Gå til innhold

Hjelp! Dere som har litt peiling på interiør..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt å bestemme meg for farger på vårt snart nyrenoverte bad. Jeg og mannen er egentlig enige om at vi vil ha lys beige fliser på veggene, en litt mørkere nyanse på gulvet. Vi vil ha matte fliser. Svigermor derimot mener vi definitivt bør velge hvite høyglans fliser på helst både gulv og vegger. At det er mer tidløst og vil være lettere å selge etterhvert. (Går med litt tanker om å selge for å kjøpe større om noen år). Jeg syns helt hvitt bad er så kjedelig! Bruker ett par hundre tusen på renoveringen, så jeg vil at det skal bli akkurat slik vi vil ha det, samtidig er det jo greit at det er tidløst også....

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville gått for matte fliser. Gjerne med en myk kontrast mellom gulv og vegg. Sykehusfeeling av hvite høyglansfliser!

Selv har jeg kald brunfarge med " shimmer" på gulv og matte benhvite fliser på veggen. Veldig tidløst og harmonisk.

Skrevet

Så lenge badet er lyst så er det tidløst. Man trenger ikke kritthvitt. Hold dere unna border og pyntefliser med marinmotiv så går det nok bra.

Et tips på veien: Pass på at små barn også kan speile seg!

Vi har kjøpt hus med nytt bad og her er speilet ved vasken satt litt høyt oppe. Veldig vanskelig for de små å pusse tenner selv, gre seg selv osv.

Skrevet

matte fliser på både gulv og vegg!

Det har vi, kjempefint, og tidløst. Hvite på veggen, lysegrå på gulv. Ser iiingenting skitt på dem, veldig praktisk ;)

Skrevet

Hei.

Jeg jobber med fliser og synes du godt kan gå for kremfargede matte fliser på vegg, men ikke mindre enn 20x40 cm som settes liggende. På gullv kan du godt ha noe brunlig i en mørkere farge i str 30x30 cm eller større. Pga fall i forhold til sluk i dusjsonen kan det være lurt med mindre fliser på dusjgulv, gjerne mosaikk. Gjør du det kan du gjerne ha en stripe fra gulv til tak med samme mosaikken på vegg et sted i rommet eller bak blandebatteriet i dusjen. Dette blir tidløst og er godt salgbart:)

Skrevet

Vårt hus er ca 14 år gammelt og jeg gruer meg til vi må ta badet. Det er så klassisk og fint og jeg kommer til å gjøre det helt likt som vi har det, når vi må pusse opp. "Alle" liker også badet vårt godt.

Det er ganske stort og med skråtak + stort vindu. Alt er hvitt.

Noen vegger er det hviltmalt panel, noen vegger hvite halvblanke fuger. Gulvet er i matt hvitt. Alle fuger er lyse grå.

Innredning er hvit og toalett, hjørnebadekar er hvite. Hvite fliser i dusj.

Jeg bytter på, og spreker opp med håndklær og stasj. Noen ganger i sandfarger, noen ganger i rødt, noen ganger blått, noen ganger grønt.

Badet forandrer uttrykk hele tiden og er alltid delikat og "friskt"

Annonse

Skrevet

Ikke hvite halvblanke fuger på veggene, men hvite halvblanke FLISER på veggene :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...