Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som har sovet 9 timer sammenhengende fra han var 3 uker.

Han flyttet på eget rom rett før han ble 3 mnd.Da sov han fra 10-12 timer sammenhengende!

Nå de siste ukene har han plutselig begynt å våkne opp til 2 ganger om natten! Da smatter han på hendene sine og hyler hvis han ikke får mat!

Vi har begynt å innføre grøt på kvelden nå siste uka for å se om det kan hjelpe.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sa helsesøster at dette var ganske vanlig rundt 4 mnd, det er visst en periode hvor de vokser og utvikler seg mye så mange trenger mere mat. Syns forøvrig ikke dine netter høres så værst ut, her er vi fortiden oppe annenhver time, kanskje hver tredje på en gonatt..

Skrevet

Jeg har det akkurat det helt likt..han har sovet 10-12 timer om natta og nå er han 4 mnd og våkner midt på natta og tygger på hendene og prater i vei...får litt mat så sovner han igjen i noen timer...

håper det ikke varer altfor lenge..har blitt vant med sammenhengende søvn :)

Skrevet

Ja, vi opplevde det samme i en periode fra 3-5 måneder når både nattesøvn og dagsøvn ble mere oppstykket. De får gjerne en lang økeperiode i den alderen også, så det er bare å fore på. Jeg innbilte meg at det var ved 3 mnd vi skulle begynne med rutiner, men her var det heller omvendt. Sov natta igjennom igjen ved 5 mnd, men så kom jo tennene, utviklingssprang osv, så det gjelder å nyte sammenhengende søvn mens man får det og ikke bli skuffet om det ikke varer for evig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...