Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det et spørsmål som går igjen her, men...

Vurderer å bytte ut bilsetet nå, men til hva?

Har kikka litt på Britax multi-tech og BeSage Izi Kid X3 isofix. Hva ville dere valgt? Noen som vet om de tar større plass i bilen enn Maxi Cosi Cabriofix med base forresten? Tror ikke vi har veldig god plass til et større sete enn det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BeSafe, ikke beSage selvfølgelig...

Skrevet

Vi har byttet sete nå, og gikk for en BeSafe combi x3. Vi har en Passat stv, og kan ikke si at det var så god plass til setet.. Men vesla sitter godt i det setet, og er kjempe fornøyd der hun sitter og titter ut. :) Hun er snart 8 mnd.

Skrevet

vi måtte bytte til Britax Hi-way II, det er et bakovervendt sete som tar liten plass. Faktisk mindre plass en babysetet til britax med base. Jeg har ikke iso fix i bilen min da. Jeg har ikke funnet ut hvordan dette sete gjør det i tester, men generelt gjør Britax det bra. Og når alternative var forovervent sete fant jeg ut at vi kjøpte det.

Setet går fra 0-25 kg.

Skrevet

BeSafe setet er svært da. Kjenner ikke multi-tech. Vil tro besafen tar mere plass ja enn det setet dere har nå. VI har BeSafe CombiX3. Valgte Combi og ikke kid. Vi vil selvsagt forsøke å holde han bakovervendt lengst mulig men det er greit å ha muligheten for å bruke det forovervendt dersom han skulle bli bilsyk etterhvert.

Skrevet

Vi har kjøpt be safe combi x 3 isofix og er veldig fornøyd med det. Tar litt større plass enn babysetet vi brukte. Vi skal kjøpe et sete til mannens bil og lurer litt på Britax multi tech, men har ikke det kommet litt dårlig ut i tester?

Skrevet

Multi tech fikk veldig dårlig karakter i testen til forbrukerrådet, men så det var godkjent i den svenske plus-testen. Syns det er så vanskelig å vite hva en skal se etter. Noen som har det setet? Er dere fornøyd?

Skrevet

Vi vurderer også cybex pallas fix, fikk veldig bra i test og kan brukes til 36 kg, men er kun fremovervendt og ser litt voldsom ut med alt ungen må ha forran seg...

Skrevet

Vi kjøpte Besafe Izi Combi X3 med isofix. Veldig fornøyd.

Skrevet

Hadde ikke valgt besafe! Setet er stort! Vi hadde en nokså stor stasjonsvogn og ingen av oss kunne sitte foran når stolen var bakovervendt bak oss. Og vi er ganske små....

Barna sitter godt i det fra 8 mnd, men når det passerer 1,5 er setet lite, spesielt med yttertøy etter barnehagen. Jenta vår er svært liten av størrelse, men klaget lenge. Byttet når hun var 3 og akkurat tung nok til beltestol og mini kunne ta over hennes. Tviler på han kan bruke den så lenge siden han ser ut til å bli større enn henne.

Anbefaler det ikke!

Skrevet

Vi kjøpte Britax multi-tech II, og hadde maxi cosi med base tidligere. Setet er litt større, og det krever mer plass framover, så passasjersetet foran må lenger fram. Men breddemessig synes jeg ikke det er så mye større enn basen til maxi cosi. Jeg ville hørt på butikken om dere kan prøve å sette det inn før dere tar det med hjem (evt om de kan gjøre det for dere), så ser dere fort om det går an.

Vi er i alle fall veldig fornøyde med setet, både store og små :)

Skrevet

Multi tech fikk dårlig karakterer ja, men har kommet et til, multi tech II (det het i alle fall det vi kjøpte), og det var visst en bestselger hos barnas hus, som var både sikkert og behagelig. Tror det de trakk mest for var at det var knotete å sette inn i bilen, men det står stødig som fjell og har god sidestøtte, så jeg synes det er veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...