Gå til innhold

Soving på dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...Noen her som har tips til hvordan jeg kan få min 2mnd gammle sønn til og sove på dagtid? han har vanskelig for og sovne av seg selv, så jeg triller to turer,men han våkner så fort vognen stopper :/ Slitsomt... Tpis taes imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei men si fra hvis du finner noe som funker ;) Har bært rundt på frøken-vil-bare-sove-i-armene-våre i en måned nå ;)

Det virker i blant å legge henne i et helseteppe slik at hun ligger trygt omsluttet og ikke vekker seg selv med å slå ut med armene, prøvd det? Da bysser jeg henne først og legger henne så i vognbagen inne.

Går vi tur med vogn så sover hun der, men våkner med en gang vognen stopper her også.

Har liksom bare lært meg å leve med det for nå og tenker at det forhåpentligvis blir bedre når hun blir større, hun er snart 4 måneder.

Her er en fin side om søvn, kanskje du kan få noe ut av det: http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/

Skrevet

Mi er 2 mnd. Er nødt til å legge henne før hun blir overtrøtt. Ikke lett å lese henne, men etter 1.5 time våken tid legger jeg henne selv om hun virker helt våken. Legger henne i vogn men rugger ikke. Hun sovner kjempefort. Blir hun overtrøtt derimot er det hyl og skrik og vogna må være i bevegelse. For meg var det et poeng å trene på å sove i vogn uten bevegelse helt fra starten. Liker å ha noen timer fri og ikke alltid måtte trille.

Skrevet

Har ingen forslag, bare trøstende ord:) Her løste det seg av seg selv da lillegull ble ca 3måneder, plutselig sov han på dagtid noe han ikke ville tidligere (unntatt oppå meg). Jeg gjorde ingenting annerledes enn hva jeg gjorde tidligere. Jeg legger han i vognen sin (som står i gangen inne) hver gang han viser tegn til å være trøtt (sutrete, gnir seg i øynene eller øret ol), så kjører jeg vognen frem og tilbake over dørterskelen og så sovner han. Prøvde å gjøre det før og da gikk det ikke, men plutselig så ville han/klarte han å sove. Mulig du bare må ta tiden til hjelp, det skjedde veldig mye rundt 3mnd for vår del hvertfall:)

Skrevet

slik var frøkna her i 7 mnd...!!! Skulle bare sove på armen og sov da kun 30 min.. hadde 3 slike iløpet av dagen.. sovnet også i bilsetet, men våknet så fort bilen stoppet.. samme med vogn.. hvis hun i det hele tatt sovnet i vognen så våknet hun så fort vi stoppet vognen.. Hun hadde skikkelig vognskrekk.. Men vi byttet til sportsdelen da hun var ca 5 mnd. og det har gradvis blitt bedre.. og nå siste ca 2 ukene så har hun sovet i vognen på dagtid.. først fra ca 11 til 13:30-14. og så igjen fra ca 15:30 til 17:30.. det er herlig.. og hun er mer opplagt imellom sovetidene.. synd det tok så mange måneder før hun ville sove i vogna.. men nå legger hun seg frivillig hver gang..

Skrevet

engel2010+jente2011 : Fortsatte du bare å prøve hele tiden da og til slutt gikk det? Har ei jente liggende i vognbagen nå, og jeg må rugge hele tiden da sover hun der, men ikke hvis den står stille :/ Vet liksom ikke om jeg bare skal fortsette å prøve eller kapitulere og la henne sove i armene mine, nesten mindre slitsomt det ;) men hvis det er håp om at hun en dag plutselig vil ligge for seg selv i lengre tid enn et minutt så fortsetter jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...