RødRev Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Helt fra starten er det tydelig at han har foretrukket høyre bryst. Men nå har det blitt vanskeligere og vanskeligere å legge han til det venstre. Noen ganger må jeg gi opp, og bare gi han høyre. Han skriker og vrir seg vekk fra brystet, og jeg vil jo ikke presse han. Høyre tar han uten problem. Det er nå merkbart mye mer melk i høyre bryst, og jeg er litt nervøs for at melken skal forsvinne helt fra venstre. Det kan gå veldig mange timer uten at jeg får spreng i det hele tatt. Om natten, når han sover mange timer i strekk, blir det veldig tydelig. Det høyre er da kjempesprengt, mens det venstre er omtrent helt mykt og behagelig. Det rare er at hans favorittside å ha hodet på faktisk er samme vei som han altså ikke liker å ligge når han dier. Er det noen som har noen erfaringer å dele her?? Jeg vet jeg må begynne å pumpe det venstre for å holde produksjonen i gang, tenker å gjøre dette i morgen kveld. Han er 2,5 mnd forresten.
abella Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Det kan være noe fysisk, enten med babyen eller deg. Har du sjekket ham hos fysioterapeut eller manuellterapeut? Kanskje han har noen låsninger? Det kan jo høres ut som han sliter litt med nakken hvis han har favorittside. Har du forsøkt å amme i feks tvillingstilling (med babyen under armen) på den venstre siden for å se om det hjelper? Men det kan også være noe med brystene eller brystvortene dine. Ei jeg kjenner har ammet alle sine barn fra kun høyre bryst fordi de alle sammen nektet å ta det venstre etter et par måneder. Hun fullammet forøvrig det ene barnet til det var 8 mnd (med produksjon kun i høyre bryst, pumpet aldri venstre) fordi babyen nektet å spise fast føde. Og den babyen var veldig god og rund!
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Det er ikke farlig å ha bare 1 pupp med melk hvis han ikke vil ha den andre! Jeg har kun ammet fra venstre bryst siden lille var 6 mnd. Mitt valg. Hun har fått nok av melk i massevis! Ikke noe størrelsesforskjell på puppene heller. Kan hende han får mer melk av favorittpuppen og at det er lettere å suge. Høres sånn ut. ikke stress, det går så bra!!!
RødRev Skrevet 29. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2011 Takk for svar! Jeg har en gutt fra før, han hadde faktisk den andre som favoritt.. Derfor tror jeg ikke det er noe med meg. Men jeg skal prøve tvillinggrepet, det har jeg ikke tenkt på! Godt å vite at det ikke er krise om det blir amming på bare en pupp da! Jeg synes det er viktig at vi koser oss med ammingen, derfor er jeg veldig forsiktig med å insistere på å prøve venstre bryst.
Kronesis Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Jeg har en gutt på 3,5 mnd og han har foretrukket det ene brystet hele tiden. Tydelig at det er mer melk i det ene. Jeg var stresset for det tidligere, men nå lar jeg det bare skure å gå. Det kan gå nesten en hel dag uten at jeg tilbyr høyre bryst. Hvis jeg merker han ikke vil ha, tilbyr jeg umiddelbart det venstre som er godpuppen. Jeg tilbyr bare den kjipe puppen når vi er hjemme og vi slapper av og når han ikke er oversulten og må ha mye mat fort. På den måten er det melk der når jeg da kanskje 2 ganger i døgnet tilbyr det brystet.
RødRev Skrevet 30. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2011 Men er du ikke redd for å miste melken i det andre? Altså, jeg er helt enig i at det ikke nytter å stresse, men samtidig merker jeg hvor fort melkeproduksjonen trappes ned.. Vel, i dag har det gått mye bedre. Han tok helt fint og uten protester på begge bryst, helt til ettermiddagen/ kvelden kom. Da var det kun høyre som var godt nok. Han er generelt veldig trøtt og urolig på denne tiden av døgnet. Merker at jeg ikke orker å pumpe meg i kveld, men det må nok til innimellom tror jeg.
miepia30 Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Har akkurat samme problem. Forsøker alltid å tilby det venstre først, men niks. Full nekt. Høyre sluker hun glatt. Mystisk. Ser som deg stor forskjell, en stor og sprengt og en myk pupp. Også redd for å miste melk i den ene. Hun klarer seg foreløpig med en men snart vil hun jo trenge begge og da vil jeg at det skal være melk der og. Jeg bør vel også pumpe. Vi har forøvrig vært hos kiropraktor pga hyling fra 2-4 uker og fikk ny harmonisk baby med hjem. Men ingen låsning i nakke og ingen favoritt side ellers.
RødRev Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2011 Merkelig nok går det mye bedre nå. Men fremdeles er det absolutt helt tydelig at han foretrekker høyre, og det er der han ligger og kosesuger. Og noen ganger nekter han venstre. Men jeg er mer optimistisk nå. Underlig at det går litt sånn frem og tilbake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå