DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg skal spraye 2 ganger om dagen, men 1 i hvert nesebor, så tilsammen 4 spray daglig. Dette skal jeg gjøre helt til 10ende januar, før jeg får vite mer.. Noen andre som er ca i samme spor??
IdaPingPong Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Vis mensen kommer som planlagt så skal jeg starte rundt den 20 Men jeg skal i uke 3 ta ut og sette inn egg
Silja81 Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Hei! Jeg begynner på spray 6e desember . Dette blir spennende jenter!
Mensviventerispenningoglengsel Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Starter med nesespray i mellomjulen, dersom syklusen går som forventet. For 13 dager side skulle jeg ta ut egg, men de fant ingen. Fikk da mensen bare 6-7 dager etter det...og den pågår enda...merkelig lang menstruasjon men sikkert ikke så merkelig allikevel med tanke på hva kroppen har vært gjennom. Uansett; Ser fam til nytt forsøk! Ønsker deg lykke til!
titta Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Jeg venter som CarinaH på mensen.Vil sannsynligvis starte opp på spray i romjula, sa sykepleieren. Spennende!
mars :-) Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Jeg er klar for oppstart på spray den 16 desember og uttak i uke 3... Spennende å følge fremover.. Masse lykke til:-) Klem
IdaPingPong Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Fikk mensen idag så ringte på Riksen og fikk den endelige datoen, 23 Des og uttak og innsetting uke 3 Jippi
mars :-) Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Så morro:-) Da er vi jo mange som skal inn i uke 3... håper vi kan følge hverandre:-) Er dette din første gang CarinaH? Ønsker deg masse lykke til!! Klem
IdaPingPong Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Hei Mars :-) Dette er vår første gang, så dette blir så spennende Dere prøvd mange ganger ? Klemklem
håpfull74 Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Hei! Slenger meg på her:-) Jeg starter på spray 25. des og innsett i uke 4
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2011 Mars:) og CarinaH: Merkelig at de ikke har samme opplegg på riksen som på Ullevåll, siden begge 2 er offentlige.. Og at dere skal gå så kort tid på spray og har fått vite uke for uttak og innsett.. Jeg fikk brev i posten for ikke lenge siden, der det stod at jeg skulle begynne på spray den 14 desember, så på kontroll time den 10ende januar. Da har jeg allerede gått 4 uker på spray. Så stod det i brevet at det også kan være at man må gå på spray en uke ekstra hvis de ikke oppnår den effekten de ønsker, så jeg får uansett ikke vite uke nr på uttak og innsett før den 10ende januar.. :-S Dette er min første gang også. Men hvis alt går fint så blir det vel innsett siste uken i januar(uke 4) eller første i februar( uke 5) Jeg må i tillegg spraye 4 doser om dagen, hva gjør dere, 3 ganger? Syns det var litt mye og lenge jeg skulle spraye i forskjell til andre :-S Men får krysse fingrene for hverandre, og holde hverandre oppdatert )
IdaPingPong Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Hei Håp_i_2020? Jeg vet sannelig ikke hvorfor jeg,men vi var på time der 20 okt, så satte vi opp time med en gang. Men kan jo også være forskjellige grunner til at vi må ha hjelp?! Jeg feks har defekt på egglederene, men alt annet fungerer. Som jeg forstod også så hadde jeg mye eggposer så må passe på og ikke bli overstimulert. Jeg skal starte som sagt 23des på spray også starte på hormoner uke 1 også ultralyd i uke 2 også uttak uke 3.. Hun sykepleieren jeg hadde ville at vi skulle starte fortløpende, og satte tid første ledig på nyåret. Vis det hadde vært ledig så hadde jeg startet for 1 mnd siden :/ Jeg har ikke fått "programmet" mitt ennå over medisineringen,men jeg skal skrive det her når jeg vet noe mer Fortsatt God helg
sologsommer Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Jeg starter på spray d. 18. des. Gleder meg til og komme igang igjen :-)
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #14 Skrevet 3. desember 2011 CarinaH: da er vi ikke så langt unna uttaks uke:) jeg har uke 4/5 til ut og innsett regner jeg med:) Sologsommer: Da ligger vi ganske likt:) Hvor lenge skal du spraye og hvor ofte? Hvilket sykehus/klinikk holder dere til, og hvor mange forsøk har dere? Hi
IdaPingPong Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 Hei DetERlovÅhåpe<3:) Så spennende, gleder meg såå mye, også går det så fort nå Vi holder til Riksen, også får vi 3 IVF også 1 mikroinjekson eller hva pokker det heter..
sologsommer Skrevet 3. desember 2011 #16 Skrevet 3. desember 2011 DetERlovÅhåpe<3 Vi skal igang i DK. Har et barn fra før, laget med ICSI på 6. forsøket!!! Skal spraye 4 ganger om dagen
håpfull74 Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Til CarinaH, har du fått programmet og resepter for oppstart? Venter fortsatt på det, Skal begynne på spray 25 des. De sa det ville ta en til to uker fra jeg ringte inn mens, og nå har det gått to uker. Ser vi starter nesten likt:-)
så gla' Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 Hei jenter! Jeg slenger meg på her jeg. Dette er vårt første (og blir nok det eneste) IVF forsøk. Jeg er 43 år, har to barn fra et tidligere forhold på henholdsvis 15 og 22. Sambo og jeg har forsøkt å få barn siden i 2005. Var gravid i 2006/2007, men fødselen måtte settes i gang i uke 25 da jeg fikk en alvorlig infeksjon pga for tidlig vannavgang i uke 18 (tror jeg det var). Vår bittelille sønn var alvorlig syk av infeksjonen og ble knappe 2 dager:( Ble gravid igjen 3 mdr senere, men oppdaget MA på UL i uke 12. Etter det har vi vært i DK to ganger og prøvd AIH uten å lykkes. Nå får vi hjelp ved Aleris i Oslo. Jeg fikk mensen 29.11, og skal begynne å spraye 18.12., 4 ganger pr dag. Deretter er det kontroll 5.1, og da blir det bestemt når jeg skal begynne på sprøyter. Sammen med sprøytene skal jeg fortsette å spraye 3 ganger om dagen (tror jeg det var). De regnet med uttak og innsett i uke 3. Kjempespennende det her, men forventningene er ikke kjempestore. Men, lever i håpet da... Moro at så mange skal i gang på omtrent samme tid. Blir spennende å følge hverandre, og ikke minst dele erfaringer, få ut litt frustrasjon osv. Ganske spent på hvordan jeg reagerer på sprayen. Fikk kjempe bivirkninger bare av pergotime:( Men, trenger jo ikke bli noen nå. Gleder meg til å følge dere fremover:))
Krime13 Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 Hei! Jeg begynner også 14. desember:) Skal på kontroll 10. januar, så da er det bare å krysse fingrene for at alt går etter planen - for oss alle! Vi har ihvertfall en spennende (og hormonell..) tid foran oss;)
titta Skrevet 8. desember 2011 #20 Skrevet 8. desember 2011 Nå har jeg også fått startdato: 25. desember! Innsett anslo de til uke 4. Dette er vårt første forsøk, så jeg er spent som en unge. Kan bli utfordrende å få til spraying tre ganger om dagen i et hus fylt av svigerfamilie som man helst vil holde det skjult for. Men det går vel det også. Gleder meg uansett til å komme igang.
så gla' Skrevet 23. desember 2011 #21 Skrevet 23. desember 2011 Hei hei Hvordan går det med sprayingen jenter? Er vel noen som ikke har kommet i gang ennå, men det nærmer seg nå Nå har jeg sprayet siden søndag, og synes birvirkningene absolutt er til å leve med. Hete- og frysetokter, litt om hverandre, ømme pupper og en del murringer, sliter litt med nattesøvnen, men ellers i fin form. Kanskje litt mer emosjonell enn vanlig Satt og så et par episoder av Grace Anatomy i dag tidlig, og begynte helt plutselig å gråte av noe koselig som skjedde der. Ikke verdens undergang det da. Har heldigvis ikke blitt noe hormontroll, men det er kanskje først ved sprøytestart det skjer? Dagene flyr av gårde, og det er deilig. ønsker dere alle en riktig god jul og lykke til med sprayingen:)
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #22 Skrevet 23. desember 2011 CarinaH: Ja, det er rett rundt svingen nå, og jeg gleder meg, gruer meg og er litt nervøs. Men satser på at ting går bra, og ser frem til å begynne på sprøyter i midten av januar. da er det bare noen dager igjen til ut og innsett hvis alt går som det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå