Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i en annen tråd at det ikke er uvanlig at de små må ha hjelp til tørking når de har gjort nr 2 på do frem til det nærmer seg skolealder. Forstår også at det er vanlig at de er på besøk hos venner uten å ha med foreldre fra ca 3-årsalder. Bare lurer på om det dermed er vanlig å få hjelp av venners foreldre når de må nr to på do. Eller om de fleste går så sjelden på do at en sånn situasjon sjelden oppstår.

Har nemlig selv ei jente på straks 4 år som gjør nr 2 på do minst 3 ganger om dagen (mulig at dette er litt ofte i forhold til hva som er vanlig. Lurer på å sjekke om det er noe hun ikke tåler). Dermed har det også hendt at hun har måttet når hun har vært på besøk uten oss. Hun er ikke redd for å spørre om hjelp, men jeg lurer på om dette er litt rart. Hva mener dere? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på 4 som er veldig ivrig til å klare seg selv med alt mulig, men hun trenger faktisk hjelp etter å ha vært på do med store ting. Det hender innimellom at hun ikke sier fra, blandt annet i bhg, og da ender det opp i at hun ikke tørker seg nok bak, det blir en del rester som storkner på huden / i undertøyet og det blir utrolig vondt og sårt for henne. Hun vil, men klarer ikke å tørke seg godt nok , og hun har fått streng beskjed om å si fra alltid når hun skal gjøre store ting. Det er ikke vanlig i vår omgangskrets at så små barn er på besøk hos hverandre uten foreldre ( så lenge det ikke er naboer som bor i samme etg ), men for meg er det ingen problem å spørre om de små gjestene trenger hjelp på do, de er jo i samme alder som min, tror neppe andre barn er så mye mer flinkere enn min jenta , og jeg skjønner at det kan være flaut å spørre voksne selv, selv om det er godt kjent nabodama . Så jeg tilbyr min hjelp og har ingen problem med det. Ser ingenting rar i det.

Skrevet

Tror de fleste som har barn i den alderen synes dette er helt naturlig. Da jenta mi fyllte 5 år, hadde bursdagsfeiring hjemme med pølser, kaker og is. På ett tidspunkt var do-køa lang, og jeg tørket som på løpebånd :) Må le når jeg tenker på det. Helt naturlig for ungene å be om hjelp, og de er herlig ubekymra må jeg si!

Skrevet

Skriver under på denne:) Kommer til å savne denne herligt ubekymrede alderen!

Skrevet

helt normalt å hjelpe barnas små venner med tørking etc når de er på besøk mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...