Gå til innhold

Andre her som har født i uke 34?

Anbefalte innlegg

Fødte i uke 34 etter å hatt vannavgang i 14 dager. Er nettopp komt hjem og synst det er så vanskelig å få like mye mat i han som det står på skjema at han skal ha. Noen som har vært gjennom det samme og har noen gode tips? Er så redd for at vi ikke skal klare dette på egenhånd her hjemme.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk ei jente 32+4, men fikk ikke et skjema å følge. Eneste mål var å vekke henne hver 3 time for mat frem til hun var ca 3500g. Veide henne ofte og fulgte opp...

Dersom du er på Facebook er det både en åpen og lukket gruppe for foreldre med premature. Anbefaler deg og melde deg inn der. Mye konstrukteive tilbakemeldinger og kjempekoslige folk :)

Lykke til!!

• 1 måned senere...

Jeg fødte i uke 34 sist, men da var vi på nyfødt intensiv i litt over to uker, inntil ammingen var etablert. Da hadde jeg vent meg til å amme/mate hver 3dje time. Det tok litt tid å få datteren min til å amme ordentlig effektivt pga gusot og søvnig, slapp baby. Men etter hvert gikk det uten problemer! Søk støtte på Helsestasjonen hvis du føler behov for råd og veiledning - det er lett å engste seg på egenhånd. Spesielt med førstefødte. De kommer også på hjemmebesøk om det er behov!

Lykke til! Det går seg sikkert til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...