Ver@ Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Hei Har endelig fått mens etter nesten 3 mnd uten, og i morgen skal jeg starte med pergotime for første gang!!! Noen andre som skal i gang med pergo rundt disse tider? Eller noen som vil dele erfaring? Har prøvd i snart et år, men har laaange sykluser. Håper pergo vil sette fart på sakene:) Kjempespennende!!
mucha Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Jeg venter i spenning på positiv eggløsningstest nå etter avsluttet kur. Hadde håpet den skulle være her nå siden det er15 dager siden jeg begynnte på kuren. Jeg har i løpet av det siste året hatt sykluser rund 40 dager. Jeg har bak meg 4 graviditeter,men desverre bare et barn:( Nå nærmer det seg snart et år siden min siste SA. Jeg prøver et par sykluser med pergo,før jeg går videre til utredning. Blir spennende å følge deg videre! Masse lykke til;) Jeg kan jo også nevne at jeg hadde ingen bivirkninger som jeg merket selv av pergoen!
Ver@ Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2011 Tusen takk Arti å ha noen å følge på veien Jeg har ingen barn fra tidligere, og syns helt ærlig at det er skummelt å skulle begynne med pergo. Vurderer hele tiden å vente, for kaaanskje kommer systemet i gang av seg selv. Samtidig vet jeg jo at Pergo ikke funker for alle, og ønsker gjerne mange barn og vil ikke kaste bort mer tid enn nødvendig. Var du til UL på dag 10-11?? Takk for at du delte erfaringer, godt å høre at det ikke var noen bivirkninger
babydrømmer84 Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Jeg slenger meg på denne tråden:) venter mens til helgen og skal starte på min förste kur om en uke sånn ca. Håper virkelig det klaffer nå Har en sönn fra för av på snart 3 år, og har prövd i ett år uten resultat på nr 2. Har hatt ca 40 dagers sykluser og etter utredning hos gyn. fant vi ut at eggelösningen var bare en uke för mens,derfor vanskelig for egget å feste seg:( Men nå krysser jeg fingrene for oss og alle andre pergodamer der ute. Nå SKAL vi plusse på testen;))
White*Angel Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Heisann jenter! Jeg ble gravid med pergo. Hadde prøvd 3 år selv før jeg oppsøkte hjelp og det klaffa med dobbelpergokur. Problemet mitt var manglede eggløsning. Så nå har jeg ei tulle på snart 4 mnd liggende sovende i senga si:) Hadde en del bivirkninger av pergo, men så verd det! Slet en del med bekkkenløsning i svangerskapet, men det er helt over nå. Lykke til:)
TurboJenny87 Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Jeg har PCOS og har laaaaange syklusser, ble gravid nå i høst på min første enkle pergokur, så det gjorde underverket for meg:-) Lykke til!
Mamma til 3? Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Slenger meg på her jeg og Jeg har spist min runde med to tabletter daglig, og venter nå - fremdeles - på eggløsning. Tester med strimler, synes de er ganske vanskelige å tolke egentlig. Satser på at streken blir god og sterk dersom jeg får eggløsning en dag Andre som strever med strimler i jakta på egget? Hadde ingen bivirkninger eller noen ting mens jeg tok tablettene, men har litt vondt nederst i magen i dag, framme på begge sider. Håper det kan være tegn på at noe er i ferd med å skje. I såfall vil det være min første eggløsning i år.
mucha Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Jeg skal ikke på noe ultralyd i denne prøverunden....skal du Ver@? Jeg har en mann som må gå å teste svømmerene sine før vi får ny kur,å det sitter tydeligvis litt langt inne for han:/ Synest også det er litt skummelt å bruke pergo kuren,det er jo litt skummelt å lese om eventuelle langtids bivirkninger. Mor_2012: Jeg har brukt de billigstrimmelene i laaang tid.For meg er det veldig tydelig når jeg har eggløsning.Da kommer gjerne streken opp før kontrollstreken. Streken blir helt klart positiv. Jeg syntest også det var vanskelig i begynnelsen,spesielt når den var nesten like tydelig som kontrollstreken. Mine tester har ivertfall vært korekte hver gang:)Håper du får en klar positiv test snart!! Min er desverre ikke positiv ennå Godt å høre deres andre positive erfaringer i forhold til pergo:)
Ver@ Skrevet 30. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2011 Gyn mente det ikke var nødvendig, og at jeg kunne komme hvis jeg virkelig ville. Følte meg ikke helt velkommen tilbake på et vis, og kommer derfor ikke til å ringe han heller. Krysser fingrene for at det bare er et egg der!! får noia av tvilling. Hva med deg babydrømmer84? Leser bare forskjellig. Noen gyn virker til å gi veldig god og nøye oppfølging. Jeg syns også Pergo er skummelt fordi jeg føler jeg "går bak ryggen" til min kjære ved å ta dem. Missforstå meg rett: Han har gitt grønt lys til babylaging på sin måte. Har ikke brukt annen prevensjon etter jeg sluttet på p-piller. Men når jeg nevnte Pergo satte han seg på bakbena. Han får kalde føtter av veldig planleggning og snakking om prøving. Så da tar jeg et valg for han, for å booste sjansen på baby denne pp. Lykke til jenter Kanskje blir det baby i magen før jul??
Mamma til 3? Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Testet igjen i går kveld, før vi la oss. Bra positiv test da Hvordan går det med deg mucha, er den blitt positiv nå? Jeg var på dag 16 i syklusen i går, hadde allerede begynt å gi opp håpet litt. Håper du snart får en tydelig strek, og at vi alle sammen snart går rundt med ei lita spire!
mucha Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Heldige du mor_2012!! Ingen positiv test her ennå merker at livmortappen er litt mere åpen,så da håper jeg at det skjer i løpet av helgen ivertfall:) Fikk litt mere håp nå når du hadde fått positiv test;) Lykke til med aksjeleggingen;)
babydrømmer84 Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Ver@: skal ta første pergopilla imorra, så da er det bare å vente på el og legge inn alle aksjer man har;) Hvordan gjør forresten dere det med alkohol(nå i julebordstria;) når dere går på pergo og prøver? drikker dere som "vanlig" eller holder dere dere unna når dere er "midt oppi" prøvinga?
Ver@ Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2011 Er ikke sikkert jeg skal på julebord (jobber turnus, så er ikke sikkert jeg klarer å få fri), men om jeg skal så kommer jeg til å nyte alkohol som før. Har eggløsning rundt tidspunkt for julebord, men orker ikke bli hysterisk. Kommer sikkert til å være litt mer forsiktig i tiden etter eggløsning, men mulig jeg tar et lite glass rødvin til maten innimellom. Lykke til med Pergostart imårra Jeg er ferdig med siste tablett i dag, og til nål ingen bivirkninger:)
Ver@ Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. desember 2011 Foresten, hvilke dag ble dere anbefalt å starte med samleie annen hver dag fra?? Jeg trodde det var 10, men nå så jeg på papirene fra gyn som har markert fra dag 12 eller 13 - 18. Ble plutselig litt forvirra, hehe
Ver@ Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2011 Og fra hvilken dag tester dere for eggløsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå