Skyr Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Mistet for ca ett år siden, nå er vi gravide igjen og jeg er så utrolig redd for å miste igjen... Noen som vet om det er vanlig å miste flere ganger? Skal nevnes at jeg har to vellykkede svangerskap bak meg også...
mamma til s@lma Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Det skjer ofte, men jeg synes ikke at man skal si at det er vanlig, for de som opplever det ender som oftest til slutt med utredning. Trenger heller ikke bety at noe er galt med noen av partene, noen er bare veldig uheldige. Hvor lang er du på vei da ? Det er fint lite man selv kan gjøre for å unngå SA, untatt å spise og leve sunt og begrense eller kutte ut det som er anbefalt. Noen mener at tunge løft er med på å øke risiko, i noen land blir den gravide nesten bundet fast i senga i de første 3 mnd, man må bare finne ut hva som føles best for deg og dine. Spise sunt, ta folat, slutte med alkohol , sigaretter, og koffein, være forsiktig med medisiner, jeg sluttet å jobbe netter for eks, og ungikk tunge løft. Og håpe på at spira sitter fast Lykke til !
mumitrollet Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg tror ikke det er større sjanse for at du mister en gang til enn for andre. Du har jo tross alt to vellykede svangerskap bak deg. Jeg hadde ikke vært engstelig for løft dersom du ellers er ok. Jeg trener masse og tenker å fortsette så lenge det er fysisk mulig, noe jeg håper er helt frem til termin. Men det vil jo selvsagt bli tyngre, men det er jo helt naturlig. Jeg er selv 6+4 i dag og håper alt går bra her i gården. Jeg venter bare på halsbrannen....... Lykke til
kleika Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 hei Skyr jeg er en av dem der har mistet 3 gange på rad altså habituell abort,dette skjer kun for ca 1 prosent av alle kvinner i norge. jeg tittede inn hit fra 3 tri, jeg er gravid for 6 gang i uke 31 og har 2 dejlige gutter der sover ovenpå. jeg mistede alle 3 mellom nr 1 og 2 og hadde ikke regnet med et godt resultatt denne gangen, men det ser lyst ut. Jeg kjenner angsten og uansett hvad jeg sier eller hvad noen gjør vil den nokk desverre følge deg. Faktum er at 33 prosent av alle registrerte svangerskap ender i sa eller ma og man mener tallet er på 25 prosent med de uregistrerte. når det så er sagt er det ikke vanligt å miste mange etter hverandre som sagt bare 1 prosent av norges kvinner har mistet 3 eller flere etter hverandre og med 2 vellykkede svangerskap bak deg skal sjanserne for å miste igjen være veldig små. Jeg kan jo selvfølgelig desverre ikke gi deg noen garantier, og jeg vet at selvom dine sjanser nå ikke er større enn alle andres sitter oplevelsen sterkt i deg og vil gjøre deg redd. i mitt 4 svangerskap som jo gikk bra var jeg sykemeldt fra dag en og lagde hele livet mitt og så fant jeg mye trøst og støtte herinne i forumet mistet-gravid på nytt, og i dette svangerskap valgte jeg å ikke sykemelde meg og ikke gjøre om på noe osv og valgte å holde meg fra forumerne inntil etter uke 12 da det bare gjorde angsten værre. gjør det du føler for og hled og lykke videre
Skyr Skrevet 29. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2011 Takk for svar dere. Er bare 5+3 eller noe der omkring så er veldig tidlig. Går å kjenner etter symptomer hele tiden. I forrige uke hadde jeg veldig ømme pupper. Nå er de ikke ømme i det hele tatt lenger. Er småkvalm og merker på kroppen at den er mer sliten enn vanlig, men ellers er jeg kjempe form. Trener og står på som vanlig. Men tankene er der selvfølgelig når man har mistet før. Krysser alt jeg har for at dette går bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå