Gå til innhold

Jeg synes penger er en teit julegave...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir som å bruke julen til å tigge til seg penger på - skal vi alle bare slutte å gi hverandre gaver og veksle rundt en bestemt sum heller da?

Penger er en kjedelig gave, og selvom mange ønsker seg det er min personlige mening at det finnes alltid noe man kan gi som ikke er penger - om så bare et gavekort! Da vet man ihvertfall at pengene ikke bare flyr ut vindu og blir sløst bort....

En ting er å ønske seg penger til bursdagen, men hva er vel gøy med å samles rundt juletreet og pakke opp en haug konvolutter?

Så hvorfor gir dere da penger i gave?? En ting er faktisk å sette penger på konto til barn som er for små til å skjønne noe av julen og ikke har stort utbytte av den . samt at de har alt de trenger - men å gi en konvolutt med penger er latskap og lite oppfinnsomt.

Hva mener DU?

Fortsetter under...

Skrevet

jeg synes man skal være takknemlig for det man får uansett hva det er, vær heller glad for at folk i det hele tatt gir noe

Skrevet

Latskap og lite oppfinnsomt? Er det virkelig det, når man gir mottakeren den gaven vedkommende ønsker seg mest? Jeg syns det vitner mer om å gi noe man vet faller i smak, det har da ingenting med latskap å gjøre, men du får nå tenke som du vil.

Skrevet

Jeg syns gaver til voksne er tull, jeg da.....

En kunne i det minste holdt gaver til voksne på en symbolsk sum, og ikke trenge kjøpe seg i hjel. Så kunne en heller lagt vekt på gaver til barna.

Jeg har rett og slett begynt å kjøpe små pyntegaver til voksne. For jeg gidder ikke det der kjøret. HATER å shoppe generelt, og må vite på forhånd hva de enkelte ønsker seg, slik at jeg slipper å gå i butikker og lete....

Skrevet

Da kan man jo likesågodt la vær å kjøpe gaver - så slipper man jo styret med å utveksle penger!!! Enten det, eller så er vedkomne som ønsker seg penger så griske at de håper på å få mer enn de selv gidder å bruke, og slike folk synes jeg er smakløse.

Man finner ALLTID noe annet å ønske seg enn penger, om det så bare er eggeglass.

Hi

Skrevet

Jeg synes gaver til voksne er koselig - men som du sier bare små pynteting er mer enn nok.. Lys eller annet dill eren kjempekoselig gave.

Her har vi sluttet å gi gave til voksne så fort de har fått barn, og heller gitt gave til barna... De eneste voksne vi kjøper gave til er foreldre og søsken, evt voksna barn. Men det er vår tradisjon da..

Hi

Annonse

Skrevet

Akkurat nå lever jeg kun på studielån (6000kr/mnd) og har ingenting igjen på slutten av mnd, og utsetter mange ting til jeg kommer meg ut i jobb til våren (blir ferdig med studiet til jul), og jeg har sagt til moren min at jeg ønsker meg penger. Ja, teit kanskje, men hun synes det er vanskelig å kjøpe noe til meg, og jeg trenger egentlig ikke noen ting, men penger kan jeg bruke til mat, tannlegebesøk osv. For meg vil 500kr gjøre en stor forskjell.

Liker veldig godt å få gavekort også: i fjor til jul fikk jeg gavekort som kunne brukes ved alle storsentre fra Svigers, og det var kjempeflott! De siste årene har bestemoren min begynt å gi penger til meg og de andre barnebarna sine, fordi hun ikke orker å gå på shopping, og hun synes det er vanskelig å finne noe til oss (hun har veldig god råd, så jeg får ikke dårlig samvittighet for å få penger fra henne).

I år er likevel første gangen jeg har gått til det skritt å si direkte at jeg ønsker meg penger, fordi jeg ikke liker å si det. Men liker veldig godt å få penger, for å være ærlig. Bedre det enn noe jeg ikke ønsker meg

Skrevet

Når tenåringene jeg er tante til ønsker seg penger så får de som oftest det. Vil jo at de skal like gaven, i tillegg gjør det det veldig lett for meg selv. Setter pris på å kunne trekke frem latskapen som ligger i meg ett eller annet sted i enkelte gaver. Gidder i alle fall ikke kjøpe noe som blir trødd inn i et skap.

Skrevet

Syns det er teit at naboen spiste brunost på skiva i dag..

Skrevet

Enig HI. Penger i julegave gir jeg aldri. Aldri vært noen i min krets som har ønsket seg det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...