Småtrollmamma Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Noen som har erfaring med dette? Jeg har aldri gått til verken fysio eller kiropraktor. Men har måtte krype til korset da bekkesmerter har slått meg helt ut av spill dette svangerskapet. Er 50% sykemeldt frem til 12 desember og håper noe har skjedd til da...selv om jeg tviler :-/ Opplever store smerter og verk i rygg/ bekken og hofter. Vagger meg rundt og føler venstre hofte og kne kan svikte når som helst under meg. Kommer sånne knivskarpe stikk i hoftene ganske ofte og håper nå inderlig fysioterapauten kan hjelpe meg og at jeg ikke har gått for lenge med dette..:-( Jeg er bare 18 + 4 men hadde bekkenløsning forrige svangerskap også. Denne gange n kom plagene allerede i uke 11!!
MammaMø med to små Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Jeg hadde første time hos fysio på fredag:) Jeg har bekkenløsning, er 22+2 men har kjent det sisden uke 12. Jeg fikk beskjed om at elipsemaskin er noe av det beste vi kan bruke. Og pass på at du ikke stivner, beveg hoftene dine. Vrikk litt på rumpa når du går, det er fryktelig dumt å stive seg selv opp, da blir det bare verre. Lykke til:)
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Hehe.Lykke til hos fysio, har gått der noen ganger nå å føler meg skambanka og utslitt etterpå, har vondt flere dagen men så blir det bedre de 3-4 siste dagene før det er tilbake til benken igjen, men det hjelper;)
Småtrollmamma Skrevet 28. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2011 Takk, det var et nedslående møte. Har kraftig akutt bekkenløsning med gangvansker. Har fått et A4 ark med ting jeg må huske på å ikke gjøre. Jeg er helt matt...får ikke gjøre noen sidelengs bevegelser. Må ikke kjøre handlevogner eller vaske gulv/ støvsuge. Ikke bære mer enn 1 kg og ikke gå i trapper. Bor i 3 etg hus og sov,stue og bad er i 2 etg. Får ikke ta lange steg og må holde beina "samlet " til enhver tid i alt eg gjør....Det kan jo bli lett når jeg har en 2,5 åring som jeg har alene ansvar for når mannen jobber i havet 2-3 uker av gangen. JIPPI!!! og i tillegg har jeg hund som må luftes flere ganger for dagen. Jeg skal gå til behandling 1 gang i uken fremover så håper det har god virkning :-)
OssTre<3 Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 Hei! Jeg må si jeg vet akkuratt hvordan du har det, (skjønt du har det hakke værre enn meg med en 2,5 åring.) Er 13+3 uker på vei (første) har kjent bekkene ta livet av meg i to uker nå og venter enda på fysio, og dette blir jo bare verre og verre. Har en mann som er på havet i 4 uker om gangen og en aktiv 8 mnd gammel hund! Hvordan skal du liksom klare og ikke gjøre husarbeid, lufte hunden, lage mat, bære mindre enn 1 kg +++++ når du er aleine!!?? Håper inderlig det hjelper med fysio for deg, så krysser jeg fingrene for at jeg får komme til snart også
Småtrollmamma Skrevet 29. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2011 Ja det blir verre og verre...:-( håper du får behandling snart også.
Gjest Milla med 1 Jente og Spire Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Det trenger ikke å bli verre og verre. Jeg har i hvertfall vært heldig der! Startet med bekkensmerter allerede i 9.uke, og da jeg var 14-15 uker på vei begynnte det å bli så plagsomt og ille at jeg fikk kommet meg til fysio. Har hatt 3 timer hos henne hvor hun har lært meg ulike øvelser. Har fått meg en treningsball her hjemme som jeg bruker til noen av disse. Nå er jeg 24 uker på vei, og bekkenet har blitt mye bedre de siste 3 ukene!! :-) Nå er det mest korsryggen som blir vond, men bekkenet har heldigvis roet seg ned. Jeg vet at dette ikke er noen selvfølge for alle desverre, men håper inderlig at dere kommer dere gjennom dette uten å bli helt ødelagte. Jeg skal ikke mer til fysio så sant det ikke skulle forverre seg ekstremt igjen.
Småtrollmamma Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2011 Åh takk for oppløftende lesing :-) Håper jeg og har den utviklingen :-)
a'Nöel Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Hei! Jeg vil også bare slenge meg på det hun over her sa, om at jeg og har blitt MYE bedre av å gå til fysioterapeut;) Jeg fikk og ei liste over ting jeg ikke måtte, ikke like mange punkter som du fikk, men dette med støvsuging, trappegåing osv.. Hun viste meg endel øvelser jeg kunne gjøre for å på en måte strekke ut musklene baki der, og hva je gkunne gjøre for å trene opp musklene som går på kryss og tvers i korsrygg og ned i bekkenet:) Jeg går nå turer flere ganger i uka, med staver (for å bruke disse kryss-musklene når jeg går), og det har gjort underverker altså! Jeg er "så flink" at fysioterapeuten sa at jeg ikke trenger flere timer hos henne, men heller ta kontakt dersom det skulle bli verre etterhvert:) Er superfornøyd med framgangen min! Forrige svangerskap humpet jeg rundt på krykker den siste tida, og jeg lå for det meste hjemme på sofaen og syntes synd på meg selv. Var redd for å trene, for jeg trodde det ville gjøre ting verre, og jeg fikk aldri time til fysio, fordi ventelista tydeligvis var veeeeldig lang! I tillegg til å gå turer, trener jeg også to ganger i uka på treningssenter, med øvelser lagt til rette for gravide:) Kan også nevne at bekkensmertene kom allerede i uke 6-7 og nå er jeg i uke 23, og er nesten ikke plaget. Jeg får jo selvsagt vondt av og til, men da legger jeg meg ned på gulvet og strekker ut, eller setter meg på pilatesballen og vrikker på bekkenet, så blir jeg god igjen! Så det finnes håp kjære deg:) Masse lykke til videre!!
Småtrollmamma Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2011 jippi, dette lover jo godt. Håper jeg får trene på sånn ball da...jeg har heller ikke fått trent dette svangerskapet. først pga kvalme og konstant spying i 15 uker....men også fordi ryggen har kranglet og jeg har vært redd for å gjøre ting verre. Noe jeg i følge fysioen min allerede har gjort da jeg har vært "flink" å bare gått i trapper hele tiden og ikke brukt heis osv for å hvertfall bruke kroppen litt....DET SKULLE JEG JO ALDRI HA GJORT. :-( men men... Nå får jeg hvertfall behandling :-) Prøver å være positiv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå