carmen221 Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Noen andre som har blødd tidlig og alikevel har det gått bra ??? Begynte å blø litt etter sex med mannen i går, men i dag når jeg stod opp var det mye mer blod =( =( Håper bare at jeg ikke mister spiren...... hva gjør jeg nå ???
lisamoll Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 Hei. Med datteren min hadde jeg et par blødninger i løpet av svangerskapet, og det gikk fint. Man kan visstnok blø nokså mye og likevel fullføre svangerskapet. Hvis du får sterke menssmerter og klumper i blodet er det dessverre mulig at du opplever en spontanabort. Da jeg mistet i fjor (nesten 10 uker) ringte jeg til legevakten (det var søndag) og fikk beskjed om å avvente med mindre jeg fikk store blodtap. Hvis det først var en spontanabort var det ikke noe de kunne gjøre for å stanse den, så spørsmålet ble bare om kroppen kunne rydde opp selv eller ikke. Ringte til legen min dagen etter, og fikk beskjed om at jeg kunne ringe rett til sykehuset for undersøkelse. Så jeg kom vel på sykehuset to dager etter at jeg begynte å blø og fikk fastslått at det ikke var liv. Hvis du opplever en spontanabort - jeg håper ikke det er det - så gjelder det å tenke at de aller fleste spontanaborter skyldes alvorlige kromosomfeil hos embryoet/fosteret. Og at da er det bedre at kroppen rydder opp tidlig enn at du må bære fram et barn som ikke er levedyktig. Klem til deg! Jeg håper som sagt det går bra!
carmen221 Skrevet 29. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2011 er rent blod som kommer og ikke brunt så da er vel sjansen ganske stor for jeg mister. Har også murring i nederste del =( Vet kroppen rydder opp hvis det er noe galt og sånn fungerer kroppen veldig bra men det var bare så trist nå som vi gledet oss så mye. fikk legetime for å sjekke hcg om den stiger eller synker fremover og en enkel ultralyd for å høre om det slår et hjerte ennå. takk,trenger en klem nå
Trilletrill Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Dette høres litt ut som en begynnende spontanabort desverre. Opplevde det i september når jeg var 4 uker på vei. Tror at sexen vi hadde bare fremskyndet det uunngåelige. Mistet halvannen dag etter at vi hadde sex. Snakket med gynekolog som sa at sex svært sjeldent fører direkte til en spontanabort. Det kan fremskynde en spontanabort som uansett hadde skjedd. Hos meg forløp det seg som en sterk mens. Men vi ble gravide 14 dager etterpå og jeg er 9+3 idag. Men jeg forstår også følelsene dine, jeg var ganske lei meg for vi hadde begynt å glede oss og jeg har aldri opplevd en abort før. Senere kom det frem at 3 av 4 nære veninner har mistet, noen et stykke på vei. Jeg ønsker deg lykke til, gråt masse og vit at du blir gravid igjen. Ikke bli skremt for sex heller for det er nok ikke skyld i en abort. Varm klem
carmen221 Skrevet 29. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2011 ja nå kom alt så det er ikke lenger noe spire i magen min, tørker mine tapre tårer og hopper inn på bli gravid igjen og håper jeg snart er tilbake her. Lykke til videre dere andre
Trilletrill Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Bare ta tiden til nytte nå og sørg. Det var det som hajlp for meg. Jeg gråt masse og når du slutter å blø så er det bare å prøve igjen. Mange som blir fort gravide etter en sa. Dette er ingenting du kunne noe for. Nå vet du at du kan bli gravid!
pomperipossa Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg fikk skikkelige smerter og blødde masse på fredag (er 6 uker i morgen). Var sikker på at jeg hadde mistet. Søndag fikk jeg komme inn på Gyn for å sjekke pga smertene, og der var alt i orden. Fostersekken var i livmoren og alt virket i orden. Skal på ultralyd om ei uke for å sjekke om det har vokst og for å se etter hjertelyd. Her har blødningene stanset opp også... Så det er ikke sikkert du mister..
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Veldig trist at du mistet. Men mange sier at man blir fortere gravid etter en SA. Jeg mistet selv 8. oktober, men jeg ikke fikk ikke igjen mensen etter det og er nå 7 uker allerede. Så håper det klaffer fort for deg igjen.
carmen221 Skrevet 30. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2011 jeg blødde klumper så jeg er ganske sikker nå,legen mente at jeg var for lite på vei til å kunne se på en ultralyd.
pomperipossa Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Jeg ville uansett bedt om en innvendig ultralyd om noen dager, for iallefall få bekreftet at du har mistet, og at det ikke sitter igjen rester. Jeg har hatt 4 SA, og hatt ultralyd eller alle, fordi gynekologen ville være sikker på at livmoren hadde tømt seg helt. Sitter det igjen rester kan det vanskeliggjøre et nytt svangerskap. Infeksjoner kan man og få etter ei stund.
Trilletrill Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Signerer pomperipossa her. Tok ultralyd selv for å forsikre meg om at alt var ute og det var å prøve igjen etter blødningene stanset. En mager trøst men godt å vite at systemet er tilbake til 0 og man kan sette igang igjen.
Fjelljenten Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Hvor langt er du på vei da Carmen? Jeg har hatt 3 SA, og blitt sjekket alle gangene etterpå, eller underveis, 2 av gangene fordi hun ville sjekke at det ikke var graviditet utenfor livmoren (jeg hadde bare blødd uten at det kom ut noe annet, og var 6-7 uker på vei).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå