Gå til innhold

Har sydd julekalender, men hva skal jeg bruke for å henge den opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg har null peiling på håndarbeid, og har for første gang i livet mitt lagd noe selv.. hehe! Har sydd en julekalender til vesla med korssting, og den er nå faktisk ferdig.

Men, hvordan i alle dager skal jeg få hengd den opp, og hva skal jeg bruke?

Finnes det noe man kan sy inn på toppen og eventuelt feste med en tråd? Og hvor finner jeg dette?

Jada, udugelig på håndarbeid;)

Skrevet

Jeg har brukt to store metalringer (alla de som man henger gavene på - bare større). Disse har jeg sydd godt fast og bruker som oppheng. Fungerer veldig grei på vår adventskalender:)

Skrevet

Du vet, ingen spørsmål er for dumme og synes det er imponerende at du har sydd en julekalender - da duger du absolutt i håndarbeid:)

jeg har sydd toppen på samme måte som en gardin, puttet en pinne jeg fant i naturen i, og festen en tråd i hver ende av pinnen og knøyt fast tråde i spikeren på veggen ;)

Skrevet

Takk for svar begge to;)

Haha, Fuglemamma du fikk meg til å bli stolt over eget arbeid, takk;)

Tenkte kanskje at det kunne være greit å ha en slags pinne øverst, sånn at ikke kalenderen "bøyde" seg. Så kanskje jeg kan bruke de type pinnene man har i orkideer?

Skrevet

du får kjøpt sånne fine beslag til å henge kalenderen opp med..

du får dei i rød,gull osv..i forskjelige lengder..sjekk på internett.søk på atelje margaretha..litt usikker på kossen det blir skreven..men det er ein plass som selger alt til handarbeid..dei er veldig fine og pynter ekstra opp på kalenderen..

Skrevet

Her finner du forskjellige typer beslag du kan bruke

http://www.margaretha.no/butik/default.asp?

Blomsterpinne til orkide vil jeg ikke brukt, da den tåler lite før den knekker. Selv om hver gave i seg selv veier lite, så blir det litt vekt når 24 gavers skal på en og samme kalender.

Det viktigste er at du får fordelt vekten av kalenderen jevnt over hele toppen (slik du får med beslagene) da unngår du at kalenderen som du har brukt mange timer på blir dradd, evt revner.

Lykke til; og du kan UMULIG være udugelig på håndarbeid når du klarer å sy en julekalender...

Jeg må også sy en, -til neste år. Her hos oss har ungene fått hver sin av oldemor, men nå er hun ikke blandt oss lenger, så da må mamma til verks.. Lurer på hvordan resultatet blir, og om jeg får tid hehe

Skrevet

Ser nå at linken ikke linkes videre, men gå inn på Tilbehør og beslag så finner du mange forskjellige, og i forskjellige bredder..

Skrevet

Tusen takk for link Rose..., skal absolutt bestille derfra. Så får den henge litt skjevt til beslaget kommer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...