1. gangsmams Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hei alle mammaer og pappaer. Vi har verdens beste lille jente på 13 måneder, som i det siste har blitt så sinna. Begynner å bli litt desperate her, for i det siste har det vært raseriutbrudd stort sett hver ettermiddag. Snuppa vår har begynt i barnehage for 2 uker siden. Første uka gikk over all forventning. Andre uka gikk ikke sååå bra. Nå på fredag leverte pappaen henne kl. 9, og kl. 10 måtte han hente henne igjen fordi de ikke klarte å roe henne ned pga raseriutbrudd. Jeg har prøvd å finne ut av hva som trigger henne, men det kommer stort sett helt ut av det blå. Når hun blir sånn er det lite som funker for å roe henne. Det er som om alt blir galt for henne; hun vil holdes, hun vil ikke holdes. Hun vil kose, hun vil ikke kose. Hun vil ned, hun vil ikke ned..... Har prøvd å ta henne inn på et stille rom, prate rolig til henne, og holde henne inntil meg med fast grep, men ikke hardt. Har prøvd å la henne rase fra seg, men samtidig vise at jeg er der. Har prøvd å gi mat go drikke, men da blir det bare enda verre (hun er ikke så matglad i utgangspunktet, men har tenkt at det kanskje er fordi hun er sulten) Hun kan holde på i opptil 2 timer.... Det skal sies at hun helt fra hun ble født har vært en sta og viljestek liten frøken, men er dette normalt???? Hun har astma, og får Flutide fast morgen og kveld. Ved behov gir vi Ventoline (som forøvrig kan gjøre barna utilpasse og sinna). Men Ventoline har hun ikke fått på flere uker..... Kan det være reaksjoner på bhg-start? Er det noen andre der ute som kjenner seg igjen? Håper på svar, og kanskje noen tanker om hvordan takle det....
1. gangsmams Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2011 Glemte å si at nettene plutselig har blitt et sant helvete. Hun er supergrei å legge, og skravler litt med seg selv før hun sovner. Så etter 3-4 timer begynner hun å gråte, go gråter til og fra ca hele natten i perioder. Går litt opp og ned, men vi må stort sett inn der mellom 3-20 ganger iløpet av natten. Av og til må vi sitte hos henne til hun sovner igjen, go det kan fort ta 1-2 timer. Før sov hun sammenhengende i 13 timer; fra 19-8...
Puppen og lillemor Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Høres litt ut som min lille suppe på 13 måneder, som også begynte i barnehagen for 2 uker siden.. Jeg har skrevet et innlegg om det her (barnehagestart = urolige barn??).. Men kort fortalt har vi også slitt med at snuppa er rett og slett sinna - men her er det kun hjemme på ettermiddagen/kvelden.. I barnehagen er hun visstnok kjempe blid og fornøyd. For vår del tror jeg rett og slett det skyldes barnehagestarten - er så utrolig mye nytt som skjer.. Og de er trøtte og slitne når de kommer hjem. Vi har for å hjelpe henne litt sørget for at hun kan få sove en liten ekstra lur på vei hjem fra barnehagen.. I tillegg har vi enkelte kvelder spist middag og lagt henne 30-60 min tidligere enn vanlig.. Samtidig har vi sørget for at det er rolig og stabilt ellers rundt henne.. Lite som foregår på kveldstid og i helger.. Bare masse kvalitetstid med mamma og pappa det er slitsomt.. Vi sliter også med nattesøvn.. Men jeg har full tro på at det går over og stabiliserer seg.. Me de må få den tiden de trenger.. Lykke til (til oss begge)
1. gangsmams Skrevet 29. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2011 Å, tusen takk for svar "tuppen og lillemor". Er litt godt å tenke på at det er flere som har litt sinna barn v/bhg-start selv om jeg ikke unner noen sinna barn altså ... Det er så forferdelig frustrerende, og ikke minst vondt å se på at barna har det sånn.... Man har jo så lyst å hjelpe dem, og forklare at mamma og pappa alltid kommer tilbake!!! Også føler man seg så alene siden alle barna til bekjente er så rolige og harmoniske hele tiden.... Så tusen tusen takk for svar, og jeg håper og tror også at dette bare er en fase Hilsen fra
1. gangsmams Skrevet 29. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2011 "puppen og lillemor" var det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå