Romeren Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Hei! Etter som jeg har skjønt er det sjelden, men jeg var også veldig bekymret for dette under mitt første svangerskap, mye fordi jeg satt alt for mye inne på slike forum som dette. Her får man inntrykk av at "alle" har hatten MA, men det er nok mest fordi de som ikke har hatt en MA ikke sier noe om det. Så slapp av. En gynokolog sa til meg at så lenge jeg ikke blør, er det ikke noe å bekymre seg for (og blødninger trenger heller ikke bety at noe er galt). Mitt råd til deg om du har lett for å bekymre deg er: Bruk mindre tid på å lete etter svarene på det du lurer på på nett, og ta deg heller en prat med en gynokolog eller fastlegen din. Går nok bra skal du se! Du har oddsene på din side!
Rivjernet Skrevet 28. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2011 Tusen takk for svar! Dette er (tro det eller ei) mitt tredje barn! Blir like nervevrak hver gang.. Jeg klarer ikke tro at jeg kan være så heldig at jeg skal kunne bære frem 3 friske barn! Så jeg går vel bare å forbereder meg på det værste... Det er vanskelig å forklare..
mumitrollet Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Jeg og tenker litt på det at "skal jeg være så heldig å gå gjennom 3 svangerskap uten å miste". Men jeg tenker at en kan jo ikke tenke sånn heller. Er kun 6+4 så velidg lenge igjen til jeg er "sikker" enda.
TurboJenny87 Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Nå spør du vanskelig... Det sies at det er ganske skjeldent, men selv har både jeg og 2 av mine nermeste venninner hatt MA. Litt av grunnen til dette er at mange tar tidlig ul, og da merker en at fosteret er dødt. Hadde en ikke gått til ul hadde en kanskje begynt å blø en uke etterpå feks og dermed hadde det blitt reknet som en SA. Jeg hadde ingen blødninger eller symptomer på MA i forkant. Jeg så til og med hjertet slå 8+1, og fikk beskjed om at det var 95% sjanse for at det ville gå bra, men hjertet hadde sluttet å slå 9+2. Så jeg tenker lite på statistikken der ute for jeg er som oftest utenfor:-p Mener ikke å skremme deg altså, og de aller aller fleste svangerskap ender bra:-) Så du må ikke bruke tid på å bekymre deg unødig, mest sannsynlig har reka det bra:-D
TurboJenny87 Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 .....spesielt for deg som har flere vellykkede svangerskap bak deg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå