julibaby10 Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Gutten min på 4 mnd gikk fra å sove 8-9 timer uten mat på natta, til plutselig å våkne hver 3-4 time. (Noen ganger ennå oftere). Begynte med dette for 3 uker siden, og tenker at det var øketid på gang ;-) Da han fylte 4 mnd, bestemte jeg meg for å prøve velling. En liten ts i flasken med 80-100ml med mm. Avslutter med pupp før jeg legger han. Resultatet så langt; sovet i 7 timer, og når han da våkner litt er han supertrøtt, og spiser litt fra puppen før han sover igjen. Syns han sover tyngre nå etter at magen fikk litt ekstra Så nå er det leggetid ca 20.30, og står opp 8-9. Sover to korte-, og en lang dagdupp stort sett. Til sammen ca 4 timer. Blid og aktiv gutt!!
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Hei Lager du velling av grøt pulver? eller har du funnet velling?
Billie Jean Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Det lurer jeg også på Min er akkurat blitt fire måneder, og jeg lurer på masse ift både velling og de ulike grøttypene, hvilke som er best å begynne med osv...
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Billie Jean, vi har brukt holle sin hirsegrøt og laget velling av, fungerte supert hos oss risgrøten til holle går også an. De fåes på helsekost Koster litt mer, men er verdt det. De er helt uten melk, så man kan lage melkefri grøt av de også. Og så er de selvsagt glutenfrie, det er jo best å starte med de som er det.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Er det greit å blande med mm eller er det bare dumt? Hvor mye starter man med? en te-skje?
El1 Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Her begynte vi med velling da han var 3 1/2 mnd og grøt da han var 4 mnd. Lagde da velling på Nestles risgrøt også brukte vi risgrøt med banansmak til grøt. Nå hadde jeg prøvd maisgrøten til Nestle til velling og gitt risgrøt. Da de blir 6 mnd får man kjøpt egne pakker med velling.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Går fint å blande med mm, holle sine grøter kan man lage med mm, mme eller vann Når vi har gitt det som grøt har vi gitt han et par små skjeer med tynn konsistens. Han brakk seg når han fikk den i vanlig konsistens, så fant ut det var bedre å lage den litt tynnere og gradvis lage den tykkere så han blir vandt til det. Når han blir vandt til konsistensen tenkte jeg å gradvis øke til full porsjon. Når jeg lager det som flaske har jeg oppi ca en tskje til ca 100ml.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 Takk for at du svarer:) så jeg spør og graver videre jeg Hvor mye kan man gi på flaske første gang?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Går helt fint det vet du Vi startet med en flaske med ca 50 ml og en halv tskje grøtpulver, den ga vi på formiddagen. Ville se om magen hans tålte det før vi ga på kvelden, så vi slapp evt magevondt på nattestid. Ga han den mengden et par dager til samme tidspunkt og når vi såg at han tålte det fint ga vi ca 100ml med en tskje grøtpulver på kvelden. Vi gjor akkurat det samme med storebror når han var ca 4 mnd og det har gått helt fint med begge to
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Tusen takk for svar Da skal jeg invistere i pulver å prøve i morgen for å se hvordan det går
Mummimamma :) Skrevet 28. november 2011 #13 Skrevet 28. november 2011 Min gutt på tre og en halv måned har sovet 6-7 timer i strekk hver natt til han ble født å til han ble tre måneder. De siste fjorten dagene har han våknet hver 2-4 time hver natt for pupp. Begynner å lure på om han trenger mer mat om kvelden for å sove lenger og vurderer å bynne med grøt, mm eller velling. Men da lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det. Dere som gir velling ellers, ammer dere? Ammer dere evnt. før eller etter at dere gir flasken med velling på kvelden? Er redd for at jeg starter med tilleggsmat for tidlig, men gutten min er ganske stor, nærmere 8 kg så jeg tenker at han krever mere mat enn jeg har å gi han....
julibaby10 Skrevet 28. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2011 Jeg kjøpte risgrøt fra hipp. Pumper mens han sover på formiddagen, og bruker det til velling på kvelden begynte med 80ml, og en te-skje grøt oppi Har flaske fra avent, og har kjøpt smokk til den, for tykkere drikker. Kommer ganske fort ut av den, så tar noen "rape pauser" underveis... Har gitt litt pupp sånn i 18-tiden, velling i 20-tiden, og pupp etter velling igjen da er han veldig klar for senga 20.30:) Kjøpte forresten inn sviskemos også, i tilfelle treg mage, men det har gått veldig fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå