Gå til innhold

Gravid i uke 34 og falt nettopp ned trappa:( auuu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Falt på ryggen og halebeinet, kjente et spark ca 5 min etterpå. Da har vel babyen det bra? De tåler vel ganske mye? Slo ikke selve magen , men nå ble bekkenløsningen min 100 ganger verre:(((

Fortsetter under...

Skrevet

Ring legen for en sjekk, kan få morkakeløsning av sånt.

Skrevet

Uff da! Ring legen du, babyen har det nok helt fint, men det kan jo være du har ødelagt noe, f.eks halebenet!

Håper alt er bra, lykke til.

Skrevet

Hvordan sjekk tar han da? Skal til legen om 30 min faktisk:)

Skrevet

Jeg hadde også ringt legen når du er såpass langt på vei, og faller såpass hardt...

Selv om barnet sparker rett etterpå, er det ikke dermed sagt at morkaka ikke har fått seg en trøkk (henger ikke i kjetting akkurat..)

-Iallefall følg med på aktiviteten til jr fremover, dabber det av kan det tyde på oksygenmangel og morkakesvikt.

(trenger ikke å få synlig blødning, selv om du blør invendig...)

Dette går sikkert fint, men det koster ingenting å ta en tlf tenker jeg...?! :)

Skrevet

Sjekk om kynnene kommer ofter og om dei vil vedvar, Ver opps og gå ofte på do for sjekk om blod. Ta det med ro.

Sliter du med masse kynner etter falest kontakt lege og dersom antydning til blod må du kontakte lege.

Annonse

Skrevet

Så nå at du skal til legen om 30min. Så bra :) Da ville jeg nevnt det, iallefall.

Han vil nok anbefale å følge med på spark, og evt sende deg på UL får å se på morkaken og hjertelyd... :)

11:44

Skrevet

Falt ned trappa selv i samme tidsrom, og ringte føden for å høre for sikkerhetsskyld om jeg burde komme inn for sjekk. Men så lenge du ikke faller direkte på magen, føler spark ol så skal du bare ta det med ro. Men starter du å merke noe endringer tar du selvsagt kontakt.

Men husk at det som regel går helt bra. Det er mer støkket som sitter i. Det er ingen koselig opplevelse. Jeg var gul og blå og svar på rompe og rygg i lang tid etterpå, og merket på kroppen at jeg hadde vridd meg på en merkelig måte. Man faller nok slik at man prøver å skåne magen. For muskelatur som ikke var brukt tidligere ble da brukt når jeg tok meg for.

Skrevet

Takk for betryggende svar koala 97!:-) og dere andre:) slapper litt mer av nå. Jeg stokk skikkelig og tok til tårene med det samme, min mann har akkurat dratt på jobb så jeg var alene også, noe som gjorde det hele enda skumlere:(

Skal følge med på spark ol, håper baby har det fint. Er jo så nær målet nå!!

HI

Skrevet

More min datt ned hele trappa i 9 mnd, jeg lever i beste velgående;)

Skrevet

Dette er feil informasjon koala...

Det er mer farlig å falle bakover på rygg osv enn å falle framover.. med tanke på morkaken osv...

Alle gravide som faller hardt bakover.. (og framover for den slags skyld) bør ta en sjekk... Ihvertfall i følge St.olavs hospital i trondheim.

Skrevet

Da får du ringe ta kontakt med sykehuset her og informere dem da, siden de gir ut feilinformasjon!!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hvordan har det gått HI?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...