Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Noen som kan hjelpe meg og tolke meningen med teksten? Jeg har ikke sett filmen, men syns sangen er så rørende.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Dytt. Må vel være noen her som gidder å dele litt annet enn navn, barnehagetitler, pakkekalender og barnevernangst?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Se filmen!!! Den er virkelig verdt det. Jeg ville ha tolket den dithen at personen vil leve livet sitt som hu selv vil, og bestemme over egne velg
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Jeg tenker at den handler om å være sterk og ha tro på seg selv, uansett hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Endelig et svar : ) Det er fint mulig at teksten er så enkel at jeg kunne ha tolket den selv, men dette er ikke min sterkeste side så fint med litt hjelp dersom det er en skjult betydning jeg ikke klarer å se. Er det noen som er død eller hva menes? Her er den: Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jorden Och min längtan har fört mig hit Det jag saknat och det jag fått Det är ändå vägen jag valt Min förtröstan långt bort om orden Som har visat en liten bit Av den himmel jag aldrig nått Jag vill känna att jag lever All den tid jag har ska jag leva som jag vill Jag vill känna att jag lever Veta att jag räcker till (Oh, oh, oh...) Jag har aldrig glömt vem jag var Jag har bara låtit det sova Kanske hade jag inget val Bara viljan att finnas kvar Jag vill leva lycklig För att jag är jag Kunna vara stark och fri Se hur natten går mot dag Jag är här Och mitt liv är bara mitt Och den himmel jag trodde fanns Ska jag hitta där nånstans Jag vill känna att jag levt mitt liv
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Historien bak teksten ( som jeg har hørt da) er at denne sangen er skrevet til en kreftsyk kvinne og hennes kamp. Dessverre døde hun.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Etter å ha lest veldig fort gjennom teksten, så er jeg rimelig enig med 17:57, og med et lite tillegg: Hun er også ganske trygg på at hun skal lykkes med livet og valgene sine. Hilsen anno som etterlyste tekst.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Min tolkning er Zzzzzz... Samme med den dumme filmen..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Her er historien! I filmen "Så som i himmelen", er det en kvinne ved navn Gabriella som lever i et voldelig forhold. Hun synger i et kor, sammen med resten av bygden. Alle vet det, men ingen gjør noe. Igjennom filmen ser man at hun prøver å få det bedre, men tør ikke helt. Så til slutt går hun fra mannen, og på samme tid skriver lederen av koret en egen sang til henne. Gabriellas Sang.. Hvor hun synger at hun er fri, at hun lever sitt liv og at ingenting skal få stå i veien. Denne sangen synger hun på julekonserten, med en styrke som gir deg frysninger!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Jeg har hatt filmen et år nå, men aldri giddi å sett den. Den virker så kjedelig. Eller er den ikke det?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #12 Skrevet 28. november 2011 Tusen takk for svar. Da kan den brukes i begravelse for å skildre en person som har levd med mye smerte, men aldri fått hjelp. Denne personen er tung rusmisbruker og jeg har begynt å planlegge begravelsen for hun lever nok ikke lenge. Slik det ser ut nå så vil døden gi henne et nytt liv der hun er fri.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Den kan brukes i begravelse ja. Flott sang!! Til deg som har filmen, men ikke har sett den: SE DEN! Se den nå! Fantastisk film!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå