Gå til innhold

Hjelp, jeg har brystbetennelse! Kjerringråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått behandling en gang, og avsluttet antibiotikaen på fredag. Søndag kveld startet det igjen. I desperasjonens situasjon var jeg inne på en side med kjerringråd. Der stod det at man kunne fylle BH´n med kål. Så her går jeg da, med kål godt pakket rundt venstre pupp. Har hatt opp mot 40 grader i feber i dag, men jeg går ikke til legen før i morgen. Orker ikke få servert; du må ha forsøkt alt annet i minst ett døgn før vi kan gi deg antibiotika. Smertene er uutholdelige. Influensa-liknende symptomer.

Men en ting slo meg; kan ungen suge pupp av den kålplastrede puppen når dette er fjernet? Skulle jo tro at noe gitt over i melken. Noen som har noen idé?

Ellers er alt annet forsøkt; tømme ofte, varme omslag og varme dusjer, massasje. AUAUAU! Jeg er fristet til å legge ned hele ammestyret, men gutten min er bare 3 uker i dag. Jeg vil forsøke en gang til for hans skyld. Men jeg ser ikke bort i fra at jeg kaster inn håndkleet om dette gjentar seg flere ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auauau, kjenner jeg får vondt i puppene helt hit!

Kjenner igjen alt du skriver om, har hatt 5 runder med brystbetennelse nå, og var nær ved å gi opp selv.

Kål, massasje,varm dusj, pumping...ingenting hjalp når det sto på som værst. Sorry, at jeg ikke har noen gode råd, men etterhvert kjente jeg igjen de murrende symptomene og begynte å pumpe som en gal. Hver 2. time, også om natta. Det berget meg nok fra flere ordentlige runder. Da gikk som regel feber o.l bort etter et døgn.

Ikke gi opp! etterhvert regulerer melka seg så du ikke er like utsatt.

Bare husk å ikke gå meg bh med spiler. Det var = betennelse hos meg siden det klemmer av melkegangene.

Beklager at jeg ikke har noe fornuftig å komme med, bortsett fra at du har min dypeste medfølelse, dette er noe dritt!

Lykke til!

(BTW, babyen kan godt ta kål-puppen:-)

Skrevet

Hei

Stakkars, stakkars deg- brystbetennelse er bare noe av det verste man kan få!!

Jeg prøvde aldri kål på puppen, men det kan da ikke være noe galt at det spises fra den dårlige puppen- lite kål som kommer inn i melka tror jeg. Ville uansett ikke tatt hensyn til det.

Det som reddet meg fra gjentatte brystbetennelser var Lecitin. Hadde tre betennelser og stadig vekk tette melkeganger, men etter at Lecitinen kom i hus har jeg ikke merket noen ting!!!

God bedring. Håper du får det ut av kroppen ila natta.

Skrevet

Med så høy feber og influensalignende symptomer, hadde jeg dratt til legen med en gang!

Mine beste råd mot brystbetennelse er å bruke de ammeinnleggene i ull som du får kjøpt på apoteket, og ALDRI TA på brystvortene med fingrene. Det er så mye bakterier på hendene som man dytter opp i melkekanalene ved berøring. Bruk Q-tips!!

Disse rådene fulgte jeg, og jeg har aldri hatt brystbetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...