Skoobidoo Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Noen som vet om dette er ok å la lillegutt på 4 mnd smake på? Skjønner posjonen er alt for stor, tenkte på ingrediensene :-) Han har inntil nå kun fått mm. Bysselalle-avokado; 1 porsjon avokadomos 1ss rapsolje 1 måleskje morsmelkerstatning pulver (du kan og bruke morsmelk, da blir mosen litt mer flytende) Hentet oppskriften fra: http://barebarnemat.blogspot.com/2011/04/helsesster-trikset.html Bare sleng inn meninger og erfaringer om dere har :-)
abella Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Morsomt navn! Jeg begynte også med avokado som første måltid til storebror ved 4 mnd, det er super barnemat, veldig næringsrikt med gode fettstoffer. Jeg blandet med banan og brukte ikke mm/mme, ga heller en flaske etterpå, men det er smak og behag.
Zana123 Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Jeg fikk anbefalt avokadomos med morsmelk hos helsesøster i går, så det burde jo være greit å spise sånt med litt tilvenning! Hørtes ut som noe jeg skal prøve hjemme også! Vi fikk tips om å blande litt mm i mye av det vi hadde lyst til å gi de små (4 mnd her også), da det er ensymer i mm som hjelper til å bryte ned maten så det er lettere å fordøye for de små! HS mente at brokolimos med mm var fint da det er mye jern i brokoli. Var visst viktig å ikke bare gi søt frukt, for da kunne det være vanskelig å innføre grønnsaker senere. Følte meg litt truffet der som har gitt litt banan og ikke så mye annet ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå