Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2 mnd gamle baby vil ikke roe seg på ryggen, verken i vogna eller sengen. Legger jeg ham på siden (uansett side) slukner han på 5 minutt. Vi har prøvd en del å ligge på rygg, men det blir for vanskelig å høre på uro og gråt når jeg vet at løsningen er så lett. Jeg har dog en konstant gnagende følelse i forhold til dette med krybbedød og at sove på rygg er best.. Hva sier dere, er jeg helt gal som legger ham på siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på snart 4 mnd er akkurat sånn han også. Og sånn har han vært siden dag 1.Når han var så liten sovnet han nesten alltid i armene mine. og jeg la han alltid ned i senga liggende på ryggen. men han våknet etter 5 min. og ville tilbake i armene. Jeg trodde det handlet om nærkontakt, å sov med han i armene i en uke. Så sa bestemoren hans at pappaen alltid hadde sovet på siden, også når han var nyfødt. fra da, så la jeg han på siden og han sov mye bedre. Nå som han er litt større, så velter han seg over på ryggen så fort han har sovnet. støtter bare dyna litt forann på magen, slik at han ikke velter den veien. Nå, kan han ligge og pludre og skravle når han ligger på ryggen i senga i 5 min, så går jeg inn og snur han over på siden og da virker det som han skjønner at nå sal jeg sove. for da sovner han.

Jeg hadde en periode hvor jeg nermest var hysterisk for krybbedød, spesielt da vi la han på eget rom. men som sagt, støtt dyna litt ekstra forann, slik at han velter over på ryggen. gjør det som fungerer best for dere, og husk at nok søvn er viktig, så er det å sove på siden som funker, så gjør dere det:)

lykke til:)

Skrevet

Min gutt på 9 uker er også sånn. Vi gikk til kiropraktor med han og det viste seg at han hadde vondt i nakken og ryggen. Vi har vært i dag og, han var blitt mye bedre og ligger å sover på ryggen akkurat nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...