kleika Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 Jeg er i uke 31 slem bekkenløsning der betyder krykker når jeg skal ut av huset og sterke kynnere der betyder at ta den med ro. Jeg har 2 gutter i forveien på 8 og 4 år. Jeg hadde planlagt dagen idag, stå tidligt op med ungene sånn kl 7.00 sende den eldste på skolen og kose litt med den yngste iløbet av formidaggen og se om jeg kunne få gjort litt til den eldste kom hjem kl 12 så jeg kunne hjelpe ham med lektierne. når mannen så kom hjem ved 16 tiden hadde jeg lagt handleliste til storhandling da huset nesten er tomt etter helgen, og på kvelden skulle vi få gjort fotoboka til familien(julegave fra ungene ) ferdig da de har 50 prosent avslag til imorgen. sådan gikk det bare slett ikke, sov dårligt inat smerter hvergang jeg rørte meg og tulla i magen ville bare ikke være rolig ,fikk veltet meg ut av sengen og sagt farvel til den eldste og prøvde så å sove på sofaen, men yngste mann var sulten, så tørst, så skulle hann på do og tv kanalen skulle hele tiden skiftes. eldstemann kom hjem, og jeg fikk sovet litt, mannen ringte han ville ta ut og kjøpe ny tv med moren sin etter jobb og hjelpe henne med å få det op, så kom sent hjem osv osv min trøtthet og hormoner bare voksede og voksede hadde jo ingen middag til ungene heller,duplo på hele gulvet. bad eldstemann om å rydde bordet og så rotede han papirene til nav til jeg endelig hadde funnet ut av å fylle ut riktigt, bang da jeg endelig var ferdig med å skjelle og smelle var eldstemann borte, fant ham på trappen hvor han sad og grinte , hei sagde jeg du vet jo hvordan jeg kan bli med hormonerne og smerterne, unnskyld Han så på meg med tårer i øynene og sagde jamen mamma du skremmer meg Helt ærligt hvad kan jeg si til det, blir lei meg og skammer meg,han er så utrolig hjelpsom og hjelper meg med glede herhjemme med det jeg ikke kan selv, min store flinke gutt. jordmor,leger osv sier det er helt vanligt, med hormoner og ta nu godt vare på deg selv, vær god med deg selv bla bla bla Jeg sier ikke at de ikke har rett, men mener altså litt det er en luksus jeg ikke har råd til når det går utover ungene. min mann hjelper sjeldent sin mor selvom hun bor alene og der var jo mat i kjøleskapet og hvad så hvis det roter, jeg sliter litt med de hormonerne og merker det blir ikke lettere jo lengere hen jeg kommer. Er det kun meg der får disse utbrud og hvordan håndtere i det i forhold til de barn i allerede har, heldigvis var idag en stor sjeldenhet,men det burde jo ikke ha sket.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 29. november 2011 #2 Skrevet 29. november 2011 For det første; en god klem til deg! Og for det andre; nei, du er absolutt ikke alene! Jeg har fått et voldsomt temperament den siste tiden, synes nesten det er skremmende selv. Ifølge mannen min var jeg slik i forrige svangerskap, men den gangen hadde jeg ihvertfall ingen andre barn å ta vare på. Nå har vi kun en 2-åring (midt i trassalderen), men jeg kjenner at jeg må telle til ti inni meg ganske mange ganger per dag. Og noen ganger sprekker jeg!!! Så vet godt hva du mener med den dårlige samvittigheten som kommer etterpå. Har selv skikkelig bekkenløsning, og skal samtidig ta meg av barn, bikkje og hus. Mannen er flink når han er hjemme, men han jobber endel kvelder og helger, så mye faller på meg. Og merker at jo mer sliten man er, desto kortere lunte har man. Snakket litt med jordmor om det nylig, og hun mente at det ikke er så rart når man går med konstante smerter, sover dårlig osv. Hun anbefalte meg å forsøke og ta et bad hver eneste dag, og alltid ha oppi jojoba og lavendel olje. Dette har faktisk vært skikkelig terapi for meg, så hvis dere har badekar anbefaler jeg det på det sterkeste. Håper dagen i dag blir bedre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå