Dagfrid Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Når er det vanlig å begynne med litt introdusering av brødmat? Har prøvd litt til gutten min på 7.5 mnd, men kommer som regel i retur. Gir bittesmå biter, men virker ikke som han klarer å få det bak til svelget, men skyver det istedet ut. Hva gir dere som pålegg? Hvordan deler dere opp?
Babyønske �� Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Jenta mi er 7 mnd og vi er så smått i gang med tilvenning av brød. Hun sliter litt og brekker seg lett, så jeg har begynt å bløte de i litt mme(evt mm) da går det bedre for henne. Av pålegg bruker jeg leverpostei som jeg smører på før jeg bløter bitene, evt dypper jeg de i litt fruktmos. Jeg skjærer tynne skiver og i bittesmå biter, 5x5 mm ca. Hun brekker seg stadig mindre, så jeg dropper nok snart å bløte de. Men fortsetter nok med små små biter en stund til.
Dagfrid Skrevet 28. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2011 Da skal jeg prøve å bløte maten:) Når kan en egentlig forvente at de skal klare pinsettgrepet og ta mat i munnen selv? Er det vanlig å begynne å trene på det alt ved 7-8 mnd alder?
A_K Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Jenta mi på 6,5 mnd spiser brød som bare det. Har på smør og prim med jern eller leverpostei. Deler opp skiva i små biter, og hun sutter litt på biten før hun svelger. Brekningene går over etterlever:) vi har allerede begynt å øve på å gripe etter bitene selv, funker sånn halvvegs av og til, mye gris:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå