Gå til innhold

Dere som ikke gidder å lage pakkekalender til barna, og innbiller dere at barna synes det er mye mer spennende med en bildekalender eller sjokoladekalender, Tror dere virkelig på dette selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et fjåsete fjortis-innlegg, 18:08

Skrevet

Jeg ble faktisk ledd av da jeg fortalte hva mine barn fikk i kalenderen sin i fjor. En kollega som lager pakkekalender til sine tre barn (72?!?!?!!!) pakker, syntes jeg var gjerrig og kjip fordi de fikk en sjokolade hver i en hjemmelaget kalender. Da jeg vokste opp fikk jeg og broren min en sjokolade hver ANNENHVER dag. Vi syntes det var stas også vi...

Hørte forresten om ei jente på ti som fikk DS og iPhone i sin kalender.... Hva skal det være godt for egentlig?

Det er hva man gjør det til.

Skrevet

Hehe, det er så mange av dere som er så snåle og "skadefro".

Jeg elsket å løpe ned for å åpne den sjokoladekalenderen min til en verdi av 5-10 kroner. Jeg var misunnelig første gang jeg hørte noen skryte av at de hadde fått et prinsesseslott i adventskalenderen. Men heldigvis hadde jeg nok empati til å forstå pengeforskjellen. Og dette var min juletradisjon. Jeg blir å kjøpe sjokoladekalender til min datter i år, men får se hvordan dette blir etterhvert:)

Skrevet

Skjønte at dettte var et TROLL før jeg åpnet innlegget, men det gjorde tydeligvis ingen andre!!

Skrevet

Mulig dette er et troll, menn det er faktisk folk som har denne meningen. Det har jeg selv opplevd.

Skrevet

HI; " Mange av de som mener det er for dyrt med pakkekalender er, ut fra egen erfaring de foreldrene som tar seg helgeturer til diverse steder uten barn, røyker, fester en gang eller flere i måneden, har treningsabb på treningssenter, cafeer i lunsjpausen, shopper mye dill til huset og syr sminke til seg selv.. og tenker ikke på hvor mye penger de bruker på seg selv i måneden.. men en pakkekalender en gang i året liksom er for dyrt. Trist synes jeg.."

what a load og crap!

Skrevet

Kjære HI, du er vel ikke hun som hadde laget pakkekalender til seg selv, og begynte å grine når mannen ikke ville kjøpe gaver til den?

Jeg forstår at du synes det er fantastisk gøy med pakkekalender, så da bruker du tiden og pengene dine på det. Vi andre som ikke synes pakkekalender er det beste som finnes, finner på andre ting, OK?

Mine barn har alt de trenger, vi har andre måter å kose oss på. Gaver får de på julaften!

I stedet går vi og handler leker, pakker dem inn og leverer dem til andre som trenger dem mer. Feks fattighuset. Det er den fineste tradisjonen vi har. Spesielt fint for oss voksne, og hun som nå er gammel nok til å forstå at det er noen barn som ellers kanskje ikke hadde fått noen gaver på julaften.

Skrevet

Jeg er ikke lat, bare ressurssvak................. hehe

Skrevet

Jeg hverken ingenting jeg, men her i huset er det ingen som ønsker seg pakkekalender lengre.

To insisterer på rosenborgkalender og en vil ha en vanlig sjooladekalender, vel, da blir det jo d da !!

Skrevet

Herregud da. Barn lider da hverken om de får pakkekalender eller ikke. Det er fullstendig mulig å vokse opp med pakkekalender og ikke bli bortskjemt og forferdelig, akkurat som at det er like mulig å vokse opp UTEN å få pakkekalender bli til en skikkelig drittsekk.

Hvorfor skal folk legge seg sånn opp i hva andre gjør innad familien? Det skader vel ikke deg?

Skrevet

Har aldri hatt tradisjon med pakkekalender, og føler ikke at det betyr at jeg er lat eller en dårlig mor. For meg høres det ut som de fleste stresser og okker seg over at de må kjøpe så og så mange kalendergaver og pakke inn, så det er ikke noe jeg syns høres koselig ut.

Datteren min får en ferdigkalender som hun selv velger, mannen min og jeg får hver vår Flax-kalender, og drømmer om millionen vi aldri vinner.. :)

Skrevet

Vi har begge deler,og det er sjokoladekalenderen som er mest stas. sikkert fordi de er bortskjemte allerede. Tenker å kutte ut hele kalender greia, og da mener jeg gavekalenderen.

Noe med å ikke gidde styre fælt med noe ungene ikke setter pris på.

Skrevet

Skulle lage pakkekalender i år også, men da ble 7-åringen min så lei seg og ville ha det som alle andre hadde.. En Star wars-kalender. Lillebror fulgte hans eksempel og ville ha legokalender an også. Så har de sjokoladekalender i tillegg.

Greit å la barna velge selv, jeg har laga pakkekalender hvert år, men tvinger de ikke heller:)

En annen ting: Jeg bruker tiden min på å være SAMMEN med barna, ikke på å sitte å pakke inn smågaver de ikke er interessert i;)

Skrevet

3 x 24 pittesmå pakker blir til sammen veldig dyrt! og jeg gidder ikke kjøpe en haug med dilldall som fyller opp skuffer og skap eller som blir ødelagt før de kommer ut av pakken. Da blir det mer krise enn kos.

Kan ikke folk gjøre som de vil uten at d skal bry deg? tror barna mine får en fin advent uten masse innpakka dilldall.

Skrevet

Var dette et forsøk på å provosere?

Jeg lager ikke pakkekalender til barna fordi det allerede er formye fokus på å få i samfunnet. Jeg synest at de som har pakkekalender enten har altfor dyre gaver, og dermed skjemmer vekk ungene. Ellers har de mye billig plast dritt som jeg ikke vil ha flytende i huset.

Derfor så lager jeg aktivitetskalender. Har da et bilde for hver aktivitet, feks pepperkakehus, kino, bake, juleverksted, lese bok osv. Hver dag opner ungene denne og vi gjør aktiviteten sammen. da blir fokuset på å gjøre noe som familie. Mange av tingene er ting som vi uansett hadde gjort, men det gjør da ingen ting!

Og ja, jeg tror mine barn blir lykkeligere av dette en av pakkekalender!

Skrevet

Mine barn er helt sikkert like fornøyd med å få en pony kalender som en hjemmespikra :) Spenningen er halve moroa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...