Puma - sprekker snart! Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Hatt ett ferskforsøk og ett fryseforsøk i høst. Begge endte i positive tester, blodprøver og dalende hcg.. Før jeg begynte m ivf trodde jeg at den dagen jeg så èn positiv test så var sorgene mine over, men så lett er det visst ikke. Fra å ikke ha sett antydning til positiv test i løpet av våre to år med prøving har jeg nå testet positivt på begge forsøk. Hva ER det med ivf og kjemiske graviditeter og positive dritt-tester???!?!!! FAEN!
Hedda39 Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Opplevd det samme som deg,... TO ganger her også. Jeg kommer ikke til å juble over neste positive test!!!! Nå skal jeg ta hysteroskpoi og en rekke nye prøver for å se om jeg mangler noe.... eller om det er noe galt med meg!! IKKE GI OPP! Det skal ikke jeg!! Skal i mål. men nå har jeg tatt en mental pause fra hele ivf,..har hatt tanker om barn og graviditeter hver eneste dag i 4 år...For første gang klarer jeg faktisk å la det ligge,- og føler det er godt å ha en gooooooooood og litt lang pause,.sikkert i gang igjen over nyttår:)
Ele Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Åh, er det vanligere med kjemiske graviditeter under IVF enn ellers?? Jeg er en jævel på kjemiske graviditeter, har hatt 15-20 i løpet av tre år og har ikke tall på hvor mange positive tester jeg har sett... Men jeg kjenner nå også igjen tester som er "feike", men kanskje de ser annerledes ut når jeg er på IVF...? :-O
KLP <3spire<3 Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Er det forskjell på testene? På IVF forsøk i Norge måtte vi kjøpe test på apoteket selv. Denne gangen har jeg vært i København og da fikk jeg med en test som jeg ikke har sett før. Fra Medic24, Datalab hcg casette. Man skal tisse i en beholder, så følger det med en oppsugings "greier", så tar man og dråper 3 dråper i displayet på testen. Jeg spurte den om den er sikker, om ikke hormonene ville slå inn på testen. Spurte om jeg måtte ta blodprøve....fikk nei til svar. Men hun sa at tar du testen i morgen, så er den positiv, men tar du den til avtalt tid, så viser den korrekt. Jeg fikk beskjed om å ta testen 14 dager etter innsett og det er ikke før 07.12.2011! Vel, jeg syns denne testen ser mer solid ut enn testene jeg har sett før, virker rett og slett litt mer "proff" og lurer rett og slett på om noen tester står ut om HCG er under 5 og HCG under 5 er ikke graviditet. Er den 4 så kanskje den slår ut på "billigtester". Men ikke vet jeg!!!!! Jeg bare tenker høyt mens jeg venter.....ruger!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå