April11<3April15 Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Nå i denne trivelige førjulstiden lurer jeg på hvordan det er med babyer (min er 7,5 mnd) og sitrusfrukter.. kan de spise det?? han er jo sååå interessert når jeg spiser mandariner
Babyønske �� Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Jeg er forsiktig med sitrus. Men det er fordi min eldste reagerte når jeg hadde drukket eller spist det. Han fikk utslett i ansiktet. Og det får han fortsatt om han spiser det. Har ikke sett samme reaksjoner hos lillemor, ikke på sitrus hvertfall, men på mango. Så jeg er forsiktig uansett. Før ble det sagt at man ikke skulle gi sitrus før 1 år pga fare for allergi. Dette er ikke noe det advares spesielt mot lenger.
A_K Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg tror man skal være litt forsiktig og prøve seg frem før man gir for mye som kan føre til allergiske reaksjoner hos noen få. Jenta mi på 6 1/2 mnd eeelsker mandariner, og hun får endel hver dag, men bare innsatsen, da skinnet er lett å sette fast i halsen, og hun har ingen tenner:) masse bra c-vitaminer til leverposteibrødskiva;)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Bare prøv forsiktig å se om babyen reagerer. Min gutt elsker både appelsin og sitron (!). Gir enten i nett eller tar meg bryet med å lage små biter uten skinn. Sitron var det mannen min som gav ham for moro skyld, og gutten bare søg iveg uten minste reaksjon på at det var surt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå