Gå til innhold

Cornflake se her :-)

Anbefalte innlegg

Var det i morgen du skulle ta den siste blodprøven? Har du fått noen resultater enda eller får du de når du skal inn til legen? Jeg skal ta min siste på fredag og fikk beskjed om å ringe etter ett par dager så får jeg svarene pluss at jeg får de tilsendt så jeg har de sort på hvitt. Skal bli interessant å høre hva legen sier til deg og eventuelt sammenligne blodprøvene å se hvordan ståa er :-)

Gruer meg skikkelig til å få svar jeg for jeg er livredd for å høre 'infertil', 'mikroskopiske sjanser', 'tidlig overgangsalder', 'pcos' osv. Jeg vil høre 'fine prøver, ikke noe galt!' :-) Har du fått noen indikasjoner på noe av legen så langt eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143828197-cornflake-se-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei =)

Jepp, i morgen skal jeg inn og ta siste blodprøven. Jeg har fått resultatet for de to første blodprøvene. AMH på 8,5 pmol/l, de sier at det er innenfor det normale området. Alle verdiene ser bra ut så langt sier de. Jeg ringte og spurte etter alle verdiene jeg da :)

Jeg fikk faktisk time hos gyn. før jeg begynte på utredningen. Jeg ble henvist pga vonde menssmerter og mistanker om pcos. Da Medicus ringte fortalte jeg de at vi også kunne tenke oss å komme til utredning. Da ble det bestilt dobbeltime til meg hos gyn., både for blødningsfortyrrelse og utredning. Nå er det bare å vente på at de skal se inni meg. Hva med deg da? Mener at jeg har lest en plass der du skrev noe om testosteron nivået ditt.

En AMH på 8,5 er jo flott :-) Det er vel den verdien jeg er mest redd, at den viser at jeg ikke har egg, og selvsagt i forhold til FSH at kvaliteten på de eggene jeg har ikke er bra :-/ Men du har jo fått supre nyheter så langt, så da er det jo ikke snakk om pcos for deg heller da vel? Håper ul'en går bra og at du slipper lap eller at det er snakk om endo ellerno. Men for oss begge er det jo greit få svar for dette med å gå og vente, håpe for så å få tanta er jo møkk!

Selv har jeg hatt cyster på eggstokkene før, men det var enslige tror jeg og ikke små klaser, men har hatt mange symptomer på pcos når jeg faktisk vet hva de er, og testosteron nivået var 4,02 denne syklusen noe som er for høyt og kan være ett symptom. Men fikk utskrift av prøver tatt i feb 2010 og der lå nivået på 1,9 tatt på syklusdag 23, så jeg vet ikke hva det betyr egentlig.

Men som sagt jeg gruer meg til den telefonsamtalen selv om jeg vil vite, så vil jeg bare ha gode nyheter etter så mange dårlige, aaarrrgh! hehe

Men når skal du inn til legen da, blir det før jul?

Utfra de verdiene jeg har fått så langt så er det nok ikke pcos som er problemet. Din testosteron nivå var nok for høyt, men er det ikke noe de kan gjøre for deg da? Skjønner godt at du gruer deg til telefonsamtalen, jeg grudde meg også masse da jeg var der. Men det er kanskje greit å bare få det ut av verden og krysser fingrene på at de kan hjelpe deg. Har du forresten barn fra før?

Jeg har fått time den 22. des. Det blir enten super fin jul for oss eller så kan den blir fryktelig fæl :( Ring til de og avtale time, det kan jo hende de få tid til deg før jul :)

Vet ikke om det er noe å gjøre med det nivået, men vet ikke om det er konstant eller svingende i løpet av syklusen, men får høre svarene over helgen så det blir spennende :-) Men har begynt å Vitex igjen nå for jeg har så enorme PMS plager når jeg ikke går på de, og jeg vil ikke være være ett hormonelt troll som har vondt her og der og bare kjefter :-) Gikk på de i 8 mnd før og var fornøyd, men nå har jeg vært av i 2 mnd og kjenner en enorm forskjell. Bestilte fra helsekosten.dk på mandag ettermiddag og kom i posten i dag, superkjapp levering når man tenker på at det er fra Danmark :-)

La oss satse på at det blir en super jul for dere, krysser fingre for det jeg altså :-))

Hei :)

Du har vel tatt din siste blodprøve i dag :) Nå er det bare å vente på forhåpentligvis gode nyheter. Jeg tar wild yam jeg da, jeg er også et skikkelig pms troll :) Hva er forskjellen på vitex og wild yam? Jeg føler at wild yam har hjulpet meg mot de verste mensmertene og faktisk så har den også korte ned mensdager.

Du skrev at du får svar tilsendt i posten. Er det noe Medicus gjør eller må jeg be de om å sende? Jeg tok jo min siste blodprøve på tirsdag, regner med at de har fått svar på det.

Annonse

Jeg tok min siste prøve i dag, så da er det bare å vente til tirsdag/onsdag før jeg ringer dem for å få svaret på det. Skremmende synes jeg,men sannhet er sannhet og den er konstant så det er greit å vite :-)

Vitex tar man hele syklusen, og man skal ikke slutte på de før man får positiv test og man slipper og tenke på før og etter el. Er mange som sverger til Vitex, og ikke kun de som er prøvere men også for PMS. Nå tar jeg de for PMS'en for jeg ser hvor stor forskjell de utgjør, og så får en eventuell graviditet komme som en bonus, for å være som jeg er i pms perioden er håpløst! :-) Mange som har lange sykluser får kortere og normale, mange som blør mye får mindre av det og en flust mindre plager. Har også lest at Vitex har god virkning på de som har pcos og cystene, og ergo blir de fortere og lettere gravide :-) Jeg har bare godt å si om de altså så nå skal jeg slavisk t de hver morgen sammen med multivitaminen min så får pms-trollet holde seg unna :-))

Når jeg skal ringe de, sa de at jeg måtte si at jeg ville ha prøvesvarene i post, så hvis fastlegen min ville se dem så hadde jeg dem. Da ville de også komme med kommentarer og en eventuell diagnose fra Terje, slik at fastlegen ikke skal leke spesialist og tro han vet hehe. Men slike prøvesvar er egentlig veldige greie å ha ved senere tilfeller hvis du skal ta flere prøver av noen slag, og man lærer litt av sin egen kropp pluss 'medisin' av å vite hva som er normalt og ikke :-)

Har du ringt å fått noen svar i dag?

Deilig å være ferdig med blodprøvene da :) Nå er det bare å håpe på gode nyheter. Jeg har ikke ringt til Medicus. Hm...jeg trodde at Terje ikke stiller diagnosen før han har tatt en gyn.undersøkelse. Har du tatt innvendig ul?

Jeg har jo eggløsning av meg selv, så jeg er så usikker på hva som kan "feile" oss. Jeg kommer sikker ikke tilå få pergo...jeg kjenner jeg gruer meg til gyn.underskelse :(

Jeg så du hadde fått tr :( Men da er du jo på cd1 og ikke cd24??

Nei, jeg skal bare ta blodprøvene jeg så blir det ul i etterkant om de finner eller ikke på blodprøvene... men det er så langt jeg går, for det er ikke snakk om ivf eller annen sånn assistanse for min del. Men jeg hadde ringt og spurt om resultatet bare for å roe kroppen litt hvis de sier at det ikke er noe feil der.

Jeg ha også trodd at jeg har el, siden jeg har fått utslag på monitor og el.tester fra CB og ikke minst stabile sykluser, men har lest en del om at kroppen kan lure seg selv, ikke slippe egg, og allikevel ha stabile sykluser :-/ Så jeg vet ikke om pergo kan bli løsningen for oss begge, blir interessant :-)

Nei, tempen stupte i morges, spottet litt i dag(kun noen dråper), på ettermiddagen kom brungukket og blodet kom ikke før nå så da beregnes ikke dette som cd1, men cd 24. Cd 1 skal man blø vanlig før kl 15 sies det, så da blir denne syklusen min på 24 dager og mens på cd 25. Men når jeg skrev meg på lista dag, så visste jeg hvor det bar, og nææææ så leeeeeeiiiiiii jeg blir!!!!

Huff og huff...tr er ikke lenger velkommen hos meg, så hun har med å holde seg langt vekke!

Du sier at du ikke kommer til å bruke andre assistanse for å bli gravid, kan jeg spørre hva som er grunnen? Har du barn fra før?

Jeg måler temp hver dag, jeg trodde at hvis man får positiv el test og at tempen stiger så har egget blitt sluppet!? Hm...blir spennende å se hva Terje finner.

Jeg får ri te til Medicus på mandag. Den siste prøven skal jo vise at jeg har hatt eggløsning.

Vi har 2 barn fra før så derfor blir det ikke noe videre greier, skal vi ha så får det gå på naturmetoden. Men ringte Medicus nå for å få resultater, men de har ikke blitt vurdert av Terje enda, så jeg får telefon i morgen etter kl 13. Men fikk svaret på AMH prøven over telefon og den var jo nedslående, for den var på 1,4 og det er lav fertilitet, og pluss da høy testosteron så får jeg vel ikke noen særlig gode nyheter i morgen :-(( Men uansett så får jeg ta den hjertesorgen når den kommer, men jeg gruer meg veldig! :-(

Kan ikke mye om temping jeg, så der er jeg blank, men alle sier jo at det er bedre å gjøre siden el-tester kan vise 'falske' e-l siden de bare måler lh stigningen mens temping måler basaltemp og den lyver aldri som jeg har forstått :-)

Har du ringt i dag?

Huff, AMH på 1,4 var jo ikke så bra :( Du kan sikker bli gravid på naturmetoden, men det kommer sikkert til å ta litt tid.

Jeg ringte, de hadde fått svar på alle blodprøvene, men Terje har ikke fått vurdert ennå. De skulle ringe meg i morgen, glemte selvfølgelig å spørre når. Krysser fingrene for at de resultatene ikke er altfor fæle for oss.

Hun sykepleieren ringte meg opp men ville ikke fortelle meg noe i dag, og fikk ikke snakke med Terje - så nå blir det at han skriver vurderingen og sender den i post til meg. Faen dama var ei megge og så sur da; 'du må jo ikke tro at vi kan rekvirere blodprøver og du skal få svarene gratis!'. Ehhhh jeg har jo fått prisoverslag på dette og og fikk beskjed om at faktura ble sendt! Møkk møkk møkk! De skal sende fakturaen sammen med vurderingen, å jeg lurer på hva den blir på når hun var så sur, for jeg fikk beskjed om ca kr 1000,-.

Og jeg som ville holde fastlegen utenfor, og nå må jeg be han om å eventuelt sende henvisning til ul for å sjekke ståa med eggstokkene i forhold til pcos og eventuelt medisiner eller bare det å få en diagnose lissom. Kjenner at dette ble en skikkelig kjip dag! :-(

Fikk du noe mere svar fra de?

Annonse

Jeg har ikke fått noe svar ennå. Det var da rart av hun sykepleieren å si sånn til deg unødvendog :( Men...har du ikke betalt for blodprøvene da? Jeg betalte etter hver gang jeg var der. Hun dame jegsnakket med går var veldig hyggelig, håper ikke en sur kjerring ringer meg :(

Huff, fryktelig dumt at sånn skjer altså :( Håper du snart få svar da.

De sender med faktura i brevet som jeg får, og dama var sikkert su for at jeg ikke skulle ha hel utredning og stakkar Terje som måtte skrive litt, og oppi alt det mere hadde hun sikkert en dårlig dag hehe.

Vi får håpe at vi får svar begge to snart, og jeg krysser fingre for at alt er bra med dere og at ting går smurt :-) Oppdater oss når du få noen svar da :-)

Lykke til :-)

Hm...syns likevel at det var unødvendig av henne å si det til deg. Det er da valgfritt om du velger å ta hele utredningen der eller ikke.

En sykepleier ringte meg også, hun sa at Terje vil gå gjennom prøvesvarene sammen med meg når jeg kommertil undersøkelsen. Men hun kunne si at mine verdier ser fine ut og at hun tror ikke at jeg trengerå bekymre meg. Det var godt å høre. Men det får meg da til å tenke....tenk hvis det er noe inni meg som er "feil". Jaja, jeg får vente, det er ikke såååå mange dager til.

Hold meg oppdatert du også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...