Gå til innhold

For en |1.søndag i advent.. (Advarsel- klageinnlegg...;) )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Hadde sett for meg at jeg skulle kose meg sammen med ungene mine med hjemmebaka rundstykker, eggesalat og røykalaks på første søndagen i advent. I stedefor endte jeg opp med sykehusinnleggelse med 149/112 i bt og stigende svangerskapsforgiftning allerede i uke 27.

Lyspunktet i tilværelsen er at jeg responderer bra på blodtrykksmedisinene jeg har fått, og må heldigvis ikke ta så store doser:) Må bare innrømme at det ble et slag i magen selv om jeg har to svangerskap bak meg med svangerskapsforgiftning,og de regnet med at jeg ikke kom til å bli noe "bedre" denne gangen.

Får håpe denne "gifta" holder kontroll på sykdommen og at jeg slipper å føde en prematur baby.

Håper alle andre har det bra og beklager så mye dette negativet innlegget,men måtte bare få det ut en eller annen plass. Er litt frustert,men ser nok lysere på det i morgen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første så leit at dagen ikke ble som planlagt for deg og familien! Kem endelig godt at medisinen virker :) krysser fingrene for deg og håper du ikke blir verre :) masse lykke til videre :)

Skrevet

Huff, så trist. Men ta en hyggelig frokost 1.desember da?

Tenn lys og spis eggerøre, bare å stå opp litt før ;) (lett å si, haha)

Eller ta det igjen til helgen, det blir kos da også.

Krysser fingrene for at medisinene dine virker!

(Går selv og venter på at sv.skapsfrg. skal "slå til" - er nok mer et prykologisk forsvar, da jeg ble overrumplet med et akutt født prematurt barn sist.)

Lykke til fremover!

Skrevet

Prykologisk = psykologisk, selvfølgelig

Skrevet

Takk takk :) Medisinene fungerer kjempefint! Holder iaf blodtrykket mitt nede på et akseptabelt nivå. Så nå er det bare å krysse fingrene for at det forblir slik de to neste mnd framover ;) Har blitt fortalt at jeg uansett blir satt i gang før terminen pga utviklinga.

God ide om å kose seg ekstra 1.des:) :) Om formen er der skal jeg bake rundstykker til da :)

Skrevet

Uff, så trist og kjedelig! Bra du responderer på medisinen, håper bt blir holdt i sjakk lenge nok til at du får føde så nært termin som mulig.

Jeg går også og bare venter på at sv.forgiftningen skal slå til. Forventer liksom bare det verste. :/ Krysser fingrene mine for deg!

Skrevet

Håper jeg kommer over 37 ukers grensa. Det vil jeg virkelig! Men er med godt mot og tenker at det bare må ordne seg :)

Er utrolig ubehagelig å vite at svangerskapsforgiftningen kommer til å slå til.. Det værste med det er at det kan komme så brått,slik det gjorde med meg nå. Håper du slipper å bli dårlig! Krysser fingrene for at du kommer i mål!:) Tror den beste løsningen er å tenke positivt og lytte så godt en kan til kroppen :)

Gjest Milla med 1 Jente og Spire
Skrevet

Jeg kan ikke så mye om svangerskapsforgiftning, men hva skjer, hvordan opplevdes det, da du plutselig ble så dårlig?

Håper virkelig at småttingen din får være i magen din i mange uker til:)

Skrevet

Æsj så kjedelig, håper det stabiliserer seg for deg fremover.

Når ble du dårlig de to andre svangerskapene? Er også gravid med nr 3 og har to svangerskapsforgiftninger bak meg så jeg er litt nervøs for at det skal komme igjen for tidlig denne gangen. Hadde høyt blodtrykk allerede i 1 trimester..

Skrevet

Med førstemann var jeg mest sannsynlig syk hele svangerskapet så og si,men ble ikke tatt på alvor. Selv ikke med bt 165/127. Ble til slutt satt i gang og pga at jeg ble satt i gang for seint endte fødselen med kramper og katastrofe snitt.

Med nr 2 ble jeg gradvis dårligere i 2-3 trimester. Ble satt i gang da jeg holdt på å få kramper hjemme. Måtte ringe ambulanse. Ble satt i gang samme dag og hadde en drømme fødsel.

Denne gangen hadde jeg hatt så fint blodtrykk fram til uke 23. Så begynte det å stige. Etter en eksamen i forrige uke ble blodtrykket mitt forværret, fikk kraftig hodepine og begynnende flimringer. Så da dro jeg på sykehuset. Ble innlagt med en gang med et blodtrykk på 149/112.

Symtomer som jeg har kjent på er : Kvalme, kraftig pannehodepine, svimmelhet, unormalt trøtthet, vann i kroppen, synsforstyrrelser, smerter i mageregion og generell uvelhet.

Skrevet

Ariel78

Håper også det stabiliserer seg,men ser ut som at dosen med blodtrykksmedisiner er noe lav da blodtrykket mitt blir veldig høyt før neste tablett skal tas.. Skal på kontroll på sykehuset neste uke så skal snakke med dem om dette da :)

Huff, håper virkelig ikke du også får svangerskapsforgiftning..Jeg blir så bekymret når formen er slik som den er nå. Føles som alt kan skje når som helst. Første fødselen ble ekstra dramatisk for min del, og den sitter kraftig i. Skal krysse fingrene for at det kommer til å gå bra med deg framover :) Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 27.

Skrevet

Skjønner godt du er bekymret når det er så lenge igjen. Får håpe medisinene fungerer et par måneder til så det ikke blir prematurbaby.

Jeg er bare i uke 15 så det er jo tidlig ennå. Men undertrykket lå på 95 på første kontroll og de andre gangene har det ikke steget før etter uke 30.

Har fått beskjed utifra historikken at jeg må regne med at det vil komme tilbake denne gangen også.

Bra du blir fulgt opp da, men det er styr med sykehuskontrollene og uvissheten hva som skjer.. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...