Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har opplevd å ha eggløsning FØR dere tester positivt?

Jeg tester relativt ofte når det nærmer seg, bruker både strimmel og stav. (Har også brukt CB, men hadde ikke igjen til denne syklusen.) Får to streker i noen dager før teststreken blir like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Jeg hadde hatt én positiv test før jeg kom på klinikken i går, men deres test ble ikke positiv (ca 5 timer etter min positive test). På ul lå det ikke noe egg klar, hun kunne bare se posen på den ene siden. På den andre siden var folikkelen altfor liten, kanskje klar om 5-6 dager, og det stemmer ikke med syklusen min i det hele tatt.

Jeg har "for morro skyld" testet i går og i dag, og fått "kjempepositive" tester. Er litt frustrert av denne kroppen min som ikke oppfører seg "etter boka"...

Tempen gikk litt opp i går, og baby compens prognose for optimalt befruktningstidspunkt har endret seg fra å være i går til i dag, noe som i hvert fall ikke gir mening.

Uff, ikke lett dette her...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143825636-el-f%C3%B8r-positiv-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff,dette teste kjøret er vanskelig.

Når tester du på dagen ?

Det sies jo at el testes best på ettermiddag,

Og at lh stigningen kan være over en så kort periode at om du tester

Til feil tid på dagen kan du risikere å gå glipp av den...

Vet ikke om du har lest på Pernille sine sider,så legger med en link i tilfelle...

www.pernille.info

Håper du får teften på el og at ting går din vei !!!

Hilsen

Jeg har testet opptil 4-5 ganger om dagen, så det skal noe til å gå glipp av noe!

Testen var ikke positiv da jeg sto opp, ca kl 9. Fullt utslag ca kl 11. Fikk time kl 16, og ba da om å få tatt en ny test på klinikken, sånn for sikkerhets skyld, men den var ikke positiv.

Hun sa det var opp til meg hva jeg ville, men jeg synes ikke jeg kunne reise hjem uten å gjøre et forsøk i alle fall, egget lever jo tross alt en stund.

Dette var på lørdag. Jeg hadde positive tester etterpå også, både den dagen og søndag morgen + kveld. Først på mandag ble teststreken svakere enn kontrollstreken, og dermed negativ test.

Hun kunne ikke si hvorfor det var slik, jeg fikk inntrykk at hun på en måte prøvde å skylde på at jeg hadde brukt en strimmel kl 11, men den "kjøper" jeg ikke. Jeg har brukt både strimler og staver, og de har stemt overens. Det var dessuten riktig type utflod/slim ift el, noe hun også bemerket.

I forrige syklus fikk jeg først "nesten positiv" på dag 10, deretter ble teststreken svakere på kvelden, for så å bli sterkere/positiv neste dag og kveld. CB var også positiv den natta (før jeg reiste). Jeg hadde ul og insem på ettermiddagen dag 12. Da hadde el skjedd, men det var definitivt mindre enn 16 timer siden, sa hun jeg var hos da. Jeg trodde derfor jeg lå godt an denne gangen, da jeg kom på klinikken like etter første positive test i denne syklusen. Men nei :-(

Det ble i det hele tatt en litt surrete tur, både ift klinikken, der jeg først kom til stengt dør, og pga været, som medførte at flere ferjeavganger ble innstilt, slik at jeg kom hjem en dag senere enn planlagt. Nå er jeg skikkelig nedsyltet av forkjølelse - det øker vel ikke akkurat sjansene for å bli gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...