Love88 Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Jeg leser på www.jordmorsiri.no "at man skal kjenne 10 bevegelser, store eller små, i løpet av 10-15 minutter, så er det helt normalt. Kjenner du mindre enn det syns jeg du skal ringe til føden og snakke med dem, uansett tid på døgnet når du leser dette." Vil det si at man skal kjenne over 40 bevegelser hver time uansett tid på døgnet?? Jeg er nå i uke 37+4 og kjenner en del bevegelser hver dag, men kan ikke akkurat si at jeg kjenner så mange:(
englemamma84 Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Men babyen sover jo inni mellom også så det er jo umulig å skulle kjenne bevegelser hele tiden. Synes den kommentaren var litt misvisende. Har spurt om det der på sykhuset da jeg følges opp der, og legen er veldig klar på at den lille må få sove inni mellom også, selv om jeg gjerne skulle kjent spark hele tiden:) men de sover jo sjelden lengre enn en time i slengen.
Eviline Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Hei. Du skal kjenne 10 bevegelser i løpet av 20 minutter minst en gang i løpet av dagen.
brutussa Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 min unge kan ikke følge det der iallefall. kjenner bevegelser jevnt og trutt hele dagen, men ikke så mye. men har lenge hatt en anelse om en liten latmakk inni der er 34+1 idag.
Håperhåper :) Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Dette er sakset fra et svar jordmor Kristina har gitt i "Spør jordmødrene"-spalten her: "Er du i tvil om hva som er lite liv, bør du vite at det er svært sjelden et friskt barn sparker mindre enn ti spark i løpet av to timer på en tid av døgnet hvor du vet barnet pleier å være aktivt" Altså ganske mye mindre enn det du har lest på jordmorsiri. Det kan da ikke stemme at man skal kjenne 10 bevegelser per 10-15 min hele døgnet? Da ligger jeg tynt an i allefall...
Prins jan2012 Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Jeg har også lurt på om jeg har en lat liten gutt inni magen! Er 33+2 idag, og kjenner mye bevegelser, men ikke mye spark og leven hele tiden.. Det er igrunn få sterke spark, men han beveger seg og flytter mye på seg så magen buler Så tror absolutt alt er bra med babyen siden det er mye bevegelser, men savner de sterke sparkene, men er vel store forskjeller fra baby til baby også..
Gjest Hippo ღ Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Jeg spurte på "spør jordmødrene" for en ukes tid siden. Og fikk da samme svar som du Håperhåper har limt inn. 10 spark på 2 timer ca. Hvis ikke ligger jeg også tynt ann. Merker jeg kjenner mer bevegelse nå enn for 1 uke siden (30+2) Men det er vel for at han tar større plass.
brutussa Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 greit å høre at vi er flere som ikke har superaktive babyer i magen ei venninne av meg hadde heller ikke en veldig aktiv baby i magen, og han var like bedagelig når han kom ut - lov å håpe at det stemmer på min også tror uansett ikke man skal stresse så lenge man kjenner liv jevnt og trutt. jeg kjenner heller ikke mange kraftige spark, men bevegelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå