Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :-)

Hva syns/tenker dere om hvis vi tar

hull i øret på sønnen vår på 11mnd?

Kommer folk til å se stygt på oss? f.eks

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre, men jeg kommer ikke til å ta hull i ørene på jenten min før hun kommer og ber om det selv. Husker når jeg fikk hull i ørene, gikk rundt til alle naboene og viste de frem! Såååå stolt!:)

Skrevet

Du kommer sikkert til å få mange forskjellige reaksjoner. Selv ser jeg absolutt ikke poenget med å ta hull i ørene før barnet selv kommer og ber om det. Å påføre smerte i forfengelighetens navn på små barn- nei, akkurat det der forstår jeg ikke.

Skrevet

Skal innrømme at jeg har tenkt tanken selv, jenta mi er snart 13 mnd. Men jeg må si det blir med tanken foreløpig, og tenker å vente til hun selv vil ha det. Da får hun selvsagt :)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg er enig med de over..., jeg kommer ikke til å ta hull i ørene på døtrene mine før de ber om det. jeg har en på snart 4 år som fortsatt vil vente.

må være ærlig å si at jeg hadde reagert mer på en 11 mnd gammel gutt med hull i ørene enn på en jente..., men jeg har jo ikke noe med hva andre gjør..

Skrevet

Piercing på babyer/små barn synes jeg personlig er forferdelig. Blir skikkelig irritert på foreldre som påfører barn slike smerter.

Som sagt min mening.

Skrevet

Jeg er enig med de andre- VENT til de eventuelt selv ber om det! Jeg mener helt ærlig at det burde vært minst 6-års grense på hull i ørene. Akkurat dette føler jeg ganske sterkt for da jeg var i en butikk mens en baby fikk hull i ørene- HELT grusomt og jeg måtte bare gå derfra (med tårer i øynene)!!! Babyen får jo selv ingen glede av det. Kun smerte, i beste fall kun i stikkeøyeblikket, i verste fall betennelse og smerte hver gang du må rense.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt jente hadde jeg aldri gjort det før hun evt ba om det selv.

Synes egentlig det er for tidlig før skolealder, så jeg hadde nok gjort en avtale om at hun kunne fått det til hun skulle begynne på skolen.

Men det er jo opp til hver enkelt det.

Skrevet

Ja ok, når jeg hører og tenker over svarene deres så er jeg jo faktisk enig i det da! :-) Han får vente :-)

Takk for svar alle ! :-)

Skrevet

Folk må jo gjøre som de vil, men sier meg enig med de over her....

Kan ikke se noen som helst grunn til å påføre baby eller små barn den smerten, bare fordi mor synes det er stilig...

Jeg var 7 år når jeg fikk mine og da hadde jeg mast i 1 år... Fikk det som første skoledag gave og kan enda huske hvor vondt jeg synes det var(nekta faktisk å ta hull i det andre øret). Pluss at det er mye styr med rensing og det gjør f**** vondt hvis det blir betennelse...

Nei synes VIRKELIG ikke om det, skulle vært aldersgrense på 6 år mener nå jeg.

Skrevet

Min venninne tok hull i ørene på sine to jenter. Den ene var ca 1 år. Det ble masse styr med infeksjoner og drit. Nestemann tok hun når hun var bare et par måneder gammel. Babyen var jo alltid ren og pen, og tok seg ikke på ørene i det hele tatt. På bakgrunn av den erfaringen, hadde jeg nok ventet om jeg var dere. Ventet til gutten er gammel nok til at han skal skjønne at han ikke skal pille på det

Skrevet

Spesielt siden det er en gutt... svært få gutter vil ha hull i ørene noe som er enda en grunn til at han bør få velge selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...