mer enn bare mor Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Det er jo i og for seg bra med kynnere, men så var det noe med at de ikke skulle være vonde- stemmer ikke det? Med førstemann fikk jeg tidlig kynnere og de var vel en av grunnene til at jeg ble sykemeldt i uke 27.. Men nå har jeg jo glemt hvordan dette var Det er jo vanlig med kynnere, spesielt når man har født før? Har dere fått kynnere? Hvilken uke? Jeg er 19 uker og allerede hatt det i et par uker.. Særlig om natten/morgenen. Stort sett er de ikke vonde, men litt ubehagelige.. Men hvis jeg våkner av vonde kynnere midt på natten så blir jeg litt urolig.. Er det pga stress/travelhet at de blir vonde? Har en ganske stressende jobb og hverdag så legen har bedt meg roe ned så jeg ikke går på en smell.. Men jeg er jo vant til å ha høyt tempo og gjerne jobbe 110%, så bare det å roe ned til 100% er vanskelig nok... Uansett:.. Noen som kan litt mer om kynnere enn meg?
prøver1991 Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Dette er mitt første svangerskap jeg begynte å få kynnere da jeg var 16 uker på vei og di siste ukene er det ca 15 kynnere daglige jeg er nå 23+4 på vei og har vært sykemeldt siden jeg var 12 uker på vei
kleika Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 er 30 uker nå med nr 3 og har hatt kynnere faktisk fra starten, men du har rett de skal ikke gjøre vondt og ikke være regelmessige,hvis det er tilfellet må du ringe føden,var selv inne og for stoppet dette etter 2 døgn i uke 24. lytt til kroppen og magefølelsen kommer de i bølger er de vonde og du må puste deg gjennom dem så ring føden, hellere ringe en gang for mye enn en gang for lite
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Jeg er 3. gangs. Startet rundt uke 12/13 med kynnere om jeg ikke husker feil. Rundt uke 18 var de vonde, og kom veldig hyppig -spesielt på kvelden. Legen mente det kunne være stress. Prøvde å roe litt ned med å akseptere at jeg ikke alltid kan være tilstede for ungene, så da fikk jeg mannen til å kjøre på minst 1 aktivitet i uka. Ungene ble litt sure og ville at mamma skulle kjøre, men etter hvert godtok de det -delvis iallefall. Kynnerene og hjerteklappen roet seg. Fikk beskjed om at jo flere barn du har født, jo flere kynnere får du, og de blir ofte sterkere og sterkere for hvert barn, men så lenge de ikke er regelmessige så er det ikke noe å uroe seg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå