut "muldvarper" og etter ca halvt år fikk jeg et takkebrev fordi jeg skrev så detaljert klage så de hadde nok på han til å sparke han. De skrev at han kommer aldri til å jobbe for VEOLIA igjen.

For en stund siden skiftet de selskap eller noe for nå står det nemlig BOREAL i stedet for veolia. har sendt et par klager etter det, men aldri fått respons! Det er skikkelig dårlig men jeg gidder ikke skrive en klage på det nå når jeg ikke tror jeg får noe ut av det uansett.

hilsen

HI

Skrevet

Jeg ikke for meg noe fysisk angrep ut fra beskrivelsen til HI, bare en bussjåfør som geleider en dame av bussen når hun nekter å følge hans henvisninger. Hva skulle han ellers ha gjort? Latt hele bussen ventet i 2 timer mens han ventet på at politiet skulle komme og ta seg av HI.

Det er godt mulig han geleidet henne for raskt ned trappen og at han var litt hardhendt, men for meg hørtes det ikke ut som store greiene. Jeg tviler på at HI kommer noen vei med anmeldelse eller annet styr.

Nå var ike jeg til stede, men hvordan kan det ha seg at HI må bli sykmeldt i flere uke av at bussjåføren holdt i sekken hennes? Å bli heleidet av bussen er ikke det samme som å bli fysisk angrepet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...